29 Φεβ 2012

Από 14/2/2012 τελικά η εφαρμογή των σκληρών μέτρων στα εργασιακά

Με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο συνεδρίασε στις 28/2/212, τίθενται σε ισχύ αναδρομικά από 14 Φεβρουαρίου 2012, οι διατάξεις που αφορούν στις μεγάλες αλλαγές στα μισθολογικά στον ιδιωτικό τομέα, και στο καθεστώς των Συλλογικων Συμβάσεων Εργασίας, που φέρνουν τα πάνω κάτω στην αγορά εργασίας και προκαλούν ακόμη περισσότερη δυστυχία και απόγνωση σε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένων.
Η πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου αναφέρει:
1. Από 14-2-2012 και μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, τα κατώτατα διαμορφωμένα όρια μισθών και ημερομισθίων της από15-7-2010 ισχύουσας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, όπως αυτά προβλέπονταν και ίσχυαν κατά την 1-1-2012, μειώνονται κατά 22%.
2. Από 14-2-2012 και μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής μειώνονται κατά 32% τα κατώτατα διαμορφωμένα όρια μισθών και ημερομισθίων της από 15-7-2010 ισχύουσας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, όπως αυτά προβλέπονταν και ίσχυαν κατά την 1-1-2012, για νέους,ηλικίας κάτω των 25 ετών. Τα μειωμένα κατά 32% κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων του προηγούμενου εδαφίου ισχύουν και για τους μαθητευόμενους της παρ. 9 του άρθρου 74 του ν. 3863/2010 (Α΄115).
3. Για την άμεση προσαρμογή στα νέα μειωμένα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων, δεν απαιτείτε η σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων.
4. Συμφωνίες των μερών για μισθούς και ημερομίσθια μικρότερα αυτών που καθορίστηκαν με το μνημόνιο 2, είναι άκυρες.
5. Οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας θα συνάπτονται για ορισμένο χρόνο ισχύος, η διάρκεια του οποίου δεν μπορεί να είναι μικρότερη από ένα (1) έτος και δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τρία (3) έτη.
6. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που βρίσκονται σε ισχύ,ήδη 24 μήνες μέχρι την 14-2-2012 ή και περισσότερο, λήγουν στις 14-2-2013
7. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που την 14-2-2012 βρίσκονταν σε ισχύ για χρονικό διάστημα μικρότερο των 24 μηνών, λήγουν με τη συμπλήρωση τριών (3) ετών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος τους, εκτός και αν καταγγελθούν νωρίτερα
8. ΣΣΕ που θα λήξουν ή θα καταγγελθουν, εξακολουθούν να ισχύουν επί ένα τρίμηνο από τη λήξη ή την καταγγελία τους. ΣΣΕ που έχει ήδη έχουν λήξει ή καταγγελθεί ισχύουν μέχρι 13/5/2012, δηλ. για ένα τρίμηνο από την ισχύ του ν. 4046/2012. Με την πάροδο του τριμήνου και εφόσον εν τω μεταξύ δεν έχει συναφθεί νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, εξακολουθούν να ισχύουν από τους κανονιστικούς αυτούς όρους αποκλειστικώς οι όροι εκείνοι που αφορούν α) τον βασικό μισθό ή το βασικό ημερομίσθιο και β) τα επιδόματα ωρίμανσης, τέκνων, σπουδών και επικινδύνου εργασίας, εφόσον τα επιδόματα αυτά προβλέπονταν στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που έληξαν ή καταγγέλθηκαν. Κάθε άλλο επίδομα παύει αμέσως να ισχύει και για την προσαρμογή των συμβάσεων στις νέες διατάξεις γίνεται χωρίς να απαιτείται προηγούμενη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων.

Διαβάστε εδώ την υπ' αριθ. 6/28-2-2012 πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου (ΦΕΚ Α' 38/28-02-2012)




211 σχόλια :

1 – 200 από 211   Νεότερο›   Νεότερο»
Ανώνυμος είπε...

Καλή σας μέρα.

Θέλω να ρωτήσω το εξής απλό που με αφορά:
Είμαι υπάλληλος ιδιωτικής εταιρείας, αμείβομαι βάσει ΣΣΕ (εκπροσωπούμαι από σωματείο) και αμείβομαι με Χ ποσό. Στην ανάλυση του μισθού μου, αναφέρονται τα εξής: Βασικός μισθός (Χ ποσό), Επίδομα τριετίας (Χ ποσό), σύνολο Χ ποσό, καταβαλλόμενο (Χ ποσό).
Αν κατάλαβα καλά, το Χ ποσό που αναφέρεται ως βασικός θα μειωθεί κατά 22%, αν αυτό αποφασιστεί από τον εργοδότη.
Θα σας ήμουν υπόχρεος αν απαντούσατε, γιατί έχουμε όλοι μπερδευτεί, γενικώς.
Ευχαριστώ
Γιώργος

Ανώνυμος είπε...

ΔΗΛΑΔΗ ΟΣΟΙ ΑΜΟΙΒΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΛΗΞΕΙ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΕΓΣΣΕ ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ 22% ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ?
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ?ΕΧΕΙ ΛΗΞΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ?ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΣΕΛΠΕ ΕΝΝΟΩ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

giorgia είπε...

Οχι δεν θα μειωθεί αφού ανήκεις σε κλαδική σύμβαση. Η μείωση αφορά τους κατώτατους μισθούς και ημερομίσθια της ΕΓΣΣΕ. Εσύ ανήκεις στη κατηγορία της παραγ. 8 της παραπάνω ανάρτησης.

giorgia είπε...

Δεν μπορεί μονομερώς να τους εντάξει στην ΕΓΣΣΕ. Θα ισχύσει ο μισθός της ΣΣΕ συν τα επιδόματα που παραμένουν (παραγ. 8) Η ΣΣΕ εμπορίου είναι αορίστου διάρκειας, αρα λήγει 14/2/2013 σύμφωνα με τις τελευταίες ρυθμίσεις.

Ανώνυμος είπε...

ΕΑΝ ΟΜΩΣ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΝΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΣΣΕ ΑΠΟ 14/2/12 ΑΦΟΥ ΕΛΗΞΕ Η ΠΑΡΟΧΗΣ.ΣΩΣΤΑ?ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΛΑΒΕΙ ΝΕΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΕΓΣΣΕ ΤΩΡΑ?ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

man amar είπε...

Ναι, έτσι είναι.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα,στην εταιρία που εργάζομαι σήμερα μας είπαν να διαλεξουμε 1) η συνεχίζουμε με 50% των αποδοχών και ωρών εργασίας η 2) μένουμε με οκταωρη σύμβαση και θα δουλεύουμε το πολυ 2 μέρες την εβδομάδα . Ο καθένας πρέπει να δώσει τη δική του απάντηση μέχρι τη Δευτέρα ...τι να διαλέξω; Εργάζομαι 10 χρόνια σε αυτη τη εταιρία .
Ευχαριστω.

man amar είπε...

Μακάρι να μπορούσα να σου προτείνω το καλύτερο αλλά δυστυχώς κανείς δεν ξέρει πλεον ποιο ειναι αυτό. Αυτό όμως που μπορώ να σου πω είναι ότι μείωση ωρών δεν μπορεί να γίνει μονομερώς από τον εργοδότη, αλλά μόνο μείωση ημερών την εβδομάδα για 9 μήνες το χρόνο.(δες εδω για την εκ περιτροπής εργασία:http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/38462010.html ) γι' αυτό και σας το ανέφερε. Με 2 ημέρες την εβδομάδα, ο μισθός θα είναι μικρότερος παρά αν εργαζόσουν 4ωρο και πενθήμερο. Συνολικά το χρόνο περίπου τα ίδια υπολογιζοντας και τους 3 μήνες τη πλήρη απασχόληση. Αν απολυθείς κατα τη διαρκεια του συστήματος της εκ περιτροπής εργασίας θα αποζημιωθείς με βάση τις πλήρεις αποδοχές, ενώ αν είσαι στο 4/ωρο με τις μειωμένες αποδοχές. Βέβαια στη διακιοδοσία του εργοδότη είναι να μειώσει και σε μια ημερα τη βδομαδα της εργασία. Καλή δύναμη σου εύχομαι!!!!

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστω,πολυ ωραίο και χρήσιμο το σάιτ σας!!! Μελετησα με προσοχή όλες τις περιπτώσεις περί της εκ περιτροπής και θα ήθελα να σας ρωτήσω αν οι μήνες που έχει δικαιωμα ο εργοδοτης να σε προειδοποιήσει ώστε να σου καταβάλει τη μισή αποζημίωση σε περιπτωση απόλυσης μπορούν να συμπεριληφθούν στο διάστημα που βρίσκεστε σε εκ περιτροπη,δηλ. : αφού θα βρίσκεσαι σε εκ περιτροπη να σου ανακοινώσει οτι σε 3 μήνες απολύσει και να σου καταβάλει τη μισή αποζημίωση; Και πάλι ευχαριστω.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.
Γιώργος

man amar είπε...

Γνώμη μου είναι ότι επειδή η εκ περιτροπής εργασια επιβάλλεται ως μέτρο προληπτικό κατά των απολύσεων και επειδή η προειδοποιηση απόλυσης αποτελεί καταγγελία σύμβασης εργασίας της οποίας τα αποτελέσματα επέρχονται αργότερα, δεν μπορεί να σε προειδοποιήσει κατά το διάστημα αυτό. Διαφορετικά θα πρέπει να σε επαναφέρει σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης.

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια για το πρακτικό,έγκυρο & ενημερωμένο site.
Θα ήθελα να ρωτήσω εάν ο εργοδότης σε επιχείρηση που
υπάγεται στη σύμβαση εμπορίου μπορεί να μας κόψει
άμεσα τα επιδόματα που καταργήθηκαν ,αν μπορεί να κάνει
μείωση 22 ή 32% στο δικαιούμενο βάσει της σύμβασης μισθό έκαστου εργαζομένου και αν μπορεί να προσλάβει νέο ή νέους εργαζόμενους αμοιβόμενους με βάσει την ΕΓΣΣΕ.Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα και μπράβο για τη δουλειά που γίνεται σ'αυτή τη σελίδα.Θα ήθελα να προτείνω, όσο αυτό
είναι εφικτό ,τη δημοσίευση ενός άρθρου που να
καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερες απορίες
σχετικά με το συζητούμενο θέμα πχ.τι αλλαγές γίνονται στις ισχύουσες ΣΣΕ ,τι στις ΣΣΕ που έχουν
λήξει,τις δυνατότητες των εργοδοτών και τις γραμμές άμυνας (λέμε τώρα) των εργαζομένων κλπ.
Ευχαριστώ !

man amar είπε...

Τα επιδόματα θα καταργηθούν με τη λήξη της σύμβασης, οπότε και θα επανακαθορισθεί ο μισθός με τα επιδόματα που παραμένουν. Η μείωση του 22% αφορά μόνο την ΕΓΣΣΕ και όχι τις άλλες συμβάσεις, αρα ο εργοδότης δεν μπορεί να την εφαρμόσει σε σας. Οι νεοπροσλαμβανόμενοι εφόσον είναι σε ισχύ η ΣΣΕ εμπορίου θα πρέπει και αυτοί να εντάσσονται εκεί, με την προϋπόθεση να ειναι μέλη των συμβαλλομενων οργανώσεων, αφού η σύμβαση δεν έχει κηρυχτεί υποχρεωτική. Διαφορετικά μπορουν να ενταχτούν στην ΕΓΣΣΕ.

man amar είπε...

Οι αλλαγές και οι ανατροπές είναι τόσο γρήγορες που κανείς πλεον δεν προλαβαίνει να τις παρακολουθήσει, να τις μελετήσει και να τις μεταφέρει, χωρίς το κίνδυνο να εκτεθεί για ανακρίβειες. Μέσα απο το blog γίνεται μια φιλότιμη προσπάθεια για αξιόπιστη κατα το δυνατό προσέγγιση των θεμάτων που "καίνε" στη κυριολεξία τους εγαζόμενους. Παντως οι τελευταίες αλλαγές στα εγασιακά, συμβάσεις, μισθούς κλπ μετά απο ημερες ασάφειας σχεδόν έχουν ξεκαθαρίσει, αν δεν μετανοιώσουν οι "ειδικοί" και παρουσιάσουν κάτι άλλο στη πορεία. Δύσκολο πάντως να παρουσιαστούν όλες οι περιπτώσεις σε ένα αρθρο. Δες εδω τη πράξη του Υπουρ. Συμβουλίου https://docs.google.com/file/d/0Bx3OZlIfE1q_SFU3WldRV2pSWHFpX21Hclh5ZXo0dw/edit
Πιστεύω να σε βοηθήσει. Για κάθε απορία είμαι στη διαθεσή σου. Επίσης καλό θα ήταν και όποιος άλλος επιθυμεί να καταθεσει τις απόψεις του για τα θέματα αυτά, αφού όλοι ακόμη μαθαίνομε.

Ανώνυμος είπε...

ΔΟΥΛΕΥΩ 7,5 ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΩΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΧΩ ΚΑΘΑΡΑ 820 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ!!ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ 22% ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟ ΚΑΘΑΡΟ ΠΟΣΟ??ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

man amar είπε...

Οχι, εκτός κι αν αμείβεσαι με την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Διαφορετικά δες σε ποια κλαδική σε έχουν και με τη λήξη της, αν είσαι έγγαμος θα έχεις μείωση απο τη κατάργηση του επιδοματος γάμου και κάποιων αλλων επιδομάτων, όπως αναφέρω στην ανάρτηση.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ!ΣΗΜΕΡΑ "ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ" ΤΟ ΧΩΡΟ ΣΑΣ. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ. ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΣΕ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΔΩ ΚΑΙ 9 1/2 ΧΡΟΝΙΑ. ΜΕ ΣΣΕ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ. ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕΙΩΣΗ 22%; (ΟΠΩΣ ΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΑΝ ΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ!). ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΩ ΜΕ ΕΠΙΘ. ΕΡΓ. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΒΓΑΛΑ ΑΚΡΗ.Η ΜΕΤΕΝΕΡΓΕΙΑ ΙΣΧΥΕΙ; Η ΣΣΕ ΠΑΡ. ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΚΛΑΔΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ; ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σας,
εργαζομαι 9,5χρονια σε κατασκευαστική εταιρεια ως Τεχνολογος Μηχανικός με συμβαση αοριστου χρονου (αμοιβομαι πάνω από την συμβαση) και είμαι ασφαλισμενη στο ΙΚΑ. Εαν μου γίνει πρόταση μείωσης μισθου την οποία δεν αποδεχτώ, τί ακολουθεί? Η αρνητική απάντηση μου σε σχέση με την ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΑΠΟΛΥΣΗΣ αλλάζει σε σχέση με ότι ισχύει σήμερα ή όχι?

antonis είπε...

Καλησπέρα ,παρά πολύ καλό το site σας και χρήσιμο στους καιρούς που ζούμε..Εργάζομαι σαν πωλητής σε μια εταιρία που πουλάμε υπολογιστές και ειδή χαρτοπωλείου .Μας είπαν ότι για τον μηνά Μάρτιο θα πληρωθούμε κανονικά οπός τον Φεβρουάριο και από Απρίλιο βλέπουμε, ,εμάς του λιανεμπορίου μας καλύπτει ακόμα η κλαδική σύμβαση?,, μπορούμε να κάνουμε εταιρική σύμβαση με τον εργοδότη?,, υπάρχουν δικηγόροι που να προσφέρουν συμβουλές δωρεάν στο σωματείο μας??

Ανώνυμος είπε...

Που μπορείς να μάθεις πόσες απολύσεις κάνει η εταιρία σου τις προηγούμενες χρονιές!!

man amar είπε...

Γενικότερα, η μετενέργεια ισχύει αλλά μειώθηκε στους 3 μήνες. Με την πάροδο του τριμήνου και εφόσον εν τω μεταξύ δεν έχει συναφθεί νέα ΣΣΕ, εξακολουθούν να ισχύουν από τους κανονιστικούς αυτούς όρους αποκλειστικώς οι όροι εκείνοι που αφορούν τον βασικό μισθό τα επιδόματα ωρίμανσης, τέκνων, σπουδών και επικινδύνου εργασίας, εφόσον τα επιδόματα αυτά προβλέπονταν στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που έληξαν ή καταγγέλθηκαν. Η κλαδική ΣΣΕ παροχής υπηρεσιών έχει λήξει αλλά παρατείνεται μέχρι 13/5/2012. Μετά, δεν μπορεί να σας κάμει μείωση 22% αφού αυτή αφορά την ΕΓΣΣΕ και όχι τις υπόλοιπες ΣΣΕ για τις οποίες ισχυουν τα προαναφερομενα, εκτός κι αν οι εργαζόμενοι συμφωνήσουν σε αλλαγή ατομικής σύμβασης εργασίας.

man amar είπε...

Οι τελευταίες αλλαγές δεν σε αφορούν αφού εσύ δεν υπάγεσαι σε κάποια ΣΣΕ απ' αυτά που μου γράφεις, αλλά έχεις κάμει ελεύθερη συμφωνία. Αρα για να αλλάξουν οι όροι της συμφωνίας - ατομικής σύμβασης, πρέπει να συμφωνήσετε και οι δύο. Σε περίπτωση καταγγελίας σύμβασης εργασάις εκ μ.ερους του εργοδότη σου, είσαι δικαιούχος της αποζημίωσηςαπόλυσης.

man amar είπε...

Βεβαίως και σας καλύπτει η ΣΣΕ εμπορίου (Πράξη Κατ. Υπ. Εργασίας:14/17.3.2011) η οποία είναι ακόμη σε ισχύ μέχρικαι το Φεβρουάριο 2013. Επιχειρησιακή σύμβαση μπορεί να γίνει αλλά μόνο αν υπάρχει σωματείο ή ένωση προσώπων στην επιχέιρηση για να συνυπογράψει τη σύμβαση. Για τη βοήθεια δικηγόρου, ρώτησε το Εργατικό Κέντρο της περιοχής σου.

man amar είπε...

Οι απολύσεις κατατίθενται στον ΟΑΕΔ. Δεν ξέρω αν μπορείς να πάρεις απο κεί στοιχεία. Λιγάκι δύσκολο, λόγω προστασίας προσωπικών δεδομένων. Μόνο νομίζω αν υπάρχει έννομο συμφέρον και εισαγγελική εντολή.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΑΠΟ 01/07/11 ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΠΡΟΣΛΑΒΕΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΣΣΕ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΑΦΟΥ ΕΙΧΕ ΛΗΞΕΙ.ΣΩΣΤΑ?ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ?ΕΠΙΣΗΣ ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΛΑΒΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΣΣΕ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗΣ Ή ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Η 13/05/2012?
ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ...ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 13/05/2012?ΠΩΣ ΤΟ ΕΡΜΗΝΕΥΕΤΕ ΕΣΕΙΣ?ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!

man amar είπε...

Ναι βέβαια θα μπορούσε να γίνει προσληψη με την ΕΓΣΣΕ και νομίζω ότι δεν παρανομούν αν συνεχίσουν έτσι. Τώρα για νεες προσλήψεις αυτές θα πρέπει να γίνουν με τη παροχής υπηρεσιών. Η παράταση των τριων μηνών πιστεύω ότι δόθηκε για να "χρυσώσουν το χάπι" και μήπως κατα το διάστημα αυτό υπογραφούν νεες ΣΣΕ, προκειμένου να μη κατρακυλήσουν όλοι οι μισθοί.

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί ένα μέλος του ΣΕΛΠΕ να πει σε εργαζόμενο του ότι θα δουλεύει με την ΕΓΣΣΕ και όχι με την ΣΣΕ εμπορίου??αυτό μπορεί να το καταφέρει μόνο άμα αναγκάσει τον εργαζόμενο να γυρίσει σε ατομική σύμβαση με την συμφωνία και τον δυο μερών ‘η και με άλλους πιο δολίους τρόπους ??

man amar είπε...

Αν ο εργοδότης είναι μέλος του ΣΕΛΠΕ είναι υποχρεωμένος να τηρήσει τη σύμβαση. Περα απο κει υπάρχει και η ατομική σύμβαση η οποία σίγουρα δεσμεύει τα δυο μέρη. Νομοτυπα λοιπον δεν μπορεί να ενταχθείς στην ΕΓΣΣΕ.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ Κ ΕΓΩ,ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΑΠΟ 5/12/05 ΣΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΩΣ ΕΜΠΟΡΟ/ΛΗΛΟΣ.ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ Κ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΡΕΙ ΚΑΜΙΑ ΤΡΙΕΤΙΑ ΓΙΑΤΙ ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΗΚΑ ΘΕΩΡΟΜΟΥΝΑ ΥΨΗΛΟΜΙΣΘΗ ΟΤΑΝ Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΗΤΑΝ 580 ΤΟΤΕ Κ ΕΓΩ ΕΠΑΙΡΝΑ 700.ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ 22?ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!!

man amar είπε...

Η μείωση του 22% αφορά μόνο την ΕΓΣΣΕ και όχι τις άλλες συμβάσεις. Η ΣΣΕ εμπορίου, ειναι σε ισχύ, αρα ο εργοδότης δεν μπορεί να σου επιβάλλει μείωση.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα!
1) Που μπορούμε να βρούμε την διάρκεια των συλλογικών συμβάσεων εργασίας; Θέλουμε να ξέρουμε ποιές έχουν λήξει ή πότε λήγουν.
2) Πως καθορίζεται η ενσωμάτωση των επιχειρήσεων σε κλαδικές συμβάσεις; Γίνεσαι αυτόματα μέλος σε κλαδικές οργανώσεις άν έχεις το αντίστοιχο αντικείμενο ή πρέπει να έχεις υπογράψει κάτι με αυτές;
Ευχαριστώ πολύ!!!

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ, ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΩΣ ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟΣ Β.ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΕ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 1995 ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.ΑΜΟΙΒΟΜΑΙ ΒΑΣΗ ΤΗΣ Σ.Σ.Ε. ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙ ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΟΥ (ΑΥΤΟ ΤΟ 22%) & ΑΝ ΝΑΙ ΑΠΟ ΠΟΤΕ? ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΟΥ ή ΟΧΙ. ΑΝ ΔΙΑΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΑΠΟΛΥΕΙ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ?
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ
ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ

man amar είπε...

Για τη λίστα των ΣΣΕ δες εδω: http://www.ergasiaka-manamar.blogspot.com/2012/03/blog-post_04.html
Η ιδιότητα μέλους σε συνδικαλιστική, επαγγελματική κλπ οργάνωση αποκτάται με την εγγραφή σε αυτές και όχι αυτόματα.

man amar είπε...

Η μείωση του 22% αφορά μόνο την ΕΓΣΣΕ και όχι τις άλλες συμβάσεις, αρα ο εργοδότης δεν μπορεί να την εφαρμόσει σε σας. Οσοι ανήκουν σε άλλη ΣΣΕ, μετά τη λήξη της (και του τριμήνου μετενεργειας), ο μισθός μπορεί να επανακαθορίζεται με βάση τον βασικό μισθό ή ημερομίσθιο της ΣΣΕ που έχει λήξει, πλέον των επιδομάτων που δεν καταργούνται. Αυτά είναι, τα επιδόματα πολυετίας, τέκνων, σπουδών και ανθυγιεινής εργασίας, εφόσον βέβαια αυτά προβλέπονταν στην εν λόγω ΣΣΕ. Για απόλυση σε πρίπτωση διαφωνίας σε πρόταση μείωσης οφείλεται αποζημίωση.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑλημέρα

η επιχείρηση που εργαζομαι επέλεξε να πάμε στο -22%. Ωστόσο θέλει να υπολογίσει το -22 από 1/2 και όχι από 14/2. Μπορεί να γίνει αυτό;

Ευχαριστώ και μπράβο για την εξαιρετική δουλειά.

man amar είπε...

Εννοείτε βέβαια ότι η μείωση αφορά όσους ανήκουν και αμείβονται με την ΕΓΣΣΕ και σε καμμία περίπτωση από 1/2 αλλά μετά την ψήφιση του μνημονίου δηλ. απο 14/2 και μετά.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα

Να ρωτήσω κάτι σχετικά με το επίδομα ξένης γλώσσας που παίρνω 10% ,μπορεί να θεωρηθεί κατά την ευρεία έννοια ως επίδομα σπουδών και να μην περικοπεί;
Εχω και πτυχίο που πιστοποιεί την γνώση της ξένης Γλώσσας...

Ευχαριστώ και συγχαρτήρια για την πολύτιμη βοήθεια που προσφέρετε.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα σας και συγχαρητήρια για το ίσως πιο επίκαιρο blog στις ημέρες μας. Εργάζομαι σε Εμπορική εταιρεία ως προγραμματιστής (ΣΣΕ εμποροϋπαλλήλων) και μας ανακοινώθηκαν σήμερα μειώσεις 200 και 300 ευρώ αναδρομικά για τον μισθό του Φεβρουαρίου (που δεν μας έχει καταβληθεί ακόμα) σε όλη την εταιρεία. Κατά πόσο είναι νόμιμη μια τέτοια ενέργεια? Τι δικαιώματα αντίδρασης έχουμε?
Ευχαριστώ πολύ προκαταβολικά.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα σας και συγχαρητήρια για το πιο ενημερωμένο blog σε εργασιακά θέματα.Θα ήθελα να ρωτήσω για τους εργαζόμενους κάτω από 25 ετών που εργάζονται με όλες τις συλλογικές συμβάσεις και που πρόκυτε να προσληφθούν
θα έχουν μείωση 32% απο 14/2/2012, και επίσης εργαζόμενος που είναι 24 και κάτι μηνών θα αμοίβεται με 32% μειώμενο και μόλις γίνει 25 με 22%.
Ευχαριστώ.

man amar είπε...

Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα όχι. Το επίδομα γλώσσας αναφέρεται ως ξεχωριστό επίδομα απο εκείνο των σπουδών. Αν για την εφαρμογή του μνημονίου 2 υπάρξει άλλη ερμηνεία, θα φανεί στην εγκύκλιο που σύντομα θα εκδόσει το Υπουργείο Εργασάις.

man amar είπε...

Μειωσεις σε μισθούς αυτόματα και χωρίς τη συμφωνία των εργαζομένων με βάση το μνημόνιο 2 μπορούν να γίνουν μόνο σε όσους αμείβονται με την ΕΓΣΣΕ. Η μειωση που σας επιβάλει είναι παράνομη. Η ΣΣΕ εμπορίου λήγει στις 14/5/2013 και μέχρι τότε δεν μπορούν να αλλάξουν οι μισθοί σας.Εχετε δικαίωμα για καταγγελία στην Επιθ. Εργασίας.

man amar είπε...

Για το θέμα υπάρχει γενικότερα μια ασάφεια ακόμη. Για αυτούς που πρόκειται να προσληφθούν τώρα σε οποιαδήποτε επιχείρηση, στελέχη του Υπουργειου Εργασίας λένε ότι μπορούν να εφαρμοστούν οι μειωμένες κατα 32% αποδοχές της ΕΓΣΣΕ. Τώρα για τους ήδη εργαζόμενους, γνώμη μου είναι (με επιφύλαξη πάντα) ότι για όσους έχουν προσληφθεί με την ΕΓΣΣΕ μπορούν αυτόματα να εφαρμοστούν οι διατάξεις, αλλά για όσους έχουν προσληφθεί με άλλες ΣΣΕ υπάρχει η δέσμευση της ατομικής σύμβασης και δεν μπορεί να εφαρμοστεί αυτόματα και μονομερώς η μείωση. Σε οποιαδήποτε περίπτωση πάντως οι μειωμένες κατα 32% αμοιβές ισχύουν μέχρι το 25ο ετος ηλικίας. Μετα εφαρμοζονται τα γενικώς ισχυοντα. Αναμένεται εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας που ελπιζουμε να δινει εξηγήσεις σε όλα αυτά.

Ανώνυμος είπε...

Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας, βασικά το περιμέναμε πως κάπως έτσι είναι τα πράγματα. Θα παρακαλούσα να με κατευθύνεται κάπου οπού μπορώ να κατεβάσω και να εκτυπώσω αυτά που μου είπατε? Σε κάποιο site που να δημοσιεύει τους νόμους ίσως?
Σας ευχαριστώ πολύ και πάλι.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα,
θα ήθελα να σας ρωτήσω σχετικά με τις προσλήψεις σε μεταφορική εταιρία.Είδα στον πίνακα ότι η Σ.Σ.Ε. οδηγών φορτηγών και λοιπών αυτοκινήτων βρίσκεται ακόμα σε ισχύ, τώρα όμως,με τα νέα δεδομένα μπορεί να γίνει πρόσληψη και με την Ε.Γ.Σ.Σ.Ε.;
Ευχαριστώ.

man amar είπε...

Η σύμβαση αυτή είναι υποχρεωτική, οπότε μονο μετά τη λήξη της και εφόσον δεν υπάρξει νεα ΣΣΕ ή και σε ύπαρξη νέας που δεν προκύπτει πάλι θέμα υποχρεωτικότητας, μπορούν να γίνουν ατομικές συμβάσεις με την ΕΓΣΣΕ

Ανώνυμος είπε...

ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΣΕ ΒΙΟΤΕΧΝΕΙΑ ΜΕ ΡΟΥΧΑ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΩΣ ΠΩΛΗΤΗΣ ΜΕ ΜΕΡΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΩΣ ΕΞΗΣ ΚΑΘΕ ΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ & ΚΑΘΕ ΠΕΜΠΤΗ ΑΠΟ 4 ΩΡΕΣ & ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΕΣ 8 ΩΡΕΣ. ΠΟΣΑ ΕΝΣΗΜΑ ΤΟ ΜΗΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΒΑΖΕΙ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ?

Σοφια είπε...

Καλημέρα σας ονομάζομαι Σοφία και εργάζομαι σε εμπορική εταιρεία εδώ και 3 χρόνια με υπογραφή σύμβασης αορίστου χρόνου. Χτές μου ανακοινώθηκε μείωση της τάξης 30% και έχω τις εξείς ερωτήσεις:
Υπάρχει σχετική νομοθεσία για μείωση στους μισθούς στη Σύμβαση Εμπορικών Επιχειρήσεων?
Μπορεί η επιχείρηση να προβεί σε τέτοια μείωση χωρίς την αποδοχή μου?
Μπορεί να γίνει μετατροπή της κλαδικής σύμβασης μου σε ατομική χωρίς την συγκατάθεση μου?
Ευχαριστώ προκαταβολικά για τις απαντήσεις σας και για την προσπάθεια που κάνετε για όλους εμάς που κινούμαστε στα τυφλά.

man amar είπε...

Ολα αυτά θα τα βρείς στις τελευταίες μου αναρτήσεις. Μολις βγεί νεα εγκύκλιος θα τη δημοσιοποιήσω.

man amar είπε...

Όλα όσα αναφέρεις δεν έχουν νομική βάση.Οι μειώσεις κατά 22% αφορούν μόνο την ΕΓΣΣΕ. Η ΣΣΕ εμπορίου λήγει στις 14/5/2013 και μέχρι τότε δεν μπορεί να γίνει καμμιά μειωση, ιδιαίτερα δε χωρίς τη συμφωνία του εργαζόμενου.

Ανώνυμος είπε...

εργαζομαι ως πωλητρια σε καταστημα ρουχων ιδιωτη.
εχοντασ μπει στον 11χρονο με συμβαση αοριστου.
1 σε ποια κλαδικη ανηκω?
κ 2 αν εχει ληξει η ειναι σε ησχει κ μεχρι ποτε?
3 μπορει να μου κανει μηωσει μισθου χωρις την συγκαταθεση μου? κ 4 αν δεν δεχτω την μειωσει κ την καινουγια ατομικη συμβαση θα πρεπει να με απολυσει κα να μου καταβαλει αποζημειωση?
ευχαριστω πολυ για βοηθεια σας!!!

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα και συγχαρητήρια για την πάντα ενημερωμένη ιστοσελίδα σας. Μια ερώτηση: Μπορεί μια εταιρία να μειώσει μισθούς στους υπαλλήλους που ανήκουν στη ΣΣΕ των λογιστώνκαι να τους ρίξει κάτω από αυτή από τη στιγμή που η ΣΣΕ δεν έχει κριθεί υποχρεωτική;
Και κάτι ακόμα:
Όταν στον πίνακα λέει οτι η ΣΣΕ των Λογιστών έχει ημερομηνία ισχύος την 1/1/2009, διάρκεια 1 έτος και μετενέργεια μέχρι 14/5/2012 πως ακριβώς μεταφράζεται αυτό; Μπορεί κάποιος εργοδότης να μειώσει τους μισθούς των λογιστών του μέχρι τα επίπεδα της ΕΓΣΕ;
Δεν είναι σημαντικό να αναφέρετε,πέρα από τη διάρκεια ισχύος μια σύμβασης και το αν έχει κηρυχθεί ως υποχρεωτική;

Ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

Μείωση μισθού με ατομική σύμβαση γίνεται;

man amar είπε...

Οσες πραγματικές ημέρες εργασίας, τόσα ασφαλιστικά ημερομίσθια καταλογίζονται το μήνα

man amar είπε...

Ανήκεις στη ΣΣΕ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, η οποία είναι σε ισχύ και για την οποία δεν ισχύουν οι μειώσεις του 22% (με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, αναμένεται εγκύκλιος του υπουργείου) Λήγει στις 14/5/2013. Σε περίπτωση αρνησής σου για μείωση μισθού δεν μπορώ να ξερω τις προθεσεις του εργοδότη σου, πάντως αν σε απολύσει δικαιούσαι αποζημίωση απόλυσης 6 μικτούς μισθούς συν το 1/6 αυτών.

man amar είπε...

Η ομοιοεπαγγελματική ΣΣΕ των λογιστών έχει κηρυχθεί υποχρεωτική. Με το μνημόνιο 2 η μετενέργεια ιχυει μέχρι 14/5/2012, που σημαίνει ότι μέχρι τότε ο εργοδότης δεν μπορεί να προβέι σε μειώσεις μισθών. Μετα τη λήξη της ο μισθός θα επανακαθορισθεί με βάση τον βασικό μισθό της ίδιας ΣΣΕ, πλέον των επιδομάτων που δεν καταργούνται. Αυτά είναι, τα επιδόματα πολυετίας, τέκνων, σπουδών και ανθυγιεινής εργασίας. Αυτά μέχρι στιγμής αν δεν ανατραπούν από την εγκύκλιο που θα εκδόσει σύντομα το υπουργείο εργασίας.

man amar είπε...

Μόνο αν δεν αντίκειται στις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας

Ανώνυμος είπε...

Αν η ΣΣΕ των Λογιστών είναι υποχρεωτική, τότε γιατί στον πίνακα λέει ότι έχει ημερομηνία ισχύος την 1/1/2009, διάρκεια 1 έτος και λήξη 31/12/2009;

Ανώνυμος είπε...

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι η ΣΣΕ των Λογιστών δεν έχει ισχύ αυτή τη στιγμή. Κάνω λάθος;

man amar είπε...

Το μνημόνιο 2, αναφέρει ότι για τις ΣΣΕ που έχουν λήξει παρατείνεται η ισχύς τους 3 μήνες από την ψήφιση του νόμου και μετά δηλ. μέχρι 14/5/2012

Ανώνυμος είπε...

Μα η συγκεκριμένη των Λογιστών έχει λήξει στις 31/12/2009. Δηλαδή ακόμα κι αν έχει λήξει κάποια πριν 2.5 χρόνια(και στο μεταξύ δεν έχει συναφθεί νέα), με το μνημόνιο τίθεται ξανά σε ισχύ μέχρι 14/5/2012;

Δημήτρης είπε...

Με το επίδομα ισολογισμού τι γίνεται;Πάει για κατάργηση;

man amar είπε...

Εχεις δίκιο, ομως στην Πράξη Υπουργικού Συμβουλιου δεν αναφέρονται εξαιρέσεις. Εντός εβδομάδας μάλλον θα βγεί εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας και ελπίζουμε ότι θα διευκρινισθούν πολλά θέματα.

man amar είπε...

Ναι αφού δεν αναφέρεται στις εξαιρέσεις. Εκτός κι αν προστατευθεί απο τις νεες ΣΣΕ.

Δημήτρης είπε...

Πότε θα υπάρχει κάτι οριστικό σε αυτό;Έχω και μια ακόμη απορία:
Αν σε κάποιον έχει γίνει μείωση μισθού με ατομική σύμβαση, τώρα με τη κατάργηση των επιδομάτων, θα πρέπει να γίνει εκ νέου μείωση,αφαιρώντας τα επιδόματα;

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι κάπως παράξενο να επαναενεργοποιείται μια ΣΣΕ που έχει λήξει εδώ και 3 χρόνια περίπου και να λήγει(με τη μετενέργεια) στις 14/5/2012; Σύμφωνα με τον ΟΜΕΔ http://www.omed.gr/el/index.php?module=mysse&action=data&myid=87

η ΣΣΕ των λογιστών πάσης φύσης επιχειρήσεων, έχει ισχύ από 1/1/2009 και διάρκεια 1 έτος. Άρα 31/12/2009 και πέρα δεν υφίσταται ΣΣΕ λογιστών. Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι μπορεί μια εταιρία να μειώσει τους μισθούς των λογιστών της κάτω από τη ΣΣΕ.
Διορθώστε με αν κάνω λάθος αλλά, ξέρετε, με όλη αυτή τη ραγδαία πληροφόρηση έχουμε χάσει τη μπάλα....

man amar είπε...

Οι όποιες αλλαγές σε μισθούς ΣΣΕ μπορούν να γίνουν μετά τη λήξη της οποτε μέχρι τότε θα δείξει, εφόσον έχει υπογραφεί νέα. Οχι δεν είναι απαραίτητο να γίνει νέα μείωση. Ολα αυτά αποτελούν δικαίωμα και όχι υποχρέωση. Εξ' αλλου οι ατομικη σύμβαση μπορεί να είναι πάνω απ' όλα αυτα. Εντός εβδομάδας μάλλον θα έχουμε νεα εγκύκλιο απο το υπουργείο.

man amar είπε...

Οχι δεν κάνεις λάθος και έχες δίκιο απόλυτο. Αλλά όπως είπα και παραπάνω στην Πράξη Υπουργικού Συμβουλιου δεν αναφέρονται εξαιρέσεις. Θα περιμένουμε την εκγύκλιο του υπουργείου να δούμε. Ομως ανεξάρτητα απ' αυτό, αν υπάρχουν ατομικές συμβάσεις που δεσμεύουν τον εργοδότη, για την αλλαγή θα πρέπει να συμφωνήσουν και οι εργαζόμενοι.

Ανώνυμος είπε...

Άρα ο εργοδότης μπορεί με ατομικές συμβάσεις να ρίξει τους μισθούς κάτω από τη ΣΣΕ αν αυτή έχει λήξει ή αν δεν έχει κηρυχθεί υποχρεωτική εφόσον είναι σε ισχύ. Τα λέω καλά;

Unknown είπε...

μπραβο για την καλη δουλεια..Λοιποοον ειμαι γραμματεας και ανηκω σε κλαδικη Παροχης υπηρεσιων και εχω υπογραψει συμβαση αοριστου χρονου..η προσληψη μου εγινε με επιδοτουμενο προγραμμα μεσω ΟΑΕΔ για 4ετια στις 1/6 του 2010..Λογο αυτου του χαμου που γινετε στις ειδησεις το αφεντικο μου ηρθε και μου λεει : Μαλλον θα παμε για περικοπη μισθου και ωρων..Το γνωριζω οτι με "προστατευει" η επιδοτηση απο τον ΟΑΕΔ αλλα υπαρχει η περιπτωση να αλλαξει το ποσο επιδοτησης (απο οτι λενε παντα τα καναλια)!μπορει να προβει σε μειωση ωρων? ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΡΝΗΘΩ?τι μπορει να μου κανει αν θελει σωνει και καλα να μου κοψει λεφτα? Πως μπορω (αν μπορω βεβαια) να παραμεινω οικονομικα εκει που ειμαι..το θεμα να μου πει φυγε δεν με τρομαζει (αυτο δεν παει να πει οτι ειναι και επιθυμητο) δεν θελω ομως να με "κλεψει" επειδη δεν ξερω τους νομους..και καποιες αλλες λεπτομερειες που πιστευω οτι πρεπει να πω: η συμβαση που υπεγραψα ειναι για μισθο 850ευρω μεικτα και λογο οτι ξερω αγγλικα και υπολογιστη συμφωνησαμε στα 800 ευρω καθαρα και πληρωμη ανα 15μερες και οχι αρχες του μηνα που ειναι κανονικα...

man amar είπε...

Σύμφωνα και με τη νέα εγκύκλιο, το τρίμηνο δόθηκε για μνα δοθεί η ευκαιρία για σύναψη νέων συμβάσεων. Η παλιά εφόσον έχει λήξει και έχει παρέλθει και η περιοδος των 6 μηνών δεν παράγει πλέον αποτελέσματα. Ομως εφόσον όπως σου έχω ξαναπεί, εαν οι ατομικές συμβάσεις είναι δεσμευτικές για την τήρηση της ΣΣΕ, για να αλλάξει αυτό πρέπει να συμφωνήσουν και οι εργαζόμενοι. (δες εδω τη νεα εγκύκλιο (http://www.ergasiaka-manamar.blogspot.com/2012/03/40462012.html#more) Αρθ. 2 παρ. Γ εδαφιο α και β. Δηλ. ο εργοδότης δεν μπορεί μονομερώς να ρίξει τους μισθούς στους παλιούς εργαζόμενους κάτω απο την ΣΣΕ, παρά μόνο να εφαρμόσει τις διατάξεις για κατάργηση των επιδόμάτων που προβλέπει το μνημόνιο 2.

man amar είπε...

Λοιπόν, ας τα πάρουμε με τη σειρά.
- Μείωση ωρών δεν μπορεί να σου κάνει μονομερώς και βέβαια μπορεις να αρνηθείς.
- Εαν η ατομική σύμβαση εργασίας αναφέρει ότι ανήκεις στη ΣΣΕ παροχής υπηρεσιών, αυτή έχει λήξει όποτε μετά την 14/5/2012 μπορεί να σου αφαιρέσει τα επιδόματα που καταργούνται. Μένουν τα πολυετίας, τέκνων, σπουδών και επικινδυνότητας.
- Απ' οτι μου λες έχετε συμφωνήσει κάποιο μισθό εκτός της ΣΣΕ παροχής υπηρεσιών. Αν είναι έτσι η ατομική σύμβαση υπερισχύει, οπότε για κάθε αλλαγή πρέπει να συμφωνήσεις και συ.

Unknown είπε...

σε ευχαριστω για την γρηγορη απαντηση σου..εαν αρνηθω και αυτος επιμενει τι μπορει να μου κανει? το ρωταω γιατι εχθες στα καναλια ελεγαν οτι αμα δεν δεχτει ο υπαλληλος την μειωση στην δουλεια, του το αφεντικο δεν τον απολυει αλλα αυτοματως (επειδη δεν θελει ο υπαλληλος) εχουμε οικιοθελη αποχωρηση.τι ισχυει τελικα?? Απο επιδοματα, ποτε δεν ειχα και ειμαι στο κατωτατο "μαξιλαρακι" της κλαδικης μου σαν γραμματεας διευθυντη δηλαδη 850 ευρω μεικτα..οποτε αφου δεν ειχα επιδοματα παραμενω στα ιδια. σωστα δεν καταλαβα? και για το τριτο μερος η συμφωνια που καναμε (ατομικη συμβαση απο οτι καταλαβα οτι λεγεται) ειναι μονο λεκτικη και ο λογιστης μου κοβει αποδειξεις πληρωμων για 850 ευρω μεικτα..δεν εχω καποιο χαρτι για να πω "ξερεις ειπαμε αυτα και τωρα το αλλαζεις".

και παλι ευχαριστω προκαταβολικα.

Unknown είπε...

Διαβαζοντας στο site της εφημεριδας real.gr βρηκα αυτο το αρθρο:
http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=131191&catID=11

παρακαλω την προσοχη σας στο αρθρο 4 του αρθρου..

man amar είπε...

Σου παραθέτω παράγραφο απο την περιβόητη ερμηνευτική (μπερδευτική για μένα) εγκύκλιο του υπουργείου για τις περιπτώσεις αυτές.

Α. Οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που έχουν λήξει ή καταγγελθεί και μέχρι την 14.2.2012 έχει παρέλθει και το 6μηνο παράτασης ισχύος τους έχουν πάψει να παράγουν έννομα αποτελέσματα ως συλλογικές συμβάσεις και οι όροι τους έχουν απολέσει τον κανονιστικό χαρακτήρα τους, παραμένουν δε στις ατομικές συμβάσεις ως απλοί ενοχικοί όροι. Συνεπώς δεν θα ήταν ποτέ δυνατή η «αναβίωσή» τους ως Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, μια και έχει επέλθει στην πραγματικότητα η «υποκατάστασή» τους από ενεργές ατομικές συμβάσεις εργασίας. Αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι πολλές ατομικές συμβάσεις εργασίας που ενσωμάτωσαν όρους σ.σ.ε., που έληξαν ή καταγγέλθηκαν και έχει περάσει για αυτές και το 6μηνο της παράτασης ισχύος τους, έχουν τροποποιηθεί με νέες συμφωνίες των μερών, πράγμα που θα οδηγούσε στην αυτόματη εκ νέου και εκ του νόμου τροποποίηση τους, αντίθετα από τη βούληση των συμβαλλομένων μερών. Αυτό θα αποτελούσε καταφανή παρέμβαση στην ατομική σύμβαση. Συνεπώς, για την ανωτέρω περίπτωση, η βούληση του νομοθέτη περιορίζεται στην επί τρίμηνο επαναδιαπραγμάτευση των σ.σ.ε που έληξαν ή καταγγέλθηκαν και έχει παρέλθει και το 6μηνο της παράτασης ισχύος τους και αυτό εντός του διαστήματος από 14.2.2012 μέχρι 14.5.2012. Κατά τη διάρκεια του ανωτέρω διαστήματος, αλλά και μετά την εκπνοή του αν δεν συναφθεί νέα σ.σ.ε., για τους ήδη εργαζόμενους, παραμένουν σεβαστές και ισχυρές οι ατομικές συμβάσεις εργασίας που έχουν ενσωματώσει στο περιεχόμενό τους τούς όρους αυτών των σ.σ.ε. (που έληξαν ή καταγγέλθηκαν και πέρασε και το εξάμηνο ισχύος τους) καθώς και οι όποιες τροποποιήσεις αυτών των ατομικών συμβάσεων εργασίας.

Και το άρθρο που μου επισημαίνεις και σ' ευχαριστώ.

4. Κλαδικές συμβάσεις που έληξαν μετά τις 14 Αυγούστου. Όσες συμβάσεις έληξαν μετά την συγκεκριμένη ημερομηνία από τις 14 Μαΐου αλλάζουν μισθολογικό καθεστώς. Δηλαδή από τις 14 Μαΐου ο εργοδότης μπορεί με διευθυντικό δικαίωμα (μονομερώς), δηλαδή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εργαζόμενου να του μειώσει το μισθό.

Εχει καμμιά σχέση η ερμηνεία της εγκυκλίου με αυτό; Νομίζω όχι. Αν όμως το υπουργείο προφορικά έδωσε αυτές τις εξηγήσεις τότε...τι να πω; Το μόνο που αρμόζει ειναι Ελλας το μεγαλείο σου.
Αν έχεις άλλη πληροφόρηση αναμένω.
Σ' ευχαριστώ!!!

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ.ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ ΕΧΩ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΑΛΛΟΝ Ι ΙΔΙΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΑΣ. ΔΟΥΛΕΥΩ ΣΕ ΜΑΡΜΑΡΑΔΙΚΟ ΕΔΩ ΚΑΙ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΝ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΗΣ ΜΕ ΑΤΟΜΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙ ΜΕΙΩΣΕΙ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ΜΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕ ΑΠΟΛΥΣΗ ΠΡΩΤΑ ΜΕ ΟΤΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΩ ΚΑΝΟΥΡΓΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗ Η ΑΠΛΑ ΜΟΥ ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΙΩΣΗ? ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.

man amar είπε...

Η ΣΣΕ κοπής μαρμάρου, έχει καταγγελθεί από 1/7/2010, εχει παρέλθει το 6/μηνο της μετενέργειας και δεν έχει υπογραφεί άλλη σύμβαση. Αυτό σημαίνει ότι η ατομική σου σύμβαση είναι ισχυρή και ο εργοδότης δεν μπορεί από μόνος του να σου μειωσει το μισθό. Οποιεσδήποτε αλλαγές γίνουν πρέπει να είναι με κοινή συναίνεση. Πάντως η αρνησή σου να συμφωνήσεις δεν σημαίνει ότι μπορεί να σε απολύσει χωρίς αποζημίωση.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα!Θελω να κανω μια ερωτηση!Ανηκω στη ΣΣΕ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.Εργαζομαι στην ιδια εταιρεια 24 χρονια.Εχει ο εργοδοτης δικαιωμα περικοπης του μισθου κατα 22%??Και αν απολυθω ποιο θα ειναι το ποσο της αποζημιωσης μου??(εστω και με εναν προχειρο υπολογισμο προβλεπω γυρω στις35.000 ευρω).Κανω λαθος??

man amar είπε...

Η ΣΣΕ των εμπορικών επιχειρήσεων έχει ισχύ μέχρι 14/5/2013. Ο εργοδότης μέχρι τότε δεν έχει δικαίωμα περικοπής μισθού μονομερώς. Το -22% αφορά τους αμειβόμενους με την ΕΓΣΣΕ. Σε περίπτωση απόλυσης η αποζημίωσή σου θα είναι 20 μικτοί μισθοι συν το 1/6 αυτών (συν. δηλ. 23,33 μικτοί μισθοί)

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα εργάζομαι σε επιχείρηση και παίρνω Χ ποσό. Ο εργοδότης μου θέλει να μειώσει το μισθό μόνο σε εμένα. Η σύμβαση που υπέγραψα κατά την πρόσληψή μου δεν αναφέρει αν ανήκω σε κλαδική ή γενική σύμβαση κλπ
Είμαι υποχρεωμένος να δεχτώ τη 22% μείωση?

man amar είπε...

Μονο αν ο μισθός σου είναι με βάση την ΕΓΣΣΕ

Ανώνυμος είπε...

εργάζομαι σε μια τεχνική εταιρεία ως βοηθός λογιστή.
η πρόσληψή μου είναι αορίστου χρόνου και έγινε στις 01/04/2002 μπορεί ο εργοδότης μου να αλλάξει την σύμβασή μου ή την αμοιβή μου χωρίς την έγκρισή μου.
ευχαριστώ πολύ.

Ανώνυμος είπε...

ΑΝ ΑΛΛΑΞΩ ΔΙΕΤΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΘΑ ΠΑΡΩ ΑΥΞΗΣΗ?

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ,ΕΑΝ ΠΑΡΑΙΤΗΘΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ ΤΟΝ ΜΑΙΟ Η ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΜΕ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ, ΔΙΚΑΙΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΔΕΙΑΣ,ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΑΔΕΙΑ,ΔΩΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΤΟΥ 2012 ΚΛΤ?
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

man amar είπε...

Οχι δεν μπορεί χωρίς τη συγκατάθεσή σου

man amar είπε...

Οχι αφου οι αυξήσεις λόγω ωρίμανσης εχουν ανασταλεί από 14/2/2012

man amar είπε...

Δικαιούσαι ολόκληρο το επίδομα, αποζημίωση μη ληφθείσας άδειας (το υπόλοιπο από ενα μικτό μισθό) και αναλογία Δ. χριστουγέννων για το Μάιο.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ. ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ . ΣΤΗΝ ΕΓΣΣΕ ΙΣΧΥΟΥΝ ΤΑ 4 ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ( ΩΡΙΜΑΝΣΗΣ , ΤΕΚΝΩΝ , ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ); ΟΠΩΣ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΓΗ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΕΦΟΣΟΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΝ ΣΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ . ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΓΣΣΕ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ; ΚΙ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΓΣΣΕ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΠΙΔΟΜΑ ; ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ . ΜΕΣΑ ΣΤΑ 4 ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ. ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΚΑΤΩΤΑΤΑ ΠΟΣΑ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΤΕ Ο ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΑΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΕΓΓΑΜΟΣ ; ΤΕΛΙΚΑ ΤΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ 4 Η΄ 5 ; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ .

man amar είπε...

Στην ΕΓΣΣΕ προβλέπεται μονο το επίδομα πολυετίας και γάμου (μόνο εδω) Στις υπολοιπες ΣΣΕ και ανάλογα αν προβλέπεται σ' αυτές, παραμένουν τα 4 επιδόματα που αναφέρεις.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΤΑΛΑΒΑ. ΑΝ ΤΩΡΑ ΚΑΠΟΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ , ΑΛΛΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΗΣ ΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΜΠΟΡΙΟΥ , ΠΟΤΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΚΥΛΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΓΣΣΕ ; ΔΕΝ ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ , ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ . ΑΠΟ ΠΟΙΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟΒΟΥΛΩΣ ; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ .

man amar είπε...

Μετάβαση στη ΕΓΣΣΕ μόνος του δεν μπορεί να το κάνει ποτέ . Μετά τις 14/5/2013 μπορεί μονομερώς να κόψει τα επιδόματα.

Ανώνυμος είπε...

Εργάζομαι ως Γραμματέας Διοικησης σε εισαγωγική & εμπορική εταιρεία τρία χρόνια περίπου και εχω σύμβαση αορίστου χρόνου.Εχουμε καθυστέρηση πληρωμών περίπου 4 μηνών. Μας ζήτησε μείωση μεισθών και η μείωση στο δικό μου μοισθό ήταν πάνω από 30% και του είπα ότι δεν συμφωνώ και θα το κοιτούσε να δει τι μπορεί καλύτερο να κάνει. διαπίστωσα όταν μας πλήρωσε το δώρο πάσχα ότι η αλλαγή στη μισθοδοσία έγινε χωρίς τη σύμφωνη γνώμη μου. τι να κάνω ?

man amar είπε...

Αφού δεν αμείβεσαι με την ΕΓΣΣΕ, η μονομερής μείωση του μισθού είναι παράνομη. Μπορείς να προσφύγεις στην επιθ. εργασίας

βασιλης είπε...

Καλησπερα σας.
Υστερα απο 2 χρονια ανεργιας προκειται να προσληφθω ως υπαλληλος σε εμπορικο καταστημα μεγαλης εταιρειας κινητης τηλεφωνιας & υπολογιστων.
Μου ειπαν ο μισθος θα ειναι με τις νεες συμβασεις 580€ (ο βασικος) και επιπλεον η προυπηρεσια μου. Επειδη εχω μεινει λιγο πισω στις εξελιξεις θα ηθελα να ρωτησω:
1. η προυπηρεσια (που φανταζομαι ειναι το λεγομενο επιδομα ωριμανσης) λογιζεται στο συνολο του εργασιακου μου βιου ή μονο στον νεο εργοδοτη?
2. Η προυπηρεσια μου σε προηγουμενους εργοδοτες απο που φαινεται? Πως μπορει να την διαπιστωσει ο νεος εργοδοτης? Υπαρχει περιπτωση με καποιο παραθυρο του νομου να μην αναγνωρισουν ΟΛΗ η προυπηρεσια αλλα μονο ενα μερος της για να γλιτωσουν μερος της επιδοτησης? (Έχω εργαστει ως εμπορουπαλληλος σε αλλες εταιρειες κανονικα ασφαλισμενος για 1 ετος 8ωρος + 2 ετη 4ωρος + 4 έτη 8ωρος.)
3. Πως υπολογιζεται το ποσο που θα με αμειβουν για την προυπηρεσια μου αυτη?
4. Ποια υπηρεσια μπορει να με πληροφορησει τι ισχυει για το επιδομα ωριμανσης? ικα? επιμελητηριο? αλλο?

Ελπιζω να μην κουρασα!
Ευχαριστω προκαταβολικα παντως!

man amar είπε...

Η προϋπηρεσία μετράει σε όλους τους εργοδότες και φαίνεται από τα ένσημα ή και από βεβαιώσεις προϋπηρεσίας. Ο νεος εργοδοτης είναι υποχρεωμένος να την αναγνωρίσει. Δες εδώ σχετική ανάρτηση για την προϋπηρεσία: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/06/blog-post_3846.html
Με την προϋπηρεσία που αναφέρεις και εφόσον ενταχθείς στην ΕΓΣΣΕ ο μικτός μισθός σου θα είναι 703,3 ευρω ή 761,91 ευρω αν είσαι έγγαμος.

βασιλης είπε...

Ευχαριστω πολυ για τη διαφωτιστικη απαντηση.

Επισης, αν καταλαβα σωστα, απο αλλα σημεια στο blog, λετε οτι απο 14/2/12 παυει να προσμετραται στο μισθο η επιπλεον προυπηρεσια. Αρα, οτι παλαιοτητα μαζεψαμε μεχρι το φλεβαρη, με αυτην θα πορευτουμε στο μελλον... δεν εχει αλλη!

man amar είπε...

Αυτό θα ισχύσει μέχρις ότου το ποσοστό ανεργίας πέσει κάτω απο το 10%.

George είπε...

Εργαζομαι σε μια εμπορικη επιχειριση(αντιπροσωπια αυτοκινητων) απο το το 2008 ως υπαλληλος γραφειου.Αμοιβομαι βαση της ΣΣΕ εμπορουπαλληλων.Σημερα μου εγινε προταση για μερικη απασχοληση με τα τα μισα απο οσα περνω ή για εργασια εκ περιτροπης.Εγω δε συμφωνω ουτε για το ενα ουτε για το αλλο.Μπορει να το κανει μονομερως?Αν ναι πρεπει να αποζημειωθω πριν αλλαξει η συμβαση?Αν δεν μπορει να την αλλαξει μονομερως και δεν συμφωνω τι γινεται?Δεν ειμαι ευχαριστημενος στην συγκεκριμενη εργασια και στοχος μου ειναι να αποζημειωθω κανονικα και να απολυθω.Επισης μου ειπε κατι για μετενεργεια οτι ληγει 14/5(ληγει φετος η ΣΣΕ εμπορουπαλληλων?).Σημειωση:δεν εχω λαβει ακομη το επιδομα αδειας του 2011.Ευχαριστω

George είπε...

Σε συνεχεια των προηγουμενων ποιες οι διαφορες αν ανηκει ή οχι η επιχειρηση στον ΣΕΛΠΕ(στις 21/4 εχει καταγγειλει την ΣΣΕ)τι αλλαζει στην ημερομηνια ληξης της ΣΣΕ?(ληγει 14/5/2012 ή 14/5/2013)Γρίφος το θεμα
ευχαριστω και παλι

man amar είπε...

Η ΣΣΕ εμπορικών επιχειρήσεων λήγει 14/5/2013.Αρα μονομερή μείωση μισθούυ δεν μπορέι να κανει. Μπορεί όμως να επιβάλλει μονομερώς εκ περιτροπής εργασία για 9 μήνες το χρόνο υπο προϋποθέσεις. Δες εδώ: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/38462010.html
Τοτε είσαι υποχρεμένος να την δεχτείς.

man amar είπε...

Η ΣΣΕ εμπορίου ΣΕΛΠΕ καταγγέλθηκε στις 21/4/2012 και έχει μετενέργεια 3 μήνες. Λήγει δηλ. 20/7/2012

Ανώνυμος είπε...

Για τους εργαζομένους σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφάλειας ισχύει η κλαδική σ.σ.ε.με ελάχιστες μηνιαίες αποδοχές 740€ ?? ή η μνημονική με τα ελάχιστα των 580€ "?
Ευχαριστώ

man amar είπε...

Ισχύει η κλαδική ΣΣΕ

Ανώνυμος είπε...

Πολλα συγχαρητηρια για ολες τις απαντησεις που μας δινεται.Το δικο μου ερωτημα ειναι το εξης.Ειμαι εμπορουπαλληλος στο κεντρο της αθηνας δηλωμενος ως πωλητης 12 χρονια.Ομως μας αναγκαζει να ειμαστε και καθαριστες(καθε μερα καθαριοτητες βιτρινων),κλητηρες δηλαδη πηγαινε φερεμου αυτο εκεινο το αλλο......βοηθος πωλητη,εξωτερικες δουλειες(παραγγελιες και με αυτοκινητο και πεζος και με λεωφορεια μετρο κ.λ.π)επισης αποθηκαριοι δηλαδη ελενχο αποθηκων,ελλειψεις εμπορευματων,απογραφες,παραλαβες καθως και κουβαλημα παντος τυπου κουτιων,εμπορευματων κ.λ.π.Πειτεμου σας παρακαλω πως πρεπει να αμοιβομαι και αν τα ενσημα μου πρεπει να ειναι βαρεα η οχι.Σας ευχαριστω πολυ....Πετρος.

man amar είπε...

Αν η πρόσληψη είναι ως πωλητής θα αμείβεσαι γι' αυτή την ειδικότητα. Δεν είσαι υποχρεωμένος να εκτελείς καθήκοντα περαν της ειδικότητάς σου, ενώ αν το κάνεις θα μπορούσες να κάμεις συμφωνία για επί πλεον χρήματα. (θα μου πεις τέτοιες εποχές τι λέω) Τα ένσημα του πωλητή δεν είναι βαρέα.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σας,εργάζομαι ως υπάλληλος γραφείου σε εταιρεία 3rd party logistics και ένα σεβαστό ποσό του μισθού μου ορίζεται ως extra αποδοχές. Ακούγεται ότι θα γίνει σε όλους του υπαλλήλους μείωση μισθού, μπορεί να γίνει μείωση χωρίς την συγκατάθεση των υπαλλήλων; Μπορεί επίσης να το κάνει χωρίς να μας το επικοινωνήσει πρώτα;

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα εργάζομαι σε εμπορική επιχείρηση και ο εργοδότης μου θέλει να μου κόψει το επίδομα γάμου από τις 14/5/12 γιατί λέει ότι δεν ανήκει σε καμιά εργοδοτική οργάνωση άρα δεν δεσμεύεται μέχρι τις 14/5/2013 που ληγει η σύμβαση των εμπορουπαλλήλων. έχει το δικαιωμα να το κάνει?

man amar είπε...

Πες μου με ποια ΣΣΕ αμείβεσαι, για να σου απαντήσω στα σίγουρα.

man amar είπε...

Οχι δεν μπορεί πριν 14/5/2013, εκτός κι αν καταγγελθεί νωρίτερα η ΣΣΕ

Ανώνυμος είπε...

Πολλά συγχαρητήρια για το έργο σας!
Μία ερώτηση προς επιβεβαίωση. Αμείβομαι βάσει ΣΣΕ που λήγει αύριο. Παίρνω βασικό (της ΣΣΕ) και επίδομα σπουδών και τίποτε άλλο.
Λογικά ο μισθός μου θα μείνει ως έχει. Σωστά;

Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

man amar είπε...

Ναι έτσι είναι.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ!

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα και συχαρητηρια για το εργο σας.
εργάζομαι πωλήτρια και ο εργοδότης μου θέλει να υπαγραψω ατομική συμβαση με την απειλή της απόλυσης για μείωση των αποδοχών μου στα 600 ευρώ μικτά. μπορεί να το κάνει?
ευχαριστώ

man amar είπε...

Αν ανήκεις στη ΣΣΕ εμπορικών επιχειρήσεων, μπορεί να γίνει μειωση μισθών με τη δική σου συναίνεση μόνο και τη σύναψη νεας ατομικής σύμβασης με μισθο που θα συμφωνήσεται και με κατώτατο όριο τους μισθους της ΕΓΣΣΕ.
Δες εδώ, τους μισθους ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2012/02/22.html

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα συγχαρητηρια για το εργο σας εργαζομαι 3 χρονια σε χρυσοχοειο 40,5 ωρες 6 μερες εχω 2 παιδια και παιρνω 900 καθαρα πρωτον αν δικαιουμαι ρεπο και δευτερον αν μπορει να μου κανει μειωσει 22% οπως λεει ευχαριστω πολυ

man amar είπε...

Αν αμείβεσαι με τη ΣΣΕ των εμπορικών επιχειρήσεων δεν μπορεί να σου κάνει μείωση μέχρι 14/5/2013 χωρίς τη δική σου συναίνεση ενώ το ωράριο με βάση αυτή τη ΣΣΕ ειναι 40/ωρο 5/μερο.

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα ισχυει η συμβαση λογιστων σε βιομηχανιες?επισης επιδομα ισολογισμου ειναι σε ισχυ για το 2012?εχω μπερδευτει. ευχαριστω πολυ.

man amar είπε...

Για τους παλιούς εργαζόμενους ισχύουν, αφού οι όροι της ΣΣΕ έχουν καταστεί όροι ατομικής σύμβασης, οπότε για κάθε αλλαγή χρειάζεται η συναίνεση του εργαζόμενου.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σας. Εχω 2 ερωτησεις.
1ον Εχω προσληφθει ως επίκουρος τραυματιοφορεας για 1 ετος (συμβαση ιδωτικου δικαιου ορισμενου χρονου) στις 3/2/2012 και απο 1/5/2012 μου μειωσαν το μισθο χωρις την εγκριση μου. Είμαι υποχρεωμένος να δεχτώ την μείωση? Μπορω να κινηθω κατα του νοσοκομειου?
Και 2ον το τελευταιο διαστημα τοποθετει εναν συμβασιουχο μονό του σε νυχτερινη βαρδια χωρις παρουσια μονιμού προσωπικου. Επιτρέπεται? μπορεί ο συμβασιουχος να παρει απαλλαγη απο νυχτερινη βαρδια

man amar είπε...

Πρέπει να μου πεις με ποια ΣΣΕ αμείβεσαι ή αν πας με το ενιαίο. Για τις βάρδιες απευθύνσου στη Δ/νση προσωπικου του νοσοκομείου.

Ανώνυμος είπε...

Προκειτε για συμβαση εργασιας ιδιωτικου δικαιου ορισμένου χρόνου με καθεστως πληρους και αποκλειστικης απασχολησης. Μισθολογικά μας εντασουν στην εκάστοτε ΕΓΣΕΕ.
Οσο αφορα για τις βάρδιες το ερωτημα μου ειναι αν προβλέπεται απο το νόμο επικουρικο προσωπικο (δηλαδή βοηθητικοί) να εργαζεται μόνο του χωρις παρουσια μονίμου προσωπικού είτε σε συγκεκριμένες βαρδιες είτε στο συνολο της ημερας

man amar είπε...

Αφού ανήκεις στην ΕΓΣΣΕ, έχει δικαίωμα ο εργοδότης μονομερώς να προβεί σε μείωση του μισθού σου μέχρι και 22%, χωρίς να μπορείς να αρνηθείς.

mary είπε...

Καλησπέρα θα ήθελα να ρωτ'ησω αν μπορώ να αλλάξω τη σύμβαση ενός εργαζομένου μου όσοσ αφορα την ειδικότητα χωρίς την συγκαταθεσή του.

man amar είπε...

Ειναι όρος ατομικής σύμβασης οποτε χρειαζεται συμφωνία και των δυο μερών.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα σας και συγχαρητηρια για το site σας!Προκειται να προσληφθω σε ενα καταστημα γερμανος με πληρη απασχοληση, ειδικοτητας πωλητης.Ειμαι κατω απο 25 χρονων και εχω και πτυχιο τει.Οι καθαρες μηνιαιες αποδοχες μου ποιες θα ειναι??? 424ευρω??????????Σας παρακαλω αν μπορειτε ενημερώστε με!!

man amar είπε...

Ναι, αν ο εργοδότης θέλει, μπορεί να εφαρμόσει τα τελευταία μέτρα και να σε εντάξει στην ΕΓΣΣΕ (18 - 25) με μικτό μισθό 510 €

Ανώνυμος είπε...

Σας ευχαριστω παρα πολυ για την απαντηση!!Να σας ρωτησω ομως κατι ακομη, αναφερετε πως ''ΑΝ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ΘΕΛΕΙ μπορει να εφαρμοσει τα τελευταια μετρα''..δηλαδη επαφίεται στην διακριτικη ευχερεια του καθε εργοδοτη εαν θα με προσλαβει με μειωμενο μισθο ή κανονικο??Δεν ειναι υποχρεωμενος εκ του νομου να με προσλαβει με 510 μικτα??Και παλι σας ευχαριστω πολυ!!

man amar είπε...

Οχι δεν υπάρχει υποχρέωση, αλλά δικαίωμα του εργοδότη. Μπορεί να γίνει ελεύθερη διαπραγμάτευση και συμφωνία.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα σας και συγχαρητηρια για το site σας!
Ειμαι πωλητρια σε εμπορικο καταστημα . Δουλευω 18 χρονια . Περνω 1355 μικτα και μου ειπε πρεπει να με παει στα 600, γιατι δε βγαινει . Μπορει να το κανει χωρις να χρειαζεται η υπογραφη μου ? Αν πρεπει να υπογραψω και εγω, και το αρνηθω , περνω απο ζημιωση ?Τι αποζημιωση δικαιουμαι με τα νεα μετρα ?Σας παρακαλω αν μπορειτε ενημερώστε με!!

man amar είπε...

Δεν μπορεί να το κάνει χωρις τη συναίνεσή σου. Η αρνησή σου δεν αποτελεί λογο απόλυσης χωρίς αποζημίωση η οποία σ' αυτη τη περιπτωση θα ειναι περίπου 22.000 ευρώ

Ανώνυμος είπε...

Σας ευχαριστω παρα πολυ για την απαντηση!!Να σας ρωτησω και κατι ακομη.Μια λογικη διαπραγματευση ,με τα νεα δεδομενα της αγορας και -18 χρονια δουλειας , παντρεμενη , 2 παδια , πτυχιο ΑΕΙ - για τι ποσοστο μειωσης θα πρεπει να συζηταω ?(1355 μικτα)

man amar είπε...

Δεν μπορώ να απαντήσω σ' αυτό. Ειναι θέμα προσωπικό και διαπραγμάτευσης.

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας θα ηθελα να σας ρωτησω εαν η εφαρμογη του 22% γινεται με νεα συμβαση? εαν ναι, θα παψει να ισχυει η υπαρχουσα συμβαση?

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα σας ! Θα ηθελα να μαθω αν υπογραψω ΕΣ με μειωμενο το μισθο μου κατα 50 %(δουλευω 17 χρονια πωλητρια) και μετα απο 6 μηνες ,ας πουμε με διωξει , η αποζημιωση θα ηταν ιδια με τη σημερινη ?(αν δε δεχτω να υπογραψω ,θα με διωξει) Ευχαριστω εκ των προτερων !

man amar είπε...

Για όσους ανηκουν στην ΕΓΣΣΕ η μείωση γίνεται χωρίς αλλαγή της ατομικής σύμβασης.
Για όσους ανήκουν σε άλλη ΣΣΕ σε ισχύ, αλλά μη υποχρεωτική, για τη μείωση μισθού απαιτειται νεα ατομική σύμβαση

man amar είπε...

Τι εννοείς ΕΣ - Επιχειρησιακή Συμβαση; Αν ναι αυτή υπογράφεται απο εργοδότη και σωματείο. Δεν απαιτείται η δικη σου υπογραφή σου. Αν εννοεις ατομική σύμβαση, όχι δεν είσαι υποχρεωμένη να υπογράψεις. Σε περίπτωση απόλυσης η αποζημίωση υπολογίζεται με τις αποδοχές του τελευταίου μηνα.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα Θα ήθελα να μάθω ο Βοηθός λογιστής που μπαινει στην ΕΓΣΣΕ χανει την προυπηρεσια του σαν βοηθος λογιστη μετεπιτα ? Γιατι στην ΕΓΣΣΕ εχει μονο υπαλληλο γραφειου και εργατοτεχνιτες ! Τον προσλαμβανεις με ειδικοτητα Βοηθος Λογιστου ? και μισθο ΕΓΣΣΕ ?

man amar είπε...

Είναι μια παρανόηση ή ένα λάθος που κάνουν πολλοί. Οταν λες ότι πας με την ΕΓΣΣΕ σε τέτοιες περιπτώσεις, η ειδικότητα παραμένει η ίδια αλλά μισθολογικά ανήκεις στην ΕΓΣΣΕ.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σας

Μια εμπορική επιχείρηση που ξεκινάει τωρα μπορεί να προσλάβει με την ΕΓΣΕΕ ή δεσμεύεται από την κλαδική;

Δεν είναι μέλος σε εργοδοτικό σωματειο

Ευχαριστώ

man amar είπε...

Ναι, μπορεί μεχρι τα ορια της ΕΓΣΣΕ

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ. Μιλάω για πωλητη και υπάλληλο γραφείου, η εμπορική επιχείρηση δεν δεσμεύεται από ομοιοεπαγγελματικές;

man amar είπε...

Στις ειδικότητες αυτές δεν υπάρχουν ομοιοεπαγγελματικές ΣΣΕ.

Ανώνυμος είπε...

Στην ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ στην πεδίο σύμβαση γράφει ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. Τελικά τι ισχύει στην περίπτωση μου με την μείωση αποδοχών; - να σημειωθεί ότι έχει γίνει μέσα στο 2012 άλλες δύο μειώσεις την πρώτη φορά, αρχές του χρόνου 7% και πριν ένα μήνα άλλα 3% - και τώρα ακούγεται για άλλο 10% και όλα αυτά χωρίς να έχουμε υπογράψει κάποιο σχετικό έγγραφο... και με βάζει σε σκέψεις το κατά πόσο είναι νόμιμο αυτό που κάνουν. Και τι ισχύει σε περίπτωση που αρνηθώ λαμβάνω αποζημίωση;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την πολύτιμη βοήθεια σας και τον χρόνο σας

Ανώνυμος είπε...

Πολλες καλησπερες.πειτεμου σας παρακαλω.......δουλευω 5ημερο πωλητης,σε περιπτωση που συμφωνησουμε 6ημερο(χωρις ρεπο)ποσο % παραπανω υπολογιζετε η μερα?σας ευχαριστω πολυ!!!(καθαρος μηνιαιος=987 στο 5ημερο)

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σας,εργάζομαι ως υπάλληλος γραφείου σε εταιρεία 3rd party logistics και ένα σεβαστό ποσό του μισθού μου ορίζεται ως extra αποδοχές. Ακούγεται ότι θα γίνει σε όλους του υπαλλήλους μείωση μισθού, μπορεί να γίνει μείωση χωρίς την συγκατάθεση των υπαλλήλων; Μπορεί επίσης να το κάνει χωρίς να μας το επικοινωνήσει πρώτα;

Απάντηση
Απαντήσεις

man amar11 Μαΐου 2012 5:15 μ.μ.
Πες μου με ποια ΣΣΕ αμείβεσαι, για να σου απαντήσω στα σίγουρα.


Ανώνυμος23 Μαΐου 2012 5:48 μ.μ.
Στην ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ στην πεδίο σύμβαση γράφει ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. Τελικά τι ισχύει στην περίπτωση μου με την μείωση αποδοχών; - να σημειωθεί ότι έχει γίνει μέσα στο 2012 άλλες δύο μειώσεις την πρώτη φορά, αρχές του χρόνου 7% και πριν ένα μήνα άλλα 3% - και τώρα ακούγεται για άλλο 10% και όλα αυτά χωρίς να έχουμε υπογράψει κάποιο σχετικό έγγραφο... και με βάζει σε σκέψεις το κατά πόσο είναι νόμιμο αυτό που κάνουν. Και τι ισχύει σε περίπτωση που αρνηθώ λαμβάνω αποζημίωση;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την πολύτιμη βοήθεια σας και τον χρόνο σας.

Σήμερα έμαθα ότι στον Ιούλιο θα πρέπει να υπογράψουμε νέα σύμβαση (στην ερώτηση μου γιατί μέχρι τώρα δεν έχουμε υπογράψει σύμβαση για τις προηγούμενες μειώσεις - η απάντηση που έλαβα ήταν ότι δεν έχει υπογραφεί λόγω ότι δεν είχαν γίνει οι τελικές μειώσεις!) Τελικά σας παρακαλώ πείτε μου πιο είναι το νομικό πλαίσιο όλων των ανωτέρω;

Αν τελικά υπογράψω την νέα σύμβαση σε περίπτωση απόλυσης δικαιούμαι την αποζημίωση των 8 ετών που εργάζομαι στην εταιρεία ή όχι - δηλαδή θα με απολύσουν χωρίς αποζημίωση...



πηγή: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2012/02/1422012.html#ixzz1vmrLPu8K

man amar είπε...

987X0,006X8X1,3= 61,59 ευρώ

man amar είπε...

Η ΣΣΕ παροχής υπηρεσιών έχει λήξει και έχει παρέλθει και το 6/μηνο της μετενέργειας, όπως προβλεπόταν πριν το Ν.4046/12. Σύμφωνα με την ερμηνευτική οι όροι της ΣΕΕ έχουν καταστεί όροι ατομικής σύμβασης. Στη περίπτωση αυτή ο εργοδότης μονομερώς δεν μπορεί να μειώσει τους μισθούς, ούτε και τα επιδόματα που καταργούνται για τους παλιούς εργαζόμενους. Για οποιαδήποτε αλλαγή στις ατομικές συμβάσεις και στους μισθούς χρειάζεται η συναίνεσή των εργαζομένων. Αλλά και στις εξτρα αποδοχές αφου είναι όρος ατομικκής σύμβασης θα πρέπει να υπάρξει συναινεση. Σε περίπτωση αποδοχής θα πρέπει να γίνει τροποποίηση ατομικης σου σύμβασης με τους όρους που θα συνφωνήσεται και η προϋπηρεσία σε περίπτωση απόλυσης δεν χάνεται.

Ανώνυμος είπε...

καλημερα σας,μπραβο σας για το εργο που επιττελειτε,εργαζομαι σε μια εταιρεια με τροφημα ως πωλητης,με συμβαση αοριστου,με καλεσαν και μου ειπαν αν δεχομαι να γυρισω σε τετραωρο και μεχρι αυριο θελουν μια απαντηση, αν δεν δεχθω ειναι υποχρεωμενος να με κρατησει με τα λεφτα που παιρνω??αλλιως πρεπει να με απολυσει και να μου κανει απολυση???ειμαι εκει 1 χρονο και 5 μηνες,σε περιπτωση αποζημιωσης τι μου οφειλει,μικτες αποδοχες εχω 948 ευρω,με εχουν απληρωτο και 2μηνες,συν του οτι αν μπορω να ετηθω ολα τα εκτος εδρας που ποτε δε μου πληρωσαν παρα μονο την συττιση μου και την διαμονη μου στιςμ πολεις που διεμενα.μπορει να με γυρισει απο μονος τους στην εκπεριδρομης εργασια???ευχαριστω!

man amar είπε...

Μονομερή επιβολή εκ περιτροπής μπορεί να γίνει υπο προϋποθεσεις: Δες εδώ: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/38462010.html
Αν σε απολύσει δικαιούσαι 2 μικτούς μισθούς συν το 1/6 δηλ. 2.212 ευρώκ καθώς και την άδεια σου και το επίδομα αδειας, αν δεν τα εχεις πάρει. Τα εκτός έδρας μπορείς να τα διεκδικήσεις με καταγγελία.

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα σας
δουλευω σε καταστημα λιανικης ως πωλητης 16,5 χρονια.
1ον μπορει ο εργοδοτης να καταγγηλει την συμβαση εργασιας μονομερος ?
2ον αν ναι μπορει να με απολυσει αμεσως μετα την μειωση του μισθου ?
3ον ποσο μισθο δικαιουμε καθαρα και ακαθαριστα μετα την μειωση ?
4ον μπορειτε να μου πειτε ποση αποζημιωση δικαιουμε

ευχαριστω

man amar είπε...

Η ΣΣΕ εμπορίου (ΕΣΕΕ - ΓΣΕΒΕΕ) ληγει 14/5/2013. Μεχρι τότε ο εργοδότης δεν μπορεί να μειώσει μονομερώς το μισθό σου.
Σε περίπτωση απόλυσης η αποζημίωση είναι 12 μικτοι μισθοί συν το 1/6 αυτών

Ανώνυμος είπε...

ευχαριστω πολυ ..... αν και ετοιμαζουν μειωσεις απο μονοι τους

Ανώνυμος είπε...

εισαι σιγουρος γι'αυτο που μου λες ?? γιατι εμενα μου δειξανε οτι η συμβαση λιανοπωλητων ληγει στις 14/05/2012

man amar είπε...

Δες εδώ: http://www.ergasiaka-manamar.blogspot.com/2012/03/blog-post_19.html

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα σασ!!!!εργαζομαι σε videoclub 11 χρονια.με συμβαση αοριστου χρονου...μασ δωσανε καινουργιεσ συμβασεισ με μειωμενο τον μισθο μου κατα 150ε.αν δεν υπογραψω την νεα συμβαση μπορουν να με απολυσουν?(παρεπιπτοντωσ,εγω αυτο θελω και ελπιζω γιατι εχω αλλα σχεδια!σασ ευχαριστω εκ των προτερων και ελπιζω να το εχω κανει σωστα αυτο,γιατι δεν ειμαι και πολυ fan τησ τεχνολογιασ...
καλο σασ βραδυ!!!

man amar είπε...

Αν ανηκεις στη ΣΣΕ εμποριου, πρέπει να συμφωνήσεις και συ. Η αρνησή σου δεν αποτελεί λογο απόλυσης χωρις αποζημίωση. Αν όμως ανήκεις στην ΕΓΣΣΕ μπορεί μονομερώς να μειωσει το μισθό σου χωρίς αλλαγη της ατομικής συμβασης.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα σας ! Συγχαρητηρια για το site σας! Αν υπογραψω ατομικη συμβαση "ας πουμε απο 1000 που επαιρνα - 500" , και με απολυσει μετα απο 3 μηνες , με πιο μισθο θα υπολογιστει η αποζημιωση ? Ευχαριστω εκ των προτερων !

man amar είπε...

Με το μισθό των 500 ευρώ.

Ανώνυμος είπε...

καλησπέρα και συγχαρήτηρια για τις καίριες απαντήσεις σας. δουλεύω σε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών 5 χρόνια με ανάλογη συμβαση αορίστου χρόνου . μου ζητείτε μείωση μεισθού 20% και εργασία 4 ημερων πλέον. Μπορεί να το κάνει μονομερώς? η μείωση των ημερων τι σημαίνει για τον μισθό μου αν δεν γίνει η μείωση του 20% ? ( τώρα είναι στα 872 καθαρά μαζι με το επίδομα επικινδύνων συνθηκών εργασίας). τώρα είμαι μισθωτός με 25 ασφαλιστικά ημερομίσθιο μηνιαίως. πόσα ασφαλιστικά θα έχω πλέον?
ευχαριστώ εκ των προτέρων

man amar είπε...

Μονομερή μείωση μισθού δεν μπορει να σου κάνει. Μπορεί όμως μονομερώς με προϋποθέσεις ( δες εδώ: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/38462010.html) να σου μειωσει τις ημέρες εργασίας σε 4 την εβδομάδα. Σ' αυτή τη περίπτωση ο μισθος σου θα μειωθεί κατά 20%. (698 ευρώ)
Τα ένσημα θα είναι οσες και οι ημερες εργασίας το μηνα.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σας,
Εργάζομαι σε μεταφορική εταιρεία ως υπάλληλος γραφείου από 01/07/2008. Από τη δουλειά μου με ενημερώσανε ότι απολύομαι 31/05/2012. Μέχρι και τον Απρίλιο η σύμβασή μου ανέγραφε σύμβαση παροχής υπηρεσιών. Όταν πήγα να υπογράψω την απόλυσή μου είδα ότι για το μήνα Μάιο η σύμβαση αναγράφει ΕΓΣΣΕ με μείωση 22% χωρίς εγώ να έχω υπογράψει κάτι. Ισχύει η συγκεκριμένη μείωση? ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Ανώνυμος είπε...

Σας παρακαλώ απαντήστε μου άμεσα...

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα,
Εργάζομαι ως λογίστρια από το 2004 σε μια εταιρεία η συμβαση που υπάγομαι είναι λογιστων βιομηχανικών -βιοτεχνικών επιχειρήσεων ,αλλά αμειβόμουν μα παραπάνω χρήματα λόγω αυξησης που μας έδινε η επιχειρηση.τώρα θα προβούν σε μειώσεις.μπορούν να κάνουν αυθέρετη μείωση?η συμβαση λογιστών έχει ισχύεο ως το 2013?υπάρχει το ενδεχόμενο επιχειρησιακής σύμβσασης.ποιες είναι οι προυποθέσεις για κάτι τέτοιο και ποιος θα ορίσει τους μισ΄θούς?είναι νόμιμο αυτό?
Ρυχαριστώ για τον χρόνο σας

man amar είπε...

Στους εργαζόμενους που υπάγονταν στη ΣΣΕ παροχής υπηρεσιών δεν μπορεί να γίνει καμμια μειωση χωρίς συμφωνία εργαζόμενου και βέβαια χωρίς αλλαγή της ατομικης σύμβασης εργασίας

man amar είπε...

H ομοιεπαγγελματική ΣΣΕ λογιστών ειναι απο τις συμβάσεις που έχουν λήξει απο παλια και οι όροι της έχουν καταστεί όροι ατομικής σύμβασης εργασίας. Για οποιαδήποτε αλλαγη - μείωση μισθού απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του εργαζόμενου και τροποποίηση της ατομικής σύμβασης. Επιχειρησιακή σύμβαση μπορεί να γίνει εφόσον υπογράψει και το σωματείο ή η ένωση εργαζόμενων της επιχείρησης. Δες εδώ:
http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/11/blog-post_12.html

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σας.

Ανώνυμος είπε...

Να ρωτήσω και κάτι άλλο. Από τη στιγμή που δεν υπογράφηκε η απόλυση θεωρείται άκυρη οπότε θα πρέπει από Δευτέρα να εμφανίζομαι κανονικά στη δουλειά μου. Σωστά? Η ημερομηνία της απόλυσης θα αλλάξει και θα βγει με τα δεδομένα που ίσχυαν. Ο μισθός μου μικτά είναι 889,88. Τι ποσό θα πρέπει να μου δώσει ως αποζημίωση? Κια γενικά ποιο είναι το συνολικό ποσό που θα πρέπει να πάρω? Έχει το δικαίωμα να μου τα δώσει όλα με τη μία ή να γίνει κάποιος διακανονισμός? Κι αν γίνει εγώ πως θα είμαι κατοχυρωμένος ότι θα τα πάρω? Ισχύει η υπογραφή με επιφύλαξη?

man amar είπε...

Από 1 μέχρι 4 χρόνια εργασίας στον ίδιο εργοδότη αποζημίωση απόλυσης 2 μικτοί μισθοί συν το 1/6/ αυτών.
Αποζημίωση μη ληφθείσας άδειας 1 μικτός μισθός
Επίδομα άδειας 1/2 μισθός
Αυτά καταβάλλονται αμεσα. Η αποζημίωση παραγράφεται σε 6 μήνες. Η καταβολή τους αποδεικνύεται με την έκδοση εξοφλητικής αποδειξης
Επίσης αναλογια δωρου χριστουγέννων, τα Χριστούγεννα, ανα 19 εργασιμες 2 ημερομίσθια δωρο (απο 1/5/2012 μέχρι απολυσης)

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί να γίνει αυθαίρετη μείωση?Δεν υπάρχουν κατώτερα επίπεδα?Πώς μπορώ να προστατευθώ?

Ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση

man amar είπε...

Ξαναλέω ότι αυθαίρετη μέιωση δεν μπορεί να γίνει. Αλλά σε περόπτωση σύμφωνης γν΄ωμης εργαζόμενου ή επιχειρησιακής σύμβασης το κατώτατο όριο είναι αυτό της ΕΓΣΣΕ.

milou pat είπε...

Καλησπερα κ απο εμενα.Ευχαρισουμε για της αμεσες απαντησεισ που δινεις.Ηθελα κ εγω να ρωτησω με τη σειρα μου.Εργαζομαι σε εμπορικη επιχειρηση κ εχω υπογραψει συμβαση εργασιας αοριστου χρονου(συμφωνα με τις διαταξεις του Π.Δ.156/94)ως υπαλληλος γραφειου κ σημερα μας ανακοινωσανε μειωσεις στα επιδοματα γαμου κ υπολογιστη συμφωνα με μια παρ του αρθ.Ν.4046/2012.Μπορουν να το κανουν ή οχι??Ευαριστω παρα πολυ!!

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΟΥ. ΔΟΥΛΕΥΩ ΕΔΩ Κ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΚΟΠΗΣ ΜΑΡΜΑΡΟΥ. ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΙΚΑ Κ ΣΤΟΝ ΕΠΟΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΟΥ ΚΟΛΛΑΕΙ ΕΝΣΗΜΑ ΒΑΡΕΑ Κ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ. ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ. ΜΟΥ ΚΟΛΛΟΥΣΕ ΤΑ ΑΠΛΑ. ΤΟΥ ΜΙΛΗΣΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ Κ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΘΑ ΔΕΙ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ.ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΤΩΡΑ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΛΟΓΙΚΑ Κ ΤΙ ΘΑ ΠΑΘΕΙ ΑΝ ΤΟΝ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΩ ΣΤΟ ΙΚΑ Η ΣΤΟΝ ΕΠΟΠΤΗ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα σας,
Δουλεύω εδώ και δεκαετία σε εταιρεία πληροφορικής και επέστρεψα από την άδεια εγκυμοσύνης και το εξάμηνο του ΟΑΕΔ τέλη Μαρτίου. Λόγω των καινούριων συνθηκών ο εργοδότης μου θέλει να με ξεφορτωθεί αλλά λόγω προστασίας δεν μπορεί και δεν θέλει να πληρώσει και αποζημίωση γενικά. Επομένως μου κάνει πόλεμο νεύρων.
Θέλω να ρωτήσω τι μείωση μπορεί να μου κάνει χωρίς τη συναίνεση μου. Αυτή τη στιγμή παίρνω 1416,78 μεικτά.
Επίσης θέλω να ρωτήσω αν μπορεί να μου κάνει προειδοποίηση για απόλυση μέσα στο χρόνο προστασίας μητρότητας.
Ευχαριστώ πολύ

man amar είπε...

Αν ανηκεις στη ΣΣΕ εμποριου (ΓΣΕΕΒΕ - ΕΣΕΕ) δεν μπορούν να το κάνουν αυτό τωρα, αφου η ΣΣΕ ληγει στις 14/5/2013

man amar είπε...

Αν κάνεις καταγγελία στο ΙΚΑ θα τον υποχρεώσουν να πληρώσει τις επι πλέον εισφορές με προσαύξηση λογω προστίμου. Ομως και οι δικές σου εισφορές πρεπει να ειναι αυξημένες. Ξεκαθάρισέ το στο ΙΚΑ.

man amar είπε...

Προειδοποίηση απόλυσης στο διάστημα προστασίας δεν γίνεται. Για τη μείωση, δεν μου γράφεις με ποια ΣΣΕ αμειβεσαι.

Ανώνυμος είπε...

καλησπέρα! ήθελα να ρωτήσω το εξής: υπάλληλος γραφείου σε κατάστημα θέρμανσης-κλιματισμού με 6 ημέρες εργασίας την εβδομάδα ( σύνολο ωρών 48) τι μισθό δικαιούται?

man amar είπε...

Πες μου με ποια ΣΣΕ αμείβεσαι.

Spiros Spiretos είπε...

Καλησπερα! Ειμαι 29 ετων και εργαζομαι σε μια εταιρια 6 μηνες ως αποθηκαριος στην οποια με δηλωνουν β.αποθηκαριο χωρις βεβαια να υπαρχει Α.αποθηκαριος και παιρνω καθαρα 625euro μικτα 825 δεν εχω υπογραψει καποια συμβαση μονο οταν πρωτο προσληφθηκα υπογραψα επ'αοριστου χρονου, σημερα μας ανακοινωσαν οτι θα γινει σε ολο το προσωπικο μειωση 22% μπορω να μαθω τι δικαιουμαι?
Ευχαριστω Σπυρος.

man amar είπε...

Δεν μου λες με ποια ΣΣΕ αμείβεσαι. Αν όμως αμέιβεσαι με την ΕΓΣΣΕ, ο εργοδοτης έχει δικαίωμα να σου μειώσει μονομερώς το μισθό σου κατά 22%

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα! Απο εχθες ξεκινησε η μονομερης επιβολή εκ περιτροπης εργασία απο την επιχειρηση που εργαζομαι. Εαν υπαρξει παραιτηση μου κατα το διαστημα της εκ περιτροπής τι γίνεται με το επιδομα αδειας καθώς και την αποζημειωση των ημερων αδειας που δεν χρησιμοποιησα μεσα στο ετος? (21 ημερες είχα αδεια κανονική). Δεν έχω ιδέα εαν έχει προλάβει να καταθέσει στην τοπική Σ.ΕΠ.Ε την μεταβολή της συμβασης (δεν ξέρω αν παίζει κάποιο ρολο).
Ευχαριστώ Τάκης

Ανώνυμος είπε...

ΕΧΩ ΜΙΑ ΒΔΟΜΑΔΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ Κ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΜΑΙ ΒΑΣΗ ΤΙ ΟΡΙΖΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ. ΡΩΤΗΣΑ ΔΗΛ ΠΟΣΑ Κ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΘΑ ΡΩΤΗΣΟΥΝ ΤΟ ΛΟΓΙΣΤΗ. ΤΩΡΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕ ΡΩΤΑΣ ΓΙΑ ΣΣΕ ΔΕ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΩ.ΑΠ'ΟΣΟ ΓΝΩΡΙΖΩ Η ΕΓΣΣΕ ΟΡΙΖΕΙ 586Ε ΠΕΡΙΠΟΥ ΚΑΘΑΡΑ Η ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ? ΑΝ ΔΕΝ ΑΜΟΙΒΟΜΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗ ΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ Κ ΑΠΟ ΤΙ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΩ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!

man amar είπε...

Αν παραιτηθείς θα πληρωθεις την άδεια που δεν εχεις πάρει καθώς και το επίδομα άδειας. Η απόφαση της εκ περιτοπής εργασίας πρέπει να κατατεθει στο ΣΕΠΕ εντός 8 ημερών ενω δεν έχει σημασία αν κατά την παραίτησή σου δεν έχει ακόμη κατατεθεί(εννοείτε εντος του 8μερου)

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή εννοεις οτι οι 21 ημερες που κατοχυρωσα 1/1/12 δεν μετατρεπονται σε αναλογια (ανα 25 εργασιμες 2 ημερες αδειας) επειδη απο τωρα και μεχρι το τελος του ετους θα δουλευω 5 μερες το μηνα???
Ευχαριστω για τον χρονο σου

man amar είπε...

Η αναλογία θα βγεί για ολο το χρονικό διάστημα απασχόλησής σου απο 1/1/12.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.ΕΙΜΑΙ 35 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΠΟ 01/10/2001 ΩΣ ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΑΠΟΘΗΚΗΣ(ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ 5 ΗΜΕΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ Α΄ΜΙΣΘΟΣ 830ΕΥΡΩ).ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ, ΥΠΕΓΡΑΨΑ ΕΚ ΝΕΟΥ ΣΤΙΣ 01/04/2010 ΝΕΑ ΣΥΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΜΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΙΣΤΟΙΧΗ ΚΛΑΔΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙ 20/25(ΣΥΜΦΩΝΗΘΗΚΕ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΕΠΙ 6,24΄ΩΡΕΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΚΑΙ Ο ΜΙΣΘΟΣ ΜΟΥ ΚΑΤΕΒΗΚΕ ΣΤΑ 670 ΕΥΡΩ).ΕΠΕΙΤΑ ΚΑΤΕΒΗΚΕ ΣΤΑ 630ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΦΟΠΟΥ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ΜΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΩ ΝΕΑ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΜΕ ΜΙΣΘΟ 500 ΕΥΡΩ.ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΝΟΜΙΜΟ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΕΡΓΟΔΟΤΗ,ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟ ΝΑ ΑΜΕΙΒΩΜΑΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ?ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΜΟΥ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΙΘΑΝΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΑΥΡΙΟ ΟΙ ΝΕΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ:ΑΝ ΔΕΝ ΔΕΧΤΩ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΩ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ?

man amar είπε...

Με τα στοιχεία που μου λες - 11 χρόνια, 32 ωρες- ο κατώτατος μισθός με την ΕΓΣΣΕ πρέπει να ειναι 656 ευρω μικτα, για έγγαμο

man amar είπε...

Δεν εισαι υποχρεωμένος να υπογράψεις

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ. ΣΚΟΠΕΥΩ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΩ . ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΙ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ, ΑΠΛΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΑΝ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΜΟΥ, 'Η ΜΠΟΡΕΙ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΚΑΤΑΒΑΛΕΙ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.

man amar είπε...

Το Δ.Χ. καταβάλλεται τα Χριστούγεννα, εκτός κι αν ο εργοδότης θέλει να το δώσει την ημέρα της λήξης ή της καταγγελίας της σύμβασης

Ανώνυμος είπε...

ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΣΕ ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ 9 ΧΡΟΝΙΑ.ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΝΑ ΠΑΡΩ ΤΗΝ ΤΡΙΕΤΙΑ ΠΟΥ ΕΚΛΕΙΣΑ?

man amar είπε...

Προς το παρόν, οι τριετίες που συμπληρώνονται μετά τις 14/5/2012 δεν υπολογίζονται, σύμφωνα με το Ν.4946/12

Ανώνυμος είπε...

Ηθελα να ρωτησω αν επιτρέπεται συμβασιουχος σε κυλιωμενο ωραριο να κανει νυχτερινες βαρδιές χωρις την παρουσια μονίμου. Γνωριζα οτι στα stage ισχυει πρωι ή απογευμα και οχι νυχτα και σαββατοκυριακα. Ισχυει για τις συμβασεις ορισμένου χρόνου?

man amar είπε...

Η νομοθεσία ισχύει και για τις συμβάσεις αορίστου και ορισμένου χρόνου.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα,

Εργάζομαι ως υπάλληλος με ΣΣΕ εμπορ. επιχειρήσεων. Μου ζητούν να υπογράψω μείωση μισθού. Με δεδομένο ότι έχει γίνει καταγγελία της σύμβασης εμπορ. επειχ. η οποία λήγει στις 21/7/12 μπορώ να μην υπογράψω; Τι δυνατότητες έχω;
Ευχαριστώ

man amar είπε...

Η ΣΣΕ που αναφέρεις ειναι του ΣΕΛΠΕ. Σ' αυτήν ανήκεις;
Πάντως ειναι δικαίωμα σου να αρνηθείς αλλαγή ατομικής σύμβασης.
Ο εργοδότης μπορεί όμως μετα τη λήξη της ΣΣΕ να περικόψει μονομερώς τα επιδόματα που καταργήθηκαν.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.
Ναι αυτή είναι η σύμβαση που ανήκω.
Εφόσον λοιπόν δεν παίρνω κάποιο επιπλέον επίδομα τότε εαν δεν υπογράψω αν καταλαβαίνω καλά ή με απολύουν ή με κρατούν με τον ίδιο μισθό;

man amar είπε...

Ναι, έτσι είναι

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα.εργαζομαι 17 χρονια σε μεταφορικη εταιρια οδηγος με συμβαση "οδηγοι στις επ/σεις παροχης υπηρεσιων"παιρνω 1539 μικτα.Σημερα μου εδωσαν να υπογραψω ατομικη συμβαση με μισθο 1451ευρω γιατι μου ειπαν θα μου κοψουν το επδ γαμου.εχουν το δικαωμα να το κανουν?και αν υπογραψω καινουργια συμβαση χανω την αποζημιωση?και αν δεν υπογραψω τι μπορουν να κανουν?

«Παλαιότερο ‹Παλαιότερο   1 – 200 από 211   Νεότερο› Νεότερο»