ΣΤΟΥΣ 18 ΜΗΝΕΣ ΑΥΞΗΘΗΚΕ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΑΠΟ ΑΠΟΛΥΣΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟ 3996/2011

07/08/2011

Σύμφωνα με το άρθρο 36 του Ν. 3996/2011 «Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις” (ΦΕΚ 170/ 5-8-2011) το οποίο αντικατέστησε την  παρ. 1 του άρθρου 15 του Ν. 1483/1984 (Α΄ 153)…..  «Απαγορεύεται και είναι απόλυτα άκυρη η καταγγελία της σύμβασης ή  σχέσης εργασίας εργαζόμενης από τον εργοδότη της, τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της όσο και για το χρονικό διάστημα δεκαοκτώ (18) μηνών μετά τον τοκετό ή κατά την απουσία της για μεγαλύτερο χρόνο, λόγω ασθένειας που οφείλεται στην κύηση ή τον τοκετό, εκτός εάν υπάρχει σπουδαίος λόγος για καταγγελία. Η προστασία από την καταγγελία της σύμβασης ή σχέσης εργασίας ισχύει τόσο έναντι του εργοδότη, στον οποίο η τεκούσα προσλαμβάνεται, χωρίς να έχει προηγουμένως απασχοληθεί αλλού, πριν συμπληρώσει δεκαοκτώ (18) μήνες από τον τοκετό ή το μεγαλύτερο χρόνο που προβλέπεται στην παρούσα, όσο και έναντι του νέου εργοδότη, στον οποίο η τεκούσα προσλαμβάνεται και μέχρι τη συμπλήρωση των ανωτέρω χρόνων.

Ως σπουδαίος λόγος δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί ενδεχόμενη μείωση της απόδοσης στην εργασία της εγκύου που οφείλεται στην εγκυμοσύνη.»

Εκτύπωση
Ετικέτες
Κοινοποίηση

87 comments

  • Voula Marouli

    29/10/2016 at 8:25 πμ

    Καλημέρα. Δουλεύω υπάλληλος σε βιβλιοχαρτοπωλειο.τελειωνει ή 6μηνη. Δεν θέλω να επιστρέψω γιατί και μετά την πρώτη εγκυμοσύνη μου κανανε την ζωή κόλαση. Μπορώ με την σύμφωνη γνωμη του εργοδότη να με απολύσει χωρίς να μου δώσει αποζημίωση απλά και μόνο για να μπορέσω να μπω στον οαεδ;

    Reply

  • Ανώνυμος

    20/11/2012 at 3:01 μμ

    Ξέχασα να σου πω ότι σε περίπτωση μη καταβολής των δεδουλευμένων, εχεις δικαίωμα να προσφύγεις στον ΟΑΕΔ.

    Reply

  • Ανώνυμος

    20/11/2012 at 2:59 μμ

    Σε γενικές γραμμές, δεν μπορεί να σου μειώσει μονομερώς το μισθό, εκτός κι αν ανήκεις σε ΣΣΕ που του το επιτρέπει η νομοθεσία, αλλά πρέπει να ξέρω με ποια ΣΣΕ αμείβεσαι για να σου πω στα σίγουρα. Αδικαιολογητα απο την εργασία σου δεν μπορείς να απουσιαζεις, γιατι υπάρχει κίνδυνος να θεωρηθει απο τον εργοδότη ως οικιοθελή αποχώρηση και αντε να τρέχεις στα δικαστήρια να δικαιωθείς.

    Reply

  • Ανώνυμος

    19/11/2012 at 7:03 μμ

    επειδη οπως σας ειπα το περιβαλλον στην εργασια μου ειναι φρικτο και επιδη μου φερθηκε με τον χειροτερο τροπο οταν εμεινα εγκυος τι μπορω να κανω ωστε να πηγαινω οσο πιο λιγο γινεται? για παραδειγμα ποσες μερες μπορω να λειπω χωρις χαρτι γιατρου μεσα στον μηνα? ή οτιδηποτε αλλο χωρις να μπορει να μου κανει κατι και να χασω τα δικαιωματα μου. δεν ειναι και οτι καλυτερο αυτο που ρωταω αλλα θα αναγκαστω να γυρισω σε ενα αθλιο περιβαλλον με βρισιες και φωνες ολη μερα χωρις να πληρωνομαι στην ωρα μου και απο οτι μαθαινω απο συναδελφους ειναι απληρωτοι πεντε μηνες. αν δεν με πληρωνει στην ωρα μου μπορω να του κανω κατι? μπορει να μου μειωσει τον μισθο?

    Reply

  • Ανώνυμος

    19/11/2012 at 6:20 μμ

    Δεν νομίζω να δεχόταν να πληρώνει χωρις να εργάζεσαι αφού θα σε είχε απολύσει. Πάντως κατι τετοιο δεν προβλέπεται. Και σε κάθε περιπτωση, αν σε απολύσει, θα πρέπει να δικαιολογησει τον σπουδαίο λόγο

    Reply

  • Ανώνυμος

    19/11/2012 at 5:25 μμ

    Καλησπερα και παλι!
    γνωριζω οτι δεν μπορει να με απολυσει πριν τους 18μηνες του παιδιου μου.
    Επειδη ομως ξερω οτι θα ηθελε πολυ να με διωξει μολις γυρισω απο την 6μηνη αδεια και επειδη και εγω θα ηθελα να με απολυσει λογω πολυ κακης μεταχειρησης και πολυ ασχημο εργασιακο περιβαλλον γι αυτο ρωταω αν μπορει να με απολυσει με καποια επιπλεον αποζημιωση για τους μηνες που υπολοιπονται μεχρι το παιδι μου να γινει 18μηνων τοτε θα το δεχομουν. Γι αυτο σας ανεφερα "αν δεχτω". Η απαντηση σας ομως ειναι απολυτα κατανοητη και σας ευχαριστω…!

    Reply

  • Ανώνυμος

    19/11/2012 at 1:37 μμ

    Δεν αντιλαμβάνομαι το "αν δεχτώ". Δηλ. δεν θα είχες αντίρηση αλλά θα τον πας δικαστικά αργότερα για να ζητήσεις ακυρότητα και αποδοχες για το υπολοιπο διάστημα; Η απόλυση χωρίς σπουδαιο λόγο πριν την παρέλευση του 18μηνου απαγορεύεται http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/06/potaia-mhtpothta-toketoy.html

    Reply

  • Ανώνυμος

    19/11/2012 at 11:58 πμ

    καλησπερα!
    ειμαι σε αδεια 6μηνου η οποια τελειωνει στις 3/1/13. εχω παρει ολες τις αδειες μητροτητας που δικαιουμαι καθως και το μειωμενο ωραριο σε ισοχρονη αδεια. η ερωτηση μου ειναι: μπορει ο εργοδοτης μου να με απολυσει "αν δεχτω" πριν την ηλικια των 18μηνων του παιδιου μου που προστατευομαι απο τον νομο? και αν ναι παιρνω καποια επιπλεον αποζημιωση για τους μηνες που υπολυπονται μεχρι να φτασει το παιδι μου 18μηνων?

    Reply

  • Ανώνυμος

    13/11/2012 at 4:47 μμ

    Αυτα που προβλέπονται τα ξέρεις νομίζω και ειναι αυτά που σου προτείνουν να αποποιηθείς. Δυστυχώς εκματαλλέυονται την κατάσταση που επικρατεί σήμερα.

    Reply

  • Ανώνυμος

    13/11/2012 at 3:46 μμ

    Γεια σας,εργαζομαι με συμβασεις ορισμενου χρονου σε παιδ. δταθμο που ανανεωνονται καθε 2 μηνες. Τον Σεπτεμβρη δεν την ανανεωσαν γιατι ημουν εγκυος και γεννησα Οκτωβρη. Μου προτειναν να με προσλαβουν τον Δεκεμβρη αλλα χωρις μειωμενο ωραριο η απουσιες για τα εμβολια του βρεφους κλπ. Η θα δεχτω η θα παραμεινω ανεργη; δεν προβλεπεται τιποτα γι' αυτες τις περιπτωσεις;

    Reply

  • Ανώνυμος

    31/10/2012 at 5:34 μμ

    Ναι, δεν εισαι υποχρεωμένη να υπογράψεις μειωση ωραρίου και θα πληρώνεσαι με βάση το πλήρες ωράριο.

    Reply

  • Ανώνυμος

    31/10/2012 at 5:32 μμ

    NATASSA..με επιστροφή 16/5 δικαιούσαι Δωρο Χριστ.απο τον εργοδότη 23,5 ημερομ. περίπου 1190 ευρώ μειον τις κρατήσεις ΙΚΑ κλπ

    Reply

  • NATASSA

    31/10/2012 at 7:41 πμ

    Καταρχην σας ευχαριστώ πολυ για την αμεση απάντηση σας!
    Δε θυμαμαι τις ακριβεις ημερομηνιες που μου ζητατε αλλα μονο του οτι επεστρεψα 16/5.
    Το τελευταιο που μου λετε δε το καταλαβα. Απο το ΙΚΑ και τον ΟΑΕΔ τι δικαιουμαι δηλαδη?συμπληρωματικο βοηθημα μητροτητας?γιατι?οταν γινει 18 μηων το παιδι δε τελειωνουν ολα αυτ?συγνωμη μπερδευτηκα.

    Reply

  • Ανώνυμος

    30/10/2012 at 6:28 μμ

    καλησπερα, ειμαι μητερα εδω και 4 μηνες , με ενημερωσαν απο την δουλεια οτι αλλαζει η συμβαση εργασιας απο αοριστου σε μερικη απασχοληση(32 ωρες την εβδομαδα)και να περασω να την υπογραψω.(για ολο τον ομιλο)
    μπορω να αρνηθω? και αν ναι οταν θα επιστρεψω στην εργασια μου θα αμοιβομαι με την αποδοχες μου σαν 8αωρη για οσο το 18μηνο με καλυπτει?

    Reply

  • Ανώνυμος

    30/10/2012 at 2:28 μμ

    Αποζημίωση απόλυσης 3 μισθοί μεικτοί + το 1/6 = 4448 ευρώ (δες εδώ http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_15.html)
    Αποδοχές αδείας υπόλοιπο: 600 €
    Για το δώρο Χριστουγέννων, (http://www.ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/11/blog-post_30.html) χρειάζονται όλες οι ημερομηνίες (6μηνου – ισόχρονης άδειας – επιστροφή )
    Αν υποβάλλεις αίτηση για το επίδομα ανεργίας κατά το πρώτο 7ημερο μετά την απόλυση, θα αρχίσει από την 7η ημέρα, ενώ αν υποβληθεί μετά θα επιδοτηθείς από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. (δες εδώ http://ergasiaka-manamar.blogspot.gr/2011/09/blog-post_30.html)
    Δικαιούσαι εκτος απο το ΙΚΑ συμπληρωματικό βοήθημα μητρότητας και απο τον ΟΑΕΔ

    Reply

  • NATASSA

    30/10/2012 at 7:26 πμ

    Καλημέρα σας!
    Θα ήθελα να μου πειτε τι δικαιούμαι σε περίπτωση που με απολύσουν σελίγες μέρες!
    Προσληψη 11-5-08 αοριστου-γραφιστρια.
    Μεικτος μισθος 1270,55.
    Γεννησα 2-5-11. Πηρα 6μηνο και μειωμενο σε μηνες. Το 18μηνο τελειώνει 2-11-12 λογικα.
    Έχω 11 μέρες υπολοιπο αδείας και λογικά και δωρο χριστουγέννων?
    Πόσα ειναι όλα αυτά?Έχει και κάτι άλλο που ξεχνάω?

    και επισης αν γραφτώ ΟΑΕΔ το επίδομα απο πότε ξεκινάει?κ πόσο ειναι?

    Ευχαριστώ πάρα πολύ!
    Θα το εκτιμούσα αν το γνώριζα όσο πιο νωρίς γίνεται.

    Reply

  • Ανώνυμος

    03/10/2012 at 4:29 μμ

    Σοφία, υπάρχει οπως φαίνεται μια σκληρή κόντρα με τον εργοδοτη σου και εχουν αρχίσει οι προσωπικές τακτικές, στις οποίες θα πρέπει να αποφευγω να μπαίνω ή να συμβουλέυω ,γιατί κανεις δεν μπορεί να προβλέψει την κατάλιξή τους, αφού πολλες φορες οι διενέξεις αυτες καταληγουν στα δικαστήρια. Πρέπει πάντως να γνωρίζεις ότι και ο εργοδότης μπορεί να στραφεί εναντίον σου, γι' αυτό συμβουλέψου και κάποιο δικηγόρο που θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα απο κοντά με όλα τα συτατικά και τις λεπτομέρειες του.
    Μείωση μισθου μπορεί να γίνει και μονομερώς στις ΣΣΕ που λήγουν με την αφαίρεση των επιδομάτων που καταργήθηκαν με το μνημόνιο 2.

    Reply

  • Σοφία

    03/10/2012 at 10:09 πμ

    Καλό μήνα! Λοιπόν κε Μανώλη μία επιβεβαίωση θέλω να μου κάνετε. Το χειρότερο που μπορεί να μου κάνει η εργοδότρια μου (εξ'αιτίας του οτι έρχομαι κανονικά αλλά δεν δουλεύω) είναι να με απολύσει? Εφ'όσον και εγώ θέλω να μου κάνει απόλυση για να πάρω και την αποζημίωση και να μπώ και στον Οαεδ…Μπορεί να χάνω το δικαίωμα του μισθού μου με αυτό που κάνω? Και κάτι ακόμη…μπορεί αυτή να μου κάνει μείωση χωρίς εγώ να είμαι σύμφωνη? Για να αλλάξει οτιδήποτε στην σύμβση μου δεν θα πρέπει πρώτα να μου κάνει απόλυση? Ευχαριστώ πολύ πολύ!

    Reply

  • ΜΑΡΙΑΝ

    03/10/2012 at 7:28 πμ

    ΩΡΑΙΑ! ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ!
    ΜΑΡΙΑΝ

    Reply

  • Ανώνυμος

    02/10/2012 at 6:47 μμ

    …για να το προλάβεις και να αποφύγεις τα δικαστήρια όπως σου ειπα και προηγουμένως

    Reply

  • Ανώνυμος

    02/10/2012 at 6:45 μμ

    Καταλήγουμε στο ιδιο, ότι πρέπει δηλ. να τους το πεις ότι εισαι ή πιθανόν να εισαι έγκυος.

    Reply

  • ΜΑΡΙΑΝ

    02/10/2012 at 8:00 πμ

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ Κ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥΥ!
    ΑΛΛΑ ΜΠΕΡΔΕΥΤΗΚΑ ΛΙΓΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΧΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ…

    Καλησπέρα σας!!! Όλα δείχνουν πως είμαι έγκυος αλλά θα πάρω τα επίσημα αποτελέσματα την Δευτέρα. Όμως, υποψιάζομαι οτι την Δευτέρα θα με απολύσουν από την δουλειά μου.. Τί μου προτείνετε? Μήπως να μην πάω στη δουλειά μέχρι να σιγουρέψω το αποτέλεσμα της εξέτασης??? Κι έχω κι άλλη μια απορία. Για να αποφύγεις την απόλυση είσαι υποχρεωμένη να τον έχεις ενημέρωση τον εργοδότη για την εγκυμοσύνη ή έχεις δικαίωμα να του το πεις όταν σου φέρει απόλυση??? Γιατί αν δε με απολύσει τώρα μήπως θα ήταν καλό να μην τον ενημερώσω για την εγκυμοσύνη μου από τόσο νωρίς..Σας ευχαριστώ πολύ.
    27 Οκτωβρίου 2011 11:41 μ.μ.

    manamar είπε…
    Καλημέρα και ευχές για ευχάριστα αποτελέσματα τη Δευτέρα.
    Γνώμη μου είναι ότι στην εργασία σου πρέπει να πας κανονικά εκτός κι αν είσαι δικαιολογημένη από γιατρό π.χ.
    Εάν τη Δευτέρα θελήσει να σε απολύσει, θα πρέπει να του επισημάνεις ότι πιθανόν να είσαι έγκυος και τότε η απόλυση είναι άκυρη, αφού τα δικαστήρια έχουν κρίνει ότι ακόμη κι αν ο εργοδότης δεν είχε ενημερωθεί γι' αυτό, η προστασία της εγκύου από απόλυση χωρίς σπουδαίο λόγο ισχύει κανονκά.
    Αν δεν σε απολύσει, θα πρέπει στα πλαίσια της καλής πίστης να του ανακοινώσεις το γεγονός.
    28 Οκτωβρίου 2011 9:53 π.μ.

    ΤΕΛΙΚΑ, ΕΠΕΙΔΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΠΩ ΑΝ ΕΙΜΑΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ 2-11-12 ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΠΩ ΟΤΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΓΚΥΟΣ?Κ ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΧΥΕΙ Η ΑΠΟΛΥΣΗ?ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ..?

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ.

    Reply

  • Ανώνυμος

    01/10/2012 at 1:07 μμ

    1. Το 18μηνο προστασίας απο απόλυση λήγει 2/11/2012
    2. Θα πρεπει να το ξέρουν, διαφορετικά εχουν δικαίωμα να σε διωξουν και μονο τα δικαστήρια θα κρίνουν μετά.

    Reply

  • MARIAN

    01/10/2012 at 5:56 πμ

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ!
    ΣΥΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΞΑΝΑΣΤΕΛΝΩ ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΓΟΜΑΙ.
    ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΣΕ 2 ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
    1. ΓΕΝΝΗΣΑ 2-5-11 ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΙ? 2-10-12 (ΔΗΛΑΔΗ Α Υ Ρ Ι Ο!) Ή 2-11-12?
    ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΠΕΡΔΕΥΤΗΚΑ Κ ΚΑΤΙ ΥΠΟΨΙΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ.ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΠΕΙΤΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ.
    ΚΑΙ
    2. ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ 18 ΜΗΝΩΝ Η ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΑΡΑ ΛΗΓΕΙ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΛΟΓΩ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ-ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ.
    ΕΧΩ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΘΑ ΜΕ ΔΙΩΞΟΥΝ.
    ΑΝ ΕΙΜΑΙ ΕΓΚΥΟΣ ΣΤΟ 2ο ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ θελουν να ΜΕ αΠΟΛΥΣΟΥΝ ΑΛΛΑ ΔΕ ΤΟ ΞΕΡΩ Κ ΤΟ ΜΑΘΩ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ?ΕΝΩ ΘΑ Μ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΣΕΙ ΗΔΗ?

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ!!!
    ΜΑΡΙΑΝ

    Reply

  • Ανώνυμος

    28/09/2012 at 6:08 μμ

    Σοφία@ Την αρνηση παροχής εργασίας μπορεί να τηνθεωρήσει σπουδαίο λογο για απολυση, ανεξάρτητα απο το οτι ουσιαστικα εχεις δίκιο. Η καταχρηστικότητα της επίσχεσης εργασίας κρίνεται δικαστικά εφόσον προσφύγει ο εργοδότης. Η κρίση του δικαστηρίου ποικίλει και ειναι ξεχωριστή σε κάθε περίπτωση αφού κρίνει τα πραγματικά περιστατικά κλπ κάθε φορά. Γνώμη μου ειναι χωρίς να θέλω να σε δεσμεύσω οτι το χρονικό διάστημα το δικό σου μη καταβολης δεδουλευμένων δεν εινια αρκετό γι' αυτό. Πάρε όμως μια συμβουλή και απο δικηγόρο. Συζητήσετε και για την περίπτωση βλαπτικής μεταβολής δες εδω: (http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_21.html)
    Οι επισχέσεις ειναι ατομικές, μπορούν όμως να γίνουν και ομαδικά, ανεξάρτητα απο αριθμό εργαζομένων. Εκτος απο τα παραπάνω, μπορείς να καμεις και καταγγελία στην επιθ. εργασίας.

    Reply

  • Ανώνυμος

    28/09/2012 at 6:08 μμ

    Σοφία@ Την αρνηση παροχής εργασίας μπορεί να τηνθεωρήσει σπουδαίο λογο για απολυση, ανεξάρτητα απο το οτι ουσιαστικα εχεις δίκιο. Η καταχρηστικότητα της επίσχεσης εργασίας κρίνεται δικαστικά εφόσον προσφύγει ο εργοδότης. Η κρίση του δικαστηρίου ποικίλει και ειναι ξεχωριστή σε κάθε περίπτωση αφού κρίνει τα πραγματικά περιστατικά κλπ κάθε φορά. Γνώμη μου ειναι χωρίς να θέλω να σε δεσμεύσω οτι το χρονικό διάστημα το δικό σου μη καταβολης δεδουλευμένων δεν εινια αρκετό γι' αυτό. Πάρε όμως μια συμβουλή και απο δικηγόρο. Συζητήσετε και για την περίπτωση βλαπτικής μεταβολής δες εδω: (http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_21.html)
    Οι επισχέσεις ειναι ατομικές, μπορούν όμως να γίνουν και ομαδικά, ανεξάρτητα απο αριθμό εργαζομένων. Εκτος απο τα παραπάνω, μπορείς να καμεις και καταγγελία στην επιθ. εργασίας.

    Reply

  • Ανώνυμος

    28/09/2012 at 6:07 μμ

    Σοφία@ Την αρνηση παροχής εργασίας μπορεί να τηνθεωρήσει σπουδαίο λογο για απολυση, ανεξάρτητα απο το οτι ουσιαστικα εχεις δίκιο. Η καταχρηστικότητα της επίσχεσης εργασίας κρίνεται δικαστικά εφόσον προσφύγει ο εργοδότης. Η κρίση του δικαστηρίου ποικίλει και ειναι ξεχωριστή σε κάθε περίπτωση αφού κρίνει τα πραγματικά περιστατικά κλπ κάθε φορά. Γνώμη μου ειναι χωρίς να θέλω να σε δεσμεύσω οτι το χρονικό διάστημα το δικό σου μη καταβολης δεδουλευμένων δεν εινια αρκετό γι' αυτό. Πάρε όμως μια συμβουλή και απο δικηγόρο. Συζητήσετε και για την περίπτωση βλαπτικής μεταβολής δες εδω: (http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_21.html)
    Οι επισχέσεις ειναι ατομικές, μπορούν όμως να γίνουν και ομαδικά, ανεξάρτητα απο αριθμό εργαζομένων. Εκτος απο τα παραπάνω, μπορείς να καμεις και καταγγελία στην επιθ. εργασίας.

    Reply

  • Σοφία

    28/09/2012 at 7:09 πμ

    Κε Μανόλη καλημέρα σας και σας ΥΠΕΡευχαριστώ για την άμεση απάντηση σας! Τι εννοείται όταν λέτε οτι μπορεί να γυρίσει εναντίον μου το ότι έρχομαι αλλά δεν δουλεύω? Τι μπορεί να γίνει περισσότερο? Επίσχεση πότε μπορώ να κάνω, πόσα πρέπει να μου χρωστάει? Στην επιθεώρηση απευθύνομαι για την επίσχεση? Είμαι η μοναδική εργαζόμενη στην εταιρία, έχει κάποια σημασία αυτό? Γιατί έχω ακούσει ότι οι επισχέσεις γίνονται ομαδικά. Και πως μπορεί να γίνει καταχρηστική? Ευχαριστωωωώ!!!

    Reply

  • Ανώνυμος

    28/09/2012 at 6:12 πμ

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ!
    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΣΕ 2 ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
    1. ΓΕΝΝΗΣΑ 2-5-11 ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΙ? 2-10-12 Ή 2-11-12?
    ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΠΕΡΔΕΥΤΗΚΑ Κ ΚΑΤΙ ΥΠΟΨΙΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ.ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΠΕΙΤΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ.
    ΚΑΙ
    2. ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ 18 ΜΗΝΩΝ Η ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΑΡΑ ΛΗΓΕΙ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΛΟΓΩ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ-ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ.
    ΕΧΩ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΘΑ ΜΕ ΔΙΩΞΟΥΝ.
    ΑΝ ΕΙΜΑΙ ΕΓΚΥΟΣ ΣΤΟ 2ο ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ θελουν να ΜΕ αΠΟΛΥΣΟΥΝ ΑΛΛΑ ΔΕ ΤΟ ΞΕΡΩ Κ ΤΟ ΜΑΘΩ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ?ΕΝΩ ΘΑ Μ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΣΕΙ ΗΔΗ?

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ!!!
    ΜΑΡΙΑΝ

    Reply

  • Ανώνυμος

    26/09/2012 at 7:14 μμ

    Εχεις δίκιο, δεν έχω όμως υπόψη μου κάτι αντίστοιχο για τις περιπτώσεις αυτές.

    Reply

  • Ανώνυμος

    26/09/2012 at 7:01 μμ

    Σας ευχαριστώ για την άμεση απάντηση σας. Από ότι έμαθα το συγκεκριμένο ΝΠΙΔ είναι σε αναστολή εργασιών (συντρέχει σπουδαίος λόγος απόλυσης σε αναστολή;) και σκοπεύουν να απολύσουν όλο το προσωπικό μονομιάς το συντομότερο δυνατό. Επίσης, μπορείτε σε παρακαλώ να μου διευκρινίσετε κάτι; Όπως σας έγραψα στο προηγούμενο post η σύζυγος εργάζεται από τις 25/10/2006 ανελλιπώς στο ίδρυμα. Στις 2/9/2011 γέννησε , πήρε όλα τα επιδόματα (56 ημέρες πριν- 63 ημέρες μετά – εξάμηνο ΟΑΕΔ κτλ), και επέστρεψε τέλη Ιουνίου 2012.

    Βάσει αυτών που έχω διαβάσει, εφόσον έλειπε όλο το προβλεπόμενο διάστημα, αν απολυθεί λόγω σπουδαίου (μαγειρεμένου) λόγου τον Οκτώβριο 2012 ή στους προσεχείς μήνες, δεν συγκεντρώνει τις προβλεπόμενες ημέρες (125 ημέρες σε14 μήνες ή 200 ημέρες σε 2 χρόνια ) για να λάβει το επίδομα ανεργίας. Υπάρχει κάποιο παράθυρο που χορηγεί το επίδομα ανεργίας στις απολυμένες πριν το 18μηνο (λόγω σπουδαίου– όχι υπαιτιότητας των απολυμένων βέβαια- λόγου);;; Αν δεν υπάρχει θεωρώ πως υπάρχει κενό στην νομοθεσία…

    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων

    Reply

  • Ανώνυμος

    26/09/2012 at 6:00 μμ

    Σοφία@ Παρά του ότι δικαιολογημένα αγανακτείς αφού εργάζεσαι χωρίς να πληρώνεσαι, θα πρέπει να πηγαίνεις στη δουλειά σου και να εκτελείς τα καθηκοντά σου, επειδή υπάρχει κίνδυνος να γυρίσει εναντίον σου η κατάσταση. Απόλυση χωρίς σπουδαίο λόγο δεν μπορεί να σου κάνει επειδή προστατεύεσαι λογω μητρότητας. Το καλύτερο θα ήταν να προσφύγεις σην επιθ. εργασίας και να συνεχίσεις βέβαια να πηγαίνεις στη δουλειά σου. Αλλο μέτρο ειναι η επισχεση εργασίας (http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/05/blog-post_5511.html) αλλά πρέπει το διάστημα που χρωστάει να ειναι αρκετό για να δικαιολογηθει η επισχεση και πάντως θέλει προσοχή γιατί μπορεί να κηρυχθεί καταχρηστική

    Reply

  • Ανώνυμος

    26/09/2012 at 5:51 μμ

    Κατ' αρχήν πρέπει να σου πω ότι εφόσον συνεχίζει τη λειτουργία του το ΝΠΙΔ, δεν υφίσταται σπουδαίος λόγος για απόλυση, οποτε θα πρέπει να κινηθεί αμεσα (εντος τριμηνου) για ακυρότητα της απόλυσης. Αν απολυθεί πάντως και έχει τότε που αναφέρεις ( http://www.ika.gr/gr/infopages/asf/benefits/money/home.cfm) τα επιδόματα απο το ΙΚΑ θα τα παρει

    Reply

  • Ανώνυμος

    26/09/2012 at 9:28 πμ

    Καλημέρα σας. Το ΝΠΙΔ ίδρυμα που εργάζεται η σύζυγος μου, ενδέχεται να διακόψει την λειτουργία του (καθώς από παλιό νόμο δεν μπορεί να κλείσει)και ξεκίνησε τις απολύσεις. Από ότι ακούγεται ο εργοδότης θέλει να "προσλάβει" εθελοντές. Η σύζυγός μου & μητέρα ενός έτους μωρού, "προστατεύεται" από το 18 μηνο αν και έχω την αίσθηση ότι το γνωρίζουν και θα ενημερώσουν την επιθ. εργασίας ότι συντρέχει σπουδαίος λόγος κτλ ώστε να απολυθεί. Το θέμα είναι ότι αν το καταφέρουν δεν θα έχει κλείσει και τις προβλεπόμενες ημέρες για το επίδομα ανεργίας. Υπάρχει κάποιου είδους πρόβλεψη για αυτές τις περιπτώσεις. Η σύζυγός μου εργάζεται από τις 25/10/2006 στο εν λόγω ίδρυμα. Επίσης αν απολυθεί και κατά την διάρκεια του έτους μείνει έγκυος δικαιούται τα επιδόματα του ΙΚΑ & του ΟΑΕΔ; Αν δεν κάνω λάθος έχω την αίσθηση ότι μπορεί να τα λάβει αν λαμβάνει το επίδομα ανεργίας. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    Reply

  • Σοφία

    26/09/2012 at 8:38 πμ

    Καλή σας ημέρα! Εργάζομαι σε ανώνυμη τεχνική εταιρία 6 χρόνια. Έχω πάρει το 6μηνο του Οαεδ και έχω γυρίσει εδώ και δύο μήνες. Μου ανακοίνωσε η εργοδότρια μου πως δεν μπορεί να μου δίνει τον μισθό μου ως έχει, αφού δεν έχει τα λεφτά. Χρωστάει παντού…καί σε μένα (επιδομα Πάσχα, επίδομα αδείας, μισθό Αυγούστου, και σε λίγο θα μου χρωστάει και τον μισθό του Σεπτέμβρη). Έρχομαι στη δουλειά κανονικά αλλά αρνούμαι να δουλέψω, εφ'όσον μου έχει δηλώσει οτι δεν θα πληρωθώ ούτε στο τέλος του Σεπτέμβρη. Αποφεύγω να απευθυνθώ στην επιθεώρηση ακόμη γιατί δεν νομίζω οτι θα καταφέρω κάτι περισσότερο αφού όντως δεν έχει λεφτά. Τι πιστεύετε οτι πρέπει να κάνω; Πρέπει να συνεχίσω να εμφανίζομαι στον χώρο εργασίας, άσχετα που δεν πληρώνομαι έτσι δεν είναι Αυτό ισχύει ακόμη κι αν κάνω καταγγελία; Σε ποια περίπτωση θα μπορούσε να μου κάνει απόλυση, γιατί νομίζω οτι αυτή θα ήταν η καλύτερη λύση…τουλάχιστον να πληρώνομαι από τον Οαεδ! Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!

    Reply

  • Ανώνυμος

    25/09/2012 at 5:48 πμ

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ!
    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ.
    ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ 18 ΜΗΝΩΝ Η ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΑΡΑ ΛΗΓΕΙ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΛΟΓΩ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ-ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ.
    ΕΧΩ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΘΑ ΜΕ ΔΙΩΞΟΥΝ.
    ΑΝ ΕΙΜΑΙ ΕΓΚΥΟΣ ΣΤΟ 2ο ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ θελουν να ΜΕ αΠΟΛΥΣΟΥΝ ΑΛΛΑ ΔΕ ΤΟ ΞΕΡΩ Κ ΤΟ ΜΑΘΩ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ?ΕΝΩ ΘΑ Μ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΣΕΙ ΗΔΗ?

    eyxaristw!!!

    Reply

  • Ανώνυμος

    24/09/2012 at 2:44 μμ

    Το 6μηνο του ΟΑΕΔ αμείβεται με την ΕΓΣΣΕ ετσι κι αλλοιώς. Στα υπόλοιπα θα έχεις κάποια μείωση.
    Η απόφαση ειναι δική σου και αυτή τη στιγμή έχεις το πλεονέκτημα.

    Reply

  • βερονικα

    24/09/2012 at 5:38 πμ

    Ευχαριστω πολυ για τις ευχες και την αμεση απαντηση. Σκεφτομαι ομως οτι αν αρνηθω μπορει να θεωρηθω αδιαλλακτη δεδομενου οτι ολοι οι αλλοι εργαζομενοι το εχουν δεχθει.Μπορει να με "ριξει" με καποιον αλλο τροπο;

    Αν τελικα υπογραψω βασει των μειωμενων αποδοχων δεν θα υπολογιστουν το επιδομα τοκετου, λοχειας και του εξαμηνου του οαεδ;οποτε ετσι δεν θα χασω και απο εκει χρηματα;

    Reply

  • Ανώνυμος

    22/09/2012 at 9:01 μμ

    Στη σύμβαση παροχής υπηρεσιών, στους παλιούς εργαζόμενους, δεν μπορεί να γίνει καμμια μείωση μισθών χωρίς την συναίνεση των εργαζομένων και την αλλαγη της ατομικής σύμβασης. Η προστασία απο απολυση χωρις σπουδαίο λόγο ισχυει για 18 μήνες απο τη γέννα. Με το καλό να ερθει το μωράκι σας.

    Reply

  • βερονικα

    22/09/2012 at 7:52 μμ

    Καλησπερα και συγχαρητηρια για την ενημερωση που παρεχετε.Προσληφθηκα αρχες Μαρτιου 2012 σε επιχειρηση στην οποια αμοιβομαι βασει της ΣΣΕ παροχης υπηρεσιων.Ειμαι εγκυος και γενναω με το καλο 2/2012.Η προστασια μητροτητας ισχυει ως 8/2014 ετσι δεν ειναι;Ο εργοδοτης ανακοινωσε σε ολους τους εργαζομενους οτι θελει να κανει μειωση μισθων 20% και θα υπογραψουμε νεες συμβασεις εργασιας.Ειμαι υποχρεωμενη να υπογραψω;Αν δεν το κανω μπορει μονομερως να μειωσει το μισθο ή να μετατρεψει τη συμβαση μου σε εκ περιτροπης απασχολησης;

    Reply

  • Xara

    20/09/2012 at 12:38 μμ

    Καλησπέρα.Αν κλείσει υποκατάστημα εταιρείας κι εγώ λείπω τις κρίσιμες μέρες με άδεια ανευ αποδοχών έχει το δικαίωμα η εταιρεία να με απολύσει χωρίς να με αποζημιώσει;είμαι και σε προστασία μητρότητας.Ευχαριστώ

    Reply

  • Ανώνυμος

    31/05/2012 at 3:09 μμ

    Καλησπέρα. Γέννησα τον Απρίλιο του 2011, πηρα τις σχετικές άδειες απο το ΙΚΑ, την ετήσια αδεια μου και το 6μηνο του ΟΑΕΔ. Εχω επιστρέψει στην εργασία μου μέσα Φλεβάρη του 2012 και φυσικά το 18μηνο μετά τη γέννα που μας προστατεύει ο νόμος δεν έχει ακόμα τελειώσει. Χθες ο εργοδότης μου ζήτησε να υπογράψω νέα συμβαση που θα πέφτω στις μισές ώρες και στα μισά χρήματα. Εργάζομαι απο το 1996 στην επιχείρηση με κανονικό ωραριο και μισθό. Τι μπορώ να κάνω; Μπορώ να αρνηθώ κι αν ναι τι επιπτώσεις θα έχω.

    Reply

    • Ανώνυμος

      31/05/2012 at 3:46 μμ

      Αν εννοείς λιγότερες ώρες την ημέρα αλλά ολες τις ημέρες την εβδομάδα, ναι μπορείς να αρνηθείς, χωρίς να κινδυνευεις με απολυση πριν την παρελευση του 18/μηνου. Ο εργοδότης εχει δικάιωμα όμως επιβολής εκ περιτροπής εργασίας μονομερώς. Δες εδω:
      http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/38462010.html

      Reply

  • Ανώνυμος

    29/05/2012 at 2:41 μμ

    Καλησπερα σας, ειμαι εγκυος και η εταιρεια μου κλεινει το υποκαταστημα της εταιρειας στο οποιο εργαζομαι κ μεταφερεται στο κεντρικο της καταστημα 500χλμ μακρια. Τι γινεται σε αυτη την περιπτωση?Πρεπει να με απολυσει η να μου προτεινει αν μπορω να παω εκει?

    Reply

    • Ανώνυμος

      29/05/2012 at 3:02 μμ

      Αν τόπος παροχής εργασίας σύμφωνα με την ατομική συμβασης εργασίας ειναι το υποκατάστημα και δεν συμφωνεις να πας σε άλλο κατάστημα, θα απολυθείς και θα αποζμιωθείς.

      Reply

  • Ανώνυμος

    24/05/2012 at 6:50 μμ

    Καλησπερα σας!
    Ειχαμε επικοινωνησει και πριν λιγες μερες. Το θεμα ηταν οτι κλεινει η εταιρεια οπου εργαζομαι τελος του μηνα κ ειμαι και εγκυος. Μου ειχατε πει και το διαβασα και εγω οτι θα πρεπει να γινει κοινοποιηση στην επιθεωρηση εργασιας, εφοσον προκειται για σπουδαιο λογο.Απο την επιθεωρηση ομως μου απαντανε οτι δεν το γνωριζουν αυτο και πρωτη φορα το ακουνε οτι το κλεισιμο της εταιρειας θεωρειται σπουδαιος λογος.Να τους αναφερω τον σχετικο νομο(άρθρο 15 του Ν.1483/1984), τι να κανω?
    Επισης εμαθα εκ των εσω οτι η εταιρεια ανκαι κλεινει καποιοι υπαλληλοι θα πανε σε μια αλλη εταιρεια του ιδιου εργοδοτη…θα μπορουσα να κανω κατι για αυτο?Ειμαι πολυ αγχωμενη….

    Reply

    • Ανώνυμος

      24/05/2012 at 8:20 μμ

      Δηλαδή σου είπαν ότι το κλεισιμο μιας εταιρίας – επιχείρησης δεν αποτελεί σπουδαίο λογο; Δηλαδή δεν μπορεί να σε απολύσει. Ποιος λοιπόν θα είναι ο εργοδότης σου αν κλείσει η εταιρεία; Μήπως κατάλαβες λάθος;
      Αν εσύ θέλεις μπορείς να του προτείνεις να πας στην άλλη εταιρεία.

      Reply

    • Ανώνυμος

      25/05/2012 at 5:44 πμ

      Μου ειπαν οτι σπουδαιος λογος θεωρειται μονο η μειωση της αποδοσης απο την επιθεωρηση…και οτι αφου κλεινει η εταιρεια δεν χρειαζεται να γινει καποια κοινοποιηση σε αυτους.Θεωρω οτι εχουν αγνοια γιατι σε αλλη επιθεωρηση που ρωτησα μου επιβεβαιωσαν οσα αναφερει ο νομος. Απλα δεν μπορω να βρω τον νομο που αναφερει οτι πρεπει να γινει κοινοποιηση στην επιθεωρηση.
      Το οτι θα μεταφερει καποιους στενους συνεργατες σε αλλη εταιρεια το λενε οι ιδιοι γιατι συνεχιζουν να εργαζονται…απλα εμενα δεν υπαρχει περιπτωση να με προσλαβουν για ευνοητους λογους.Επισης δεν δινουν περαιτερω λεπτομερειες μονο γενικοτητες.

      Reply

    • Ανώνυμος

      25/05/2012 at 12:09 μμ

      Ποια επιθεώρηση είναι αν επιτρέπεται; Επειδή η κρίση του "σπουδαίου λόγου" ανηκει στα δικαστήρια, να τι έχουν κρινει ενδεικτικά ως σπουδαίους λογους.
      α) τη δημιουργία καταστάσεων που να καθιστούν αδύνατη τη συνέχιση της σύμβασης εργασίας, ανεξάρτητα με την ύπαρξη υπαιτιότητας β) τη μη συμμόρφωση στις οδηγίες του εργοδότη, γ) την επίδειξη επαγγελματικής ανεπάρκειας δ) τη μη εκτέλεση από τη μισθωτό με επιμέλεια της εργασίας που της ανατέθηκε, ε) την πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων, στ) την ουσιώδη παράβαση των συμβατικών υποχρεώσεων, ζ) την πρόκληση βλάβης από πρόθεση και βαριά αμέλεια, ζ) τη δημιουργία επεισοδίων, η) την επανειλημμένη εγκατάλειψη της εργασίας, θ) την ίδρυση ανταγωνιστικής επιχείρησης ι) τη διακοπή των εργασιών, η διάλυση ή η πτώχευση της επιχείρησης.
      Σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης εργασίας, για σπουδαίο λόγο, σύμφωνα με το άρθρο 15 του Ν.1483/1984, ο εργοδότης οφείλει να αιτιολογήσει γραπτά, επαρκώς την καταγγελία και να προβεί σε σχετική κοινοποίηση προς τις αρμόδιες υπηρεσίες της Επιθεώρησης Εργασίας. (άρθρο 10 παρ. 2 του π.δ. 176/1997)

      Reply

    • Ανώνυμος

      25/05/2012 at 12:17 μμ

      Στην Θεσσαλονίκη, το κατάστημα της Αισώπου. Θα τους παω και τον νομο απο κοντα. Ευελπιστω να βγαλω ακρη. Σας ευχαριστω πολυ.

      Reply

  • Ανώνυμος

    15/05/2012 at 5:52 μμ

    Εργάζομαι σε εμπορικη εταιρεία και πληρώνομαι βάση Γενικης Συλλογικής Σύμβασης εργασίας. Γέννησα πριν 14 μήνες και επέστρεψα στη δουλειά μετά το εξάμηνο του οαεδ. Αν αρνηθώ τη μείωση μισθού που μου ζητούν και αρνηθώ και την υπογραφή νέας ατομικής σύμβασης εργασιας, η άρνηση μου αποτελεί απόλυση χωρίς αποζημίωση? Αν οχι μπορεί ο εργοδότης να μου μειώσει μονομερώς το μισθό ? και πόσο? Μπορεί να με βάλει σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας? Αν αρνηθώ τι γίνεται?

    Reply

    • Ανώνυμος

      15/05/2012 at 6:21 μμ

      Αν κατάλαβα καλά εννοείς την ΕΓΣΣΕ και όχι την ΣΣΕ εμπορίου. Τότε ο εργοδότης σου μπορεί να μειώσει το μισθό σου μονομερώς κατά 22%, χωρίς να απαιτείται αλλαγη της ατομικής σύμβασης εργασίας. Επίσης μπορεί να επιβάλλει μονομερώς σύστημα εκ περιτροπής εργασίας στην επιχείρηση, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις.
      Αρνηση σου σ' αυτό σημαίνει οικιοθελή αποχώρηση.
      Δες εδώ: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/38462010.html

      Reply

  • Ανώνυμος

    12/05/2012 at 9:34 πμ

    Καλησπέρα σας,
    Ειμαι εγκυος κ η εταιρεια μας ανακοινωσε οτι θα κλεισει τελος του μηνα. Μπορω να το επιβεβαιωσω με καποιον τροπο αυτο?Επισης επιτρπεται να κρατησει καποιους αλλους υπαλληλους με καποια αλλη μορφη εργασιας?Όσον αφορα την απόλυση ειναι απαραιτητο να αναγραφει τον λογο απολυσης?
    Σας ευχαριστω εκ των προτέρων44

    Reply

    • Ανώνυμος

      12/05/2012 at 5:07 μμ

      Σου έχω απαντήσει σε άλλη ανάρτηση, αλλά επαναλαμβάνω: Η ουσιαστική παύση εργασιών μπορεί να φανεί απο το κλείσιμο των καταστημάτων ενώ η τυπική απο διακοπή στη εφορία. Στην ίδια επιχείρηση αν συνεχίζουν να εργάζονται κάποιοι, μια απ' αυτούς θα πρέπει να είσαι και συ αφού δεν μπορεί να σε απολύσει χωρις σπουδαιο λόγο. Η απόλυση είναι αναίτια αλλά εσένα αν σε απολύσει, επειδή προστατεύεσαι, θα πρέπει να αναφέρει το σπουδαίο λόγο, με έγγραφό του στην επιθ. εργασίας.

      Reply

  • Ανώνυμος

    09/05/2012 at 6:18 μμ

    Καλησπέρα σας. Εργάζομαι ως υπάλληλος γραφείου σε εμπορική επιχείρηση. Τον Οκτώβριο λήγει το 18μηνο προστασίας μητρότητας. Σήμερα μου ανακοίνωσαν ότι επειδή έγινε μείωση μισθού σε όλους τους εργαζόμενους της εταιρείας, θα γίνει και σε μένα. Το αρνήθηκα, γιατί ήδη μου έχουν κάνει αλλαγή θέσης κατά την επιστροφή μου και το δέχτηκα, αλλά η μείωση μισθού πάει πολύ! Έχουμε (ακόμα) κάποια δικαιώματα από το νόμο οι νέες μητέρες. Η ερώτησή μου είναι η εξής: Εφόσον δεν υπογράψω το χαρτί της μείωσης, μπορούν να με απολύσουν τώρα? Κι αν δεχτώ να με απολύσουν, θα πάρω αποζημίωση, ή κινδυνεύω βάσει κάποιου νόμου να θεωρηθεί βλαπτική η άρνησή μου και να με διώξουν χωρίς αποζημίωση? Από ότι φαίνεται πάντως, τον Οκτώβρη θα με διώξουν σίγουρα, γιατί τους την έσπασα κιόλας…

    Reply

    • Ανώνυμος

      09/05/2012 at 9:26 μμ

      Αν αμείβεσαι με τη η ΣΣΕ εμπορικών επιχειρήσεων η οποία ισχύει μέχρι 14/5/2013, η αρνησή σου δεν αποτελεί λογο απόλυσης χωρίς αποζημίωση. Ετσι κι αλλοιώς δεν μπορούν να σε απολύσουν πριν τη παρε΄λευση του 18/μηνου

      Reply

  • Ανώνυμος

    02/05/2012 at 9:19 μμ

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ! ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ Η 6ΜΗΝΗ ΑΔΕΙΑ. Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ΜΟΥ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΑΝ ΘΑ ΜΕ ΚΡΑΤΗΣΕΙ. ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕ ΑΠΩΛΗΣΕΙ ΠΡΙΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ 18 ΜΗΝΕΣ. ΑΝ ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΞΕΡΕΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΤΙ ΑΠΟΖΗΜΕΙΩΣΗ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ? ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΕΚΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟ 2003! ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    Reply

  • Ανώνυμος

    06/04/2012 at 4:07 μμ

    Έγκυος 5 μηνών υπευθυνος καταστηματος καλείται να υπογράψει ατομική σύμβαση με μείωση αποδοχών κατά 20%, χωρίς να αναφέρεται τίποτε άλλο στο χαρτί εκτός από τα στοιχεία των δύο εμπλεκομένων και το ποσό.
    1.μπορεί να απολυθεί αν δεν υπογράψει?
    2.απειλείται η άδεια εγκυμοσύνης και μητρότητας, αν υπογράψει την ατομική σύμβαση?
    3.μπορεί να την κάνει εκ περιτροπής(αν και ειναι η μοναδικη υπεύθυνη καταστηματος)?
    4.μπορει να υποβιβαστει η θέση της?

    Reply

  • Ανώνυμος

    29/03/2012 at 6:24 μμ

    Ετσι θεωρώ & εγω,πως πρέπει να περιμένω το "πακέτο" που θα μου προσφέρουν για να αποφασίσω αναλόγως.Και πάλι ευχαριστώ πολύ.Καλό βράδυ

    Reply

  • Ανώνυμος

    29/03/2012 at 5:54 μμ

    Καλησπέρα.Χθες μας ανακοινωσαν ότι θα απολυθούν 10 ατομα & θα παραμείνουν μόνο 5 στην εταιρεία.Εγω βρίσκομαι στην άδεια τοκετού & αυτο το μήνα θα γεννήσω.Προσωπικά μου ανακοίνωσαν ότι επειδή προστατεύομαι απο το νόμο για 18 μήνες θα μου δώσουν ένα καλό πακετο για να παραιτηθώ.Αν δεχθώ την πρόταση τι παροχές θα χάσω?Επίσης μου είπαν πως επειδή θα αλλάξει η διοργάνωση της εταιρείας όταν γυρίσω δεν θα είμαι βοηθός λογιστή αλλά θ'αλλάξει η ειδικότητα μου & ο μισθός μου.Αυτό γίνεται?Εργάζομαι στην εταιρεία 6χρόνια & αναρωτιέμαι αν είναι καλύτερα να αποδεχθώ την πρόταση,να πάρω τα χρήματα & να μεγαλώσω το μωρό αντί να γυρίσω στη δουλειά χωρίς να γνωρίζω τη θέση & το μισθό.Σας ευχαριστώ εκ των προτερων για την άμεση απάντηση στο αίτημα μου.

    Reply

    • Ανώνυμος

      29/03/2012 at 6:09 μμ

      Για κάθε αλλαγή των όρων της ατομικής σύμβασης και συνεπώς και της ειδικότητας απαιτείται η σύμφωνη γνώμη σου. Η απόφασή σου θεωρώ ότι πρεπει να εξαρτηθεί απο το προσφερόμενο "πακέτο" σε συνδυασμό με τις επερχόμενες συνθήκες και αλλαγές στην οικογενειακή σας κατάσταση και τις ανάγκες που προκύπτουν απο τη γέννηση (με το καλό)του παιδιού σας. Πάντως αν αποχωρήσεις, χάνεις την άδεια λοχείας, την 6/μηνη άδεια ΟΑΕΔ ενώ επίσης δεν μπορείς να μπεις στο ταμείο ανεργίας.

      Reply

  • Ανώνυμος

    17/03/2012 at 10:25 πμ

    Γεια σας! Γέννησα τον Ιανουάριο του 2011. Δουλεύω σε μία εταιρία ως υπάλληλος γραφείου- οικονομολόγος εδώ και 7 χρόνια. Πριν από λίγο καιρό ο διευθυντής έκανε ένα meeting σε ώρα που εγώ έλειπα γιατί έχω μειωμένο, και τους είπε ότι είναι πολύ θυμωμένοι μαζί μου γιατί πήρα το εξάμηνο και πρόκειται να με απολύσουν. Πριν από λίγο καιρό, μου ανακοίνωσαν ότι θα σταματήσω να κάνω αυτό που έκανα μέχρι τώρα, και θα αναλάβω χρέη γραμματέως. Εγώ το δέχτηκα, γιατί δε θέλω φασαρίες. Και προχθές μου ζήτησαν να καθαρίζω το γραφείο (όχι το γραφείο μου,όλη την εταιρία) μία φορά την εβδομάδα, γιατί έχουνε διώξει την καθαρίστρια. Σε αυτό τους είπα όχι φυσικά. Θέλω να ρωτήσω αν έχουν το δικαίωμα να το κάνουν αυτό και τι μπορώ να κάνω εγώ για να προστατέψω τον εαυτό μου για τον καιρό που μου απέμεινε μέχρι να με απολύσουν!!! Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!

    Reply

    • Ανώνυμος

      17/03/2012 at 1:42 μμ

      καθήκοντα πέραν της ειδικότητας σου δεν είσαι υποχρεωμένη να τα εκτελείς και έχεις το δικαίωμα να αρνηθείς. Αν επιμένουν θα τους ενημερώσεις ότι θα προσφύγεις αρμοδίως, είτε στην επιθεώρηση εργασίας είτε εξωδίκως θεωρώντας τις ενέργειές τους ως βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας και αν συνεχίσουν βέβαια θα το κάνεις αυτό. Θα ασκείς όμως κανονικά μόνο τα συμβατικά σου καθήκοντα. Το χρονικό διάστημα προστασίας από απόλυση είναι 18 μήνες μετά τη γέννα.

      Reply

    • Ανώνυμος

      02/04/2012 at 2:51 μμ

      Καλησπέρα και πάλι!! Σήμερα χωρίς καμία απολύτως εξήγηση και χωρίς κανέναν λόγο, μου κατέβαλαν 520 ευρώ μισθό, ενώ μέχρι τώρα έπαιρνα 1060. Με έχουν προσλάβει ως υπάλληλο γραφείου – οικονομολόγο, (σε εταιρία παροχής υπηρεσιών) και όπως σας είπα και πιο πάνω λόγω του ότι πήρα το εξάμηνο με έχουν κάνει γραμματέα τους τελευταίους μήνες μέχρι να με απολύσουν (η προστασία μου λήγει τον Ιούλιο). Τι μπορώ να κάνω? Μπορώ να πάω στην επιθεώρηση εργασίας?

      Reply

    • Ανώνυμος

      02/04/2012 at 4:43 μμ

      Αυθαίρετα, αλλαγή ειδικότητας και μισθού. Και βέβαια μπορείς να προσφύγεις στην επιθ. εργασίας.

      Reply

  • Ανώνυμος

    06/03/2012 at 10:45 μμ

    ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΓΕΝΝΗΣΑ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2011, ΠΗΡΑ ΤΟ 6ΜΗΝΟ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΚΑΙ ΕΧΩ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΑ (ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΙΟΜΕΝΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ) ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ! ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΟΤΙ ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕ ΔΙΩΞΟΥΝ ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ ΟΥΤΕ ΑΠΟΖΙΜΕΙΩΣΗ ΟΥΤΕ ΧΑΡΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΕΡΓΕΙΑΣ! ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ 6 ΜΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΟΝΙΣΕΙ ΤΟ ΜΩΡΑΚΙ ΜΟΥ! ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΓΩ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ?? ΑΝ ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΑΠΟΛΥΣΟΥΝ?? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΩΤΕΡΩΝ!!

    Reply

    • Ανώνυμος

      06/03/2012 at 10:59 μμ

      ΑΚΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ΔΕΝ ΔΑΙΧΕΤΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΑΠΟΛΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΜΟΥ ΜΟΝΟ ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΕΡΓΕΙΑΣ! ΚΑΙ ΟΤΙ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΘΥΡΑΚΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΩ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕ ΑΝΑΓΚΑΣΕΙ ΝΑ ΔΗΛΩΣΩ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ!ΕΙΜΑΙ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΓΙΕΣ ΜΑΣ ΤΙΣ ΧΡΕΩΝΟΥΝ ΩΣ ΑΔΕΙΑ! ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ Η ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ? ΕΙΜΑΙ 5ΝΘΗΜΕΡΗ ΚΑΙ 5ΑΩΡΗ ΚΑΙ Ο ΜΙΣΘΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ 440 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΑ ΜΙΣΑ! ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΙ'ΑΥΤΟ?? ΕΑΝ ΠΑΩ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΩΡΙΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΘΑ ΒΡΩ ΤΙ ΔΙΚΙΟ ΜΟΥ??

      Reply

    • Ανώνυμος

      07/03/2012 at 1:46 μμ

      Σε οποιαδήποτε περίπτωση απόλυσης χωρίς σπουδαίο λόγο πριν την παρέλευση 18/μηνου από τη γέννα προκύπτει θέμα ακυρότητας της απόλυσης. Εξ' αλλου ο εργοδότης σε μια τέτοια περίπτωση (σπουδαίου λόγου) πρέπει να ενημερώσει την επιθ. εργασίας, στην οποία μπορείς να προσφύγεις και εσύ με καταγγελία για τα θέματα που θίγεσαι.
      Η μεταφορά σου σε άλλη εταιρεία είναι παρανομη. Επίσης παράνομο είναι να σου χρεώνει τις αργίες ως άδεια, καθώς και η αυθαίρετη μαίωση του μισθού σου.

      Reply

  • Ανώνυμος

    05/03/2012 at 11:06 πμ

    Καλημέρα. Γέννησα τον Ιούνιο του 2011 και μετά την άδεια λοχείας του ΙΚΑ, πήρα και το 6-μηνο του ΟΑΕΔ, το οποίο λήγει σε 1 εβδομάδα. Θα ήθελα παρακαλώ να γνωρίζω:
    1) Η προστασία μου από απόλυση ισχύει για 15, ή 18 μήνες από την γέννηση του παιδιού?
    2) Παρά το 6-μηνα που χρησιμοποιήσα, δικαιούμαι και μειωμένο ωράριο? Αν ναι, πόσες ώρες ημερησίως, για πόσο διάστημα και από πότε υπολογίζεται το διάστημα αυτό?

    Σας ευχαριστώ!

    Reply

    • Ανώνυμος

      05/03/2012 at 2:03 μμ

      Η προστασία από απόλυση διαρκεί 18 μήνες μετά τη γέννα. Μετά την επιστροφή από το 6/μηνο του ΟΑΕΔ, απομένουν ακόμη 24 μήνες για μειωμένο ωράριο 1 ώρας/μέρα. Αν συμφωνήσει ο εργοδότης μπορει το μειωμένο ωράριο να γίνει 2 ωρες/μέρα για 12 μήνες, ή ακόμη να συμψηφιστούν οι ωρες σε ημερες αδειας.

      Reply

  • ελ.πα

    10/02/2012 at 3:20 μμ

    εχω παρει το 6μηνο του οαεδ και επιστρεφω τον μαιο στην δουλεια μου…απ οπου με ενημερωσαν οτι θα μου δωσουν προειδοποιηση απολυσης αυτες τις μερες ,για να απολυθω μολις επιστρεψω λογω λυσης της εταιριας…μπορει να γινει αυτο?πρεπει να την παραλαβω ή αφου λειπω με αδεια δεν μπορουν να μου την αποδοσουν και θα με απολυσουν με ολοκληρη αποζημειωση ?
    ευχαριστω…

    Reply

    • Ανώνυμος

      10/02/2012 at 8:40 μμ

      Οσο είσαι σε προστασία απο απόλυση δηλ. για 18 μήνες μετά τη γέννα, δεν μπορούν να σε προειδοποιήσουν. Αφού υπάρχει σοβαρός λόγος (διάλυση επιχείρησης) και θα σου καταγγείλουν τη σύμβαση εγασίας θα πάρεις ολόκληρη την αποζημίωση.

      Reply

  • Ανώνυμος

    09/02/2012 at 6:03 μμ

    Καλησπέρα, γεννησα το Μαιο του 2011, και αφου πηρα την αδεια λοχειας, μετα, πήρα την άδεια των 3,5 μηνών αντί για το μειωμένο ωράριο. Το αφεντικο μου θελει να με απολυσει ή να μου αλλαξει το ωραριο απο 8 σε 4 ωρες. Μπορει να το κανει? (ειμαι υπαλ.γραφ, αοριστου, με εργασια σε αυτο τον εργοδοτη για 7 χρονια). Ευχαριστω.

    Reply

    • Ανώνυμος

      09/02/2012 at 9:17 μμ

      Δεν μπορεί να σε απολύσει χωρίς σπουδαίο λόγο για 18 μήνες μετά τη γέννα, αλλα ούτε μπορει μονομερώς να σου μειώσει το ωράριο.

      Reply

  • Ανώνυμος

    27/01/2012 at 9:59 μμ

    Καλησπέρα, το μωρό μου είναι 12 μηνών, που σημαίνει ότι έχω άλλους έξι μήνες προστασία, αλλά ο εργοδότης μου μου ανακοίνωσε ότι θέλει να με απολύσει. Μπορεί να το κάνει αυτό? Τι αποζημίωση δικαιούμαι? Κι εγώ θέλω να με απολύσουν. Γίνεται να με απολύσει τώρα και να μου πληρώσει όλα αυτά που δικαιούμαι, και πόσα ακριβώς είναι αυτά?

    Reply

    • manamar

      28/01/2012 at 8:56 πμ

      Απόλυση δεν μπορεί να γίνει χωρίς σπουδαίο λόγο. Για να σου πώ τι δικαιούσαι πες μου ημερομηνία πρόσληψης και ειδικότητα.

      Reply

    • Ανώνυμος

      28/01/2012 at 9:53 πμ

      Κατ'αρχήν, ήθελα να σας ευχαριστήσω για την άμεση απάντησή σας. Είμαι υπάλληλος γραφείου, και με προσέλαβαν στις 28/09/2004. Επίσης, η εταιρία έχει και υποκατάστημα στην Αθήνα, και ήθελα να ρωτήσω, αν κλείσει το δικό μας υποκατάστημα (στη Θεσσαλονίκη) πριν τελειώσει το εξάμηνο που μου μένει για να γίνει το μωρό μου 18 μηνών, τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση?

      Reply

  • Ανώνυμος

    26/01/2012 at 10:07 πμ

    στην επιχειρηση μου επιστρεφει τον μαιο κοπελα μετα απο το 6μηνο του οαεδ, στην βεβαιωσω εχει βαλει οτι εχει προστασια μητροτητας ως τον μαιο του 13. ενω το 18μηνο ληγει τον δεκεμβριο του 12. μπορώ οταν γυρισει να την εχω με εκ περιτροπης εργασια?

    Reply

    • manamar

      26/01/2012 at 11:06 πμ

      O νόμος δεν αναφέρει εξαιρέσεις και για κάθε διένεξη αρμόδια είναι τα δικάστήρια Πάντως ο τρόπος άσκησης του δικαιώματος και η επιλογή των προσώπων υπόκειται σε έλεγχο, σύμφωνα με το άρθρο 281 Α.Κ.
      Το Υπουργείο Εργασίας με το υπ' αριθ. 6698/233/15-2-2011 έγγραφό του σε σχετικό ερώτημα,(αν δηλ. τεκούσα που επιστρέφει στην εργασία της μπορεί να τεθεί σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασία) έχει την άποψη ότι πρέπει να επιστρέψει στην εργασία της σε ίδια ή σε ισοδύναμη θέση με αυτή πριν την άδεια της, λόγω τοκετού, λοχείας και 6/μηνης ΟΑΕΔ, αναφέροντας πάντως ότι σε περίπτωση αμφισβήτησης αρμόδια να κρίνουν είναι τα δικαστήρια

      Reply

  • manamar

    28/10/2011 at 6:53 πμ

    Καλημέρα και ευχές για ευχάριστα αποτελέσματα τη Δευτέρα.
    Γνώμη μου είναι ότι στην εργασία σου πρέπει να πας κανονικά εκτός κι αν είσαι δικαιολογημένη από γιατρό π.χ.
    Εάν τη Δευτέρα θελήσει να σε απολύσει, θα πρέπει να του επισημάνεις ότι πιθανόν να είσαι έγκυος και τότε η απόλυση είναι άκυρη, αφού τα δικαστήρια έχουν κρίνει ότι ακόμη κι αν ο εργοδότης δεν είχε ενημερωθεί γι' αυτό, η προστασία της εγκύου από απόλυση χωρίς σπουδαίο λόγο ισχύει κανονκά.
    Αν δεν σε απολύσει, θα πρέπει στα πλαίσια της καλής πίστης να του ανακοινώσεις το γεγονός.

    Reply

  • Ανώνυμος

    27/10/2011 at 8:41 μμ

    Καλησπέρα σας!!! Όλα δείχνουν πως είμαι έγκυος αλλά θα πάρω τα επίσημα αποτελέσματα την Δευτέρα. Όμως, υποψιάζομαι οτι την Δευτέρα θα με απολύσουν από την δουλειά μου.. Τί μου προτείνετε? Μήπως να μην πάω στη δουλειά μέχρι να σιγουρέψω το αποτέλεσμα της εξέτασης??? Κι έχω κι άλλη μια απορία. Για να αποφύγεις την απόλυση είσαι υποχρεωμένη να τον έχεις ενημέρωση τον εργοδότη για την εγκυμοσύνη ή έχεις δικαίωμα να του το πεις όταν σου φέρει απόλυση??? Γιατί αν δε με απολύσει τώρα μήπως θα ήταν καλό να μην τον ενημερώσω για την εγκυμοσύνη μου από τόσο νωρίς..Σας ευχαριστώ πολύ.

    Reply

  • manamar

    14/10/2011 at 12:44 μμ

    Δυστυχώς είναι όπως τα είπαμε.

    Reply

  • Ανώνυμος

    13/10/2011 at 8:19 μμ

    Kαλησπερα,μετα απο 14 χρονια απολυομαι παρολο που το μωρο μου ειναι 1ετους. εργαζομαι σε καταστημα μεγαλης αθηναικης εταιρειας στο ηρακλειο. αλλο υποκατάστημα δεν υπαρχει, παρα μονο καταστηματα franchise. ειναι νομινη η απολυση μου? θα μπορουσαν να με "δανεισουν" σε αλλο καταστημα μεχριτον 18 μηνα μητροτητας, ή να μου πληρώσουν τους μισθους μου μεχρι την ληξη της μητρότητας

    Reply

  • Ανώνυμος

    15/09/2011 at 8:52 μμ

    ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΜΟΥ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ Η ΕΞΑΜΗΝΗ ΑΔΕΙΑ ΛΟΧΕΙΑΣ ΜΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΕ ΔΙΩΞΕΙ ΕΝΩ ΞΕΡΕΙ ΟΤΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΙ ΓΙΑ 18 ΜΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΤΟΚΕΤΟΥ ΜΟΥ. ΜΟΥ ΖΗΤΑΕΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΩ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ. ΕΓΩ ΔΕΝ ΤΟ ΔΕΧΟΜΑΙ. Η ΛΥΣΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ. ΤΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΟΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΩ ΕΓΩ? ΑΝ ΔΛΔ ΔΕΝ ΥΠΟΓΡΑΨΩ ΟΤΑΝ ΓΥΡΙΣΩ ΤΗΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΩ ΑΜΕΣΩΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ.
    ΓΙΑΤΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΠΩΣ ΑΝ ΠΑΩ ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΙΣΩΣ ΠΟΥΝ ΠΩΣ ΕΓΩ ΔΕΝ ΠΗΓΑ Η ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΠΟΤΕ ΓΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ. ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΔΗΞΩ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Σχετικά με μας

Στο ergasiaka-gr.net, μέσα από ένα απλό και εύχρηστο περιβάλλον,  θα ανακαλύψει αυτό που ψάχνει και χρειάζεται, ο εργαζόμενος, ο εργοδότης, ο λογιστής – φοροτέχνης, ο υπεύθυνος προσωπικού της επιχείρησης και το κάθε στέλεχος που ασχολείται με τον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού και των εργασιακών σχέσεων.




Email UsFacebookTwitter



Για έγκυρη ενημέρωση

Εγγραφείτε στο newsletter του ergasiaka-gr

Που και πως θα μας βρείτε




(Νέα διεύθυνση)

Λ. Ιωνίας 206 – Ηράκλειο Κρήτης
email: [email protected]
Τηλ.  2810284273, 6946951928 – 6943050605 – 6940907372



Τελευταία άρθρα

Άδεια ειδικού σκοπού. Για ποιους ισχύει μέχρι 31 Ιουλίου

Άδεια ειδικού σκοπού. Για ποιους ισχύει μέχρι 31 Ιουλίου

Διευκρινήσεις και παραδείγματα για το μηχανισμό ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ. Εγκύκλιος

Διευκρινήσεις και παραδείγματα για το μηχανισμό ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ. Εγκύκλιος

Εργαζόμενοι στον τουρισμό. Προς μετάθεση η πληρωμή των 534 ευρώ για το μήνα Ιούνιο;

Εργαζόμενοι στον τουρισμό. Προς μετάθεση η πληρωμή των 534 ευρώ για το μήνα Ιούνιο;