15 Μαρ 2011

ΑΔΕΙΑ ΘΗΛΑΣΜΟΥ & ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ

Σύμφωνα με το άρθρο 9 της Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. της 9 Ιουνίου 1993, όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρο 6  της Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. 2002 – 2003 και τα άρθρα 8 και 9 της της Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. 2004 – 2005
Οι μητέρες εργαζόμενες δικαιούνται, για χρονικό διάστημα τριάντα μηνών από τη λήξη της άδειας τοκετού, (δηλαδή 9 εβδοµάδες µετά τον τοκετό) είτε να προσέρχονται αργότερα, είτε να αποχωρούν νωρίτερα κατά μία ώρα κάθε ημέρα.
Το µειωµένο ωράριο (άδεια) θηλασµού και φροντίδας παιδιών,δικαιούται ο/η εργαζόµενος/η µε αίτησή του/της να το ζητήσει εναλλακτικά ως συνεχόµενη ισόχρονη άδεια µε αποδοχές, εντός της χρονικής περιόδου κατά την οποία δικαιούται µειωµένου ωραρίου για τη φροντίδα του παιδιού. Για τη λήψη της ισόχρονης άδειας απαιτείται συναίνεση  του εργοδότη (για υπολογισμό δες εδω)
 Εναλλακτικά, με συμφωνία του εργοδότη, το ημερήσιο ωράριο των μητέρων μπορεί να ορίζεται μειωμένο κατά δύο ώρες ημερησίως για τους πρώτους 12 μήνες και σε μία ώρα για έξι (6) επιπλέον μήνες.
Την άδεια απουσίας για λόγους φροντίδας του παιδιού, δικαιούται και ο πατέρας εφόσον δεν κάνει χρήση αυτής η εργαζόμενη μητέρα, προσκομίζοντας στον εργοδότη του σχετική βεβαίωση του εργοδότη της μητέρας του παιδιού.
Το δικαίωμα καθυστερημένης προσέλευσης ή πρόωρης αποχώρησης της μητέρας και εναλλακτικά του πατέρα για τη φροντίδα του παιδιού, έχουν και οι θετοί γονείς παιδιού ηλικίας ως έξι (6) ετών, υπό τους ίδιους ως άνω όρους των φυσικών γονέων και χρονική αφετηρία την υιοθεσία.
Την άδεια φροντίδας παιδιού δικαιούνται και οι άγαμοι γονείς.
Η άδεια φροντίδας του παιδιού, θεωρείται και αμείβεται ως χρόνος εργασίας και δεν πρέπει να προκαλεί δυσμενέστερες συνθήκες στην απασχόληση και στις εργασιακές σχέσεις.

200 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα,

Ειμαι νέα μητερα σε καθεστως "Μειωμενου ωραριου" και μετα τη λήξη της προστασιας μητροτητας (15μηνο) απολυθηκα απο τον εργοδοτη μου.

Την επόμενη εβδομαδα θα προσληφθω από νεο εργοδοτη...

Θα μπορώ να κανω χρηση του μειωμενου ωραριου που υπολοιπεται μεχρι τη συμπληρωση των 30μηνων και στον νεο εργοδότη;

manamar είπε...

Βεβαίως και μπορείς να κάμεις χρήση του μειωμένου ωραρίου. Ο νόμος προστατεύει τη μητέρα και τα χρονικά όρια προστασίας εξαντλούνται στον εκάστοτε εργοδότη και όχι μόνο στον πρώτο.

Ανώνυμος είπε...

Καλό μεσημέρι,
είμαι νέος πατέρας και εργάζομαι με Σύμβαση Αορίστου Χρόνου στη ΔΕΗ. Η σύζυγος μου είναι ελευθερος επαγγελματίας. Η ερώτηση είναι η εξής: Δικαιούμαι ή οχι τη χρήση μειωμένου ωραρίου εφόσον η σύζυγός μου,της οποίας εργοδότης είναι η ίδια και δεν δικαιούται ούτε κάνει χρήση του αντίστοιχου δικαιώματος? Αν ναι που μπορώ να βρω διευκρινήσεις επι του θέματος και να τεκμηριώσω το αίτημα μου?

manamar είπε...

Οι ευνοϊκές διατάξεις για την άδεια φροντίδας παιδιού αφορούν τους εργαζόμενους με εξηρτημένη σχέση εργασίας, όπως εσύ δηλαδή. Το δικαίωμα του πατέρα στην άδεια αυτή προβλέπεται από το άρθρο 6 της ΕΓΣΣΕ 2002 - 2003 και η υπέυθυνη δήλωση περί μη χορήγησης αυτής στη μητέρα αναφέρεται στη περίπτωση που και οι δύο γονείς εργάζονται με εξηρτημένη σχέση εργασίας. Συνεπώς είσαι δικαιούχος στην εν λόγω άδεια χωρίς να χρειαζεται να προσκομίσεις στην υπηρεσία σου χαρτί από εργοδότη της συζύγου σου, αφού αυτός δεν υπάρχει.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα, επανέρχομαι στο θέμα που εγραψα προηγουμένως,οπου εγώ,ο πατέρας εχω ΣΑΧ με τη ΔΕΗ. Ο προιστάμενος μου, ερμηνεύοντας κατά λέξη το "εργαζόμενη μητέρα" και το "βεβαίωση εργοδότη της μητέρας" επιμένει στο ότι δεν ειμαι δικαιούχος του μειωμένου ωραρίου. Υπάρχει κάποια επηξηγηματική εγκύκλιος την οποία μπορώ να προσκομίσω, οτι αναφέρεται στην περίπτωση που και οι δύο γονείς εργάζονται?

manamar είπε...

Επιμένω στην αρχική μου απάντηση. Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να επιμείνεις και συ προβαίνοντας στις παρακάτω ενέργειες.
1. Εγγραφη αίτηση στη ΔΕΗ για τη χορήγηση της άδειας.
2. Προσκόμιση υπ. δήλωσης της συζύγου σου για το ωράριο απασχόλησης στην επιχείρηση της και ότι δεν μένουν ελεύθερες ώρες για την φροντίδα του παιδιού.
3. Απαίτηση από τη ΔΕΗ για εγγραφη αιτιλόγηση της άρνησης της και νομική βάση αυτής.
4. Επικοινωνία με όποιο τρόπο κρίνεις με την παρακάτω αρχή.
Σου παραθέτω στοιχεία:
Συνήγορος του πολίτη
Χατζηγιάννη Μέξη 5 Αθήνα
τηλ. 210 7289794
email: isotita@synigoros.gr

Δες και αυτό: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/10/blog-post_15.html

Ανώνυμος είπε...

θα ηθελα να ρωτησω αν μπορει να με απολυσει ο εργοδοτης μου πριν τη ληξη του 15μηνου της προστασιας της μητρότητας.Θελουμε να μετοικήσουμε στο εξωτερικό αλλά χρειαζομαι και τα χρήμματα της αποζημιωσης , οποτε θέλω να του ζητη΄σω να με απολύσει, μπορεί όμως ή όχι?

Ανώνυμος είπε...

θα ηθελα να ρωτησω αν μπορει να με απολυσει ο εργοδοτης μου πριν τη ληξη του 15μηνου της προστασιας της μητρότητας.Θελουμε να μετοικήσουμε στο εξωτερικό αλλά χρειαζομαι και τα χρήμματα της αποζημιωσης , οποτε θέλω να του ζητη΄σω να με απολύσει, μπορεί όμως ή όχι?

manamar είπε...

Το χρονικό διάστημα προστασίας της μητέρας από απόλυση χωρίς σπουδαίο λόγο έχει γίνει πλέον 18 μήνες. Συνεπώς μέχρι τότε δεν μπορεί να σε απολύσει. Τώρα για τα υπόλοιπα που με ρωτάς είναι θέμα συνενόησης αν και δεν νομίζω να σε αποζημιώσει αφού εσύ θέλεις να φύγεις. Πιστεύω μάλιστα ότι θα σου πεί να κάμεις οικιοθελή αποχώρηση

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα!θα ηθελα να ρωτησω αν το 30μενο ισχυει ακομα!δεν εχω παρει το 6μηνο.γεννησα τον απριλη του 2010 και γυρισα στην δουλεια μου τον ιουλιο του 2010 με μιωμενο ωραριο!εκανα 1 χρονο 6ωρο και μετα 6 μηνες 7ωρο και μου λεει ο εργοδοτης μου οτι αυτο το ωραριο εχει αλλαξει εδω και 2 χρονια!τωρα μου λεει οτι πρεπει να καλυπσω τους 6 μηνες που εκανα 7ωρο με επιπλεων ωρες!το καινουριο ωραριο ειναι με τα λεγομενα του ως εκσης:1 χρονο 6ωρο η 2 χρονια 7ωρο η 9 μηνες 6ωρο και 3 μηνες 7ωρο.αν μπορητε πειτε μου τι πραγματικα υσχιει!σας ευχαριστω και καλες γιορτες!!!

manamar είπε...

Αυτά που ισχυρίζεται ο εργοδότης σου δεν ισχύουν. Μετα την επιστροφή σου από την άδεια λοχείας τον Ιούλιο του 2010 δικαιούσαι το μειωμένο ωράριο 1 ώρας για 30 μήνες. Εναλλακτικά με συναίνεση και του εργοδότη: 2 ώρες μειωμένο ωράριο για 12 μήνες και 1 ώρα για 6 μήνες ακόμη, ή 3,5 μήνες περίπου άδεια αντί μειωμένου ωραρίου. Εσύ λοιπόν καλώς έχεις τηρήσει το μειωμένο ωράριο και δεν οφείλεις επί πλέον ώρες. ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!!

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα θα ηθελα να μαθω αν μετα το 6μηνο που θα παρω απο τον οαεδ δικαιουμε να σχολαω 2 ωρες νωριτερα γιατι το αφεντικο μου ισχυρηζεται οτι περνεις το 6μηνο γιαυτο το λογο να μην σχολας νωριτερα οσο για τους 3.5 μηνες το ιδιο λεει εινια δεν υπαρχει αυτο στον ιδιτικο τομεα δημοσιοσ υπαλληλος δεν εισαι λεει γεννησα 15/11/2011 και μου ειπε να γυρισω ιουλιο επισησ θελω να μαθω αν δικαιουμε αδεια καλοκαιρινη

manamar είπε...

Μετά την επιστροφή από το 6/μηνο του ΟΑΕΔ δικαιούσαι ακόμη για 24 μήνες μειωμένο ωράριο κατά μια ώρα την ημέρα. Αν τώρα συμφωνήσει ο εργοδότης σου το παραπάνω μπορεί να γίνει 2ωρο για ένα χρόνο ή να λάβεις ισόχρονη άδεια αντί του μειωμένου ωραρίου

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα σας, σας παρακαλώ θα ήθελα την βοηθειά σας. Έχω γεννήσει 10/09/11 και τώρα έχω πάρει την 6μηνη άδεια του οαεδ η οποία λήγει στις 25/05/12, θα ήθελα να μου πείτε όταν λήξει αυτή η άδεια, μπορώ να έρθω σε συννενόηση με τον εργοδότη μου και να πάρω επιπλέον 3μήνες άδεια, με την οποία δεν έχω καταλάβει ακριβώς τι γίνεται?Ουσιαστικά είναι αυτοί οι 3μήνες συνολικά το μειωμένο ωράριο που δικαιούμαστε?Αν την πάρουμε την άδεια μας πληρώνει ο εργοδότης μας?Και μετά δικαιούμαι κανονικά και τις υπόλοιπες άδειες του χρόνου (καλοκαιρινή-χειμωνιάτικη)? Τέλος υπάρχει κάπου σχετική εγκύκλιος στην περίπτωση που δεν γνωρίζει ο εργοδότης μου σχετικά με αυτή την άδεια να τον ενημερώσω?
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σας.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ
ΕΧΩ ΠΑΡΕΙ ΤΟ 6ΜΗΝΟ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΥΡΙΣΩ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΙΟΥΛΙΟ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΑΔΕΙΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑ ? ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

manamar είπε...

Μετά την επιστροφή απο την 6/μηνη άδεια ΟΑΕΔ δικαιούσαι για διάστημα 24 μηνών ακόμη μειωμένο ωράριο 1 ώρας την ημέρα. Αυτό ειναι το βασικό και υποχρεωτικό. Τα άλλα δύο εναλλακτικά σενάρια δηλ. μειωμένο ωράριο 2 ωρών την ημέρα για 12 μήνες ή λήψη ισόχρονης άδειας με συμψηφισμό των παραπάνω ωρών μπορούν να εφαρμοστούν μόνο αν συμφωνήσει ο εργοδότης σου. Ενα παράδειγμα για την μετατροπή του μειωμένου ωραρίου σε ισόχρονη άδεια (περαν της κανονικής σου) και η οποία πληρώνεται κανονικά απο τον εργοδότη δες εδω: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_29.html

manamar είπε...

Η 6/μηνη ειδική άδεια μητρότητας ΟΕΑΔ, δεν επηρεάζει την κανονική άδεια την οποία δικαιούται ο εργαζόμενος. Επίσης το επίδομα άδειας δίδεται κανονικά, αλλά εάν ο ΟΑΕΔ έχει καταβάλλει κάποιο ποσο θα αφαιρεθεί από τον εργοδότη.

Ανώνυμος είπε...

kalispera,
exei teleiwsei to 6mino adeias mou k gurisa sti douleia 2/2/12.
mou eipan omos na parw (kai dextika) to meiwmeno se 3.5mines mazemeno kalutera "kai kala" giati otan 8a gurisw namai ekei 8wro kanonika.egw omos upopsiazomai apolusi meta.pote mporei na me apolusei? kai ti dikaioumai san apozimiwsi?
gennisa 2/5/11.
euxaristw

manamar είπε...

Πριν την παρέλευση 18 μηνών από τη γέννα δεν μπορεί να σε απολύσει χωρίς σπουδαίο λόγο. Η αποζημίωση απόλυσης εξαρτάται από την ειδικότητα και τα χρόνια υπηρεσίας. Δες εδώ τους πίνακες: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_15.html

Ανώνυμος είπε...

καλησπέρα,
γέννησα την κόρη μου στις 5/5/2010 και γύρισα στην δουλειά 1/3/2011. Μετά από συμφωνία με τον εργοδότη μου παίρνω 1 ημέρα την εβδομάδα. Μου είπαν ότι θα ισχύσει εώς 31/1/2012. Μπορείτε να μου πειτε ανα είναι σωστό; Πως το υπολογίσανε;
ευχαριστώ εκ των προτέρων

manamar είπε...

Δεν είναι πλήρη τα στοιχεία για να σου απαντήσω ακριβώς. Χονδρικά όμως σου λέω ότι αν η 1/3/2010 είναι η πρώτη μέρα εργασίας μετά το 6/μηνο του ΟΑΕΔ, από εκει και μετά δικαιούσαι περίπου 55 - 60 ημέρες άδεια αντί για το μειωμένο ωράριο. Αρα για 60 εβδομάδες θα έπρεπε να λείπεις για μια ημέρα/βδομάδα. Από 1/2/2001 μέχρι 31/1/2012 είναι μόνο 44 εβδομάδες.

Ανώνυμος είπε...

thanks

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα και απο εμένα. Γέννησα το τρίτο μου παιδάκι 11/7/11 και τώρα βρίσκομαι σε 6μηνη άδεια του ΟΑΕΔ.
Αρχικά θα ήθελα να ρωτήσω εαν ως τρίτεκνη δικαιούμαι επιπλέον άδεια 3 μηνών που ισχύει στον δημόσιο τομέα με αποδοχές. Αυτή την άδεια εαν δεν την λάβω εγω θα την διεκδικήσει ο σύζυγος που είναι στρατιωτικός. Τού είπαν ομως απο την υπηρεσία του τα εξής:
α)εαν πάρει αυτός την επιπλέον άδεια των τριτέκνων εγώ δεν μπορώ το ίδο διάστημα να έχω μειωμένο ωράριο και ότι ίσως χάσω εγώ το μειωμένο μου
β)ή να ξεκινήσω εγώ κανονικά με το μειωμένο ωράριο (απρλίλιο μάιου 2012 ) να διακόψω το μειωμένο μου, να πάρει ο ιδιος την τρίμηνη άδεια όσο εγώ θα εργάζομαι full time και μόλις λήξει η δική του άδεια να ξαναέχω εγώ μειωμένο ωράριο.
Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο?
(ο εργοδότης μου δεν έχει συμφωνήσει για την ισόχρονη και μάλλον θα μου δώσει μειωμένο για δύο ωρες για ένα χρόνο)
Ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα ξανά. Δεν ξέρετε αν ισχύει κατι τέτοιο για την περιπτωσή μου? Μηπως μπορειτε να μου πειτε ποια υπηρεσία μπορεί να με βοηθήσει γιατί η επιθεώρηση εργασίας δεν μου έδωσε καμία σαφής απάντηση.
Ευχαριστώ

man amar είπε...

Επειδή δεν συνέχισες από το προηγούμενο ερώτημά σου και δεν υπάρχει όνομα ή ψευδώνυμο δεν ξέρω τι ακριβώς είχες ρωτήσει. Αν θέλεις επανέλαβέ το.

Ανώνυμος είπε...

δεν εχω βάλει όνομα γιατί δεν ξέρω πως :(....

Το αρχικό μήνυμα είναι το εξής:

Καλησπέρα και απο εμένα. Γέννησα το τρίτο μου παιδάκι 11/7/11 και τώρα βρίσκομαι σε 6μηνη άδεια του ΟΑΕΔ.
Αρχικά θα ήθελα να ρωτήσω εαν ως τρίτεκνη δικαιούμαι επιπλέον άδεια 3 μηνών που ισχύει στον δημόσιο τομέα με αποδοχές. Αυτή την άδεια εαν δεν την λάβω εγω θα την διεκδικήσει ο σύζυγος που είναι στρατιωτικός. Τού είπαν ομως απο την υπηρεσία του τα εξής:
α)εαν πάρει αυτός την επιπλέον άδεια των τριτέκνων εγώ δεν μπορώ το ίδο διάστημα να έχω μειωμένο ωράριο και ότι ίσως χάσω εγώ το μειωμένο μου
β)ή να ξεκινήσω εγώ κανονικά με το μειωμένο ωράριο (απρλίλιο μάιου 2012 ) να διακόψω το μειωμένο μου, να πάρει ο ιδιος την τρίμηνη άδεια όσο εγώ θα εργάζομαι full time και μόλις λήξει η δική του άδεια να ξαναέχω εγώ μειωμένο ωράριο.
Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο?
(ο εργοδότης μου δεν έχει συμφωνήσει για την ισόχρονη και μάλλον θα μου δώσει μειωμένο για δύο ωρες για ένα χρόνο)
Ευχαριστώ

man amar είπε...

Αδεια ανατροφής με αποδοχές δεν δικαιούσαι. Θα την πάρει όπως λες ο σύζυγος. Επίσης σύμφωνα με το άρθ. 53 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, ο συζυγός σου δικαιούται εννέα (9) μήνες άδεια με αποδοχές για ανατροφή παιδιού, εφόσον δεν κάνει χρήση του μειωμένου ωραρίου αφού και αυτός εχει δικαίωμα να κάνει τέτοια χρήση. Νομίζω λοιπόν ότι συμφέρει τον σύζυγο να κάνει χρήση των διακιωμάτων του αφού είναι ευνοϊκότερα στο δημόσιο τομέα, πέρα βέβαια από τα πρακτικά και πραγματικά προβλήματα φροντιδας του παιδιού. Επίσης προβλέπει ότι αν η σύζυγος του υπαλλήλου ή ο σύζυγος της υπαλλήλου εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα, εφόσον δικαιούται όμοιων ολικώς ή μερικώς διευκολύνσεων, ο σύζυγος ή η σύζυγος υπάλληλος δικαιούται να κάνει χρήση των διευκολύνσεων κατά το μέρος που η σύζυγος αυτού ή ο σύζυγος αυτής δεν κάνει χρήση των δικών της ή των δικών του δικαιωμάτων ή κατά το μέρος που αυτά υπολείπονται των διευκολύνσεων. Αυτό λοιπό που του ε'ιπαν δεν είναι ακριβώς έτσι, αφού εσύ δεν χάνεις τα δικαιώματά σου, απλά τυχόν δικές σου διευκολύνσεις θα αφαιρεθούν απ' αυτές του συζύγου σου. Νομίζω δηλ. ότι μπορείς να πάρεις το μειωμένο σου ωράριο και αυτό να αφαιρεθεί από το 9/μηνο του συζύγου σου.

man amar είπε...

Αδεια ανατροφής με αποδοχές δεν δικαιούσαι. Θα την πάρει όπως λες ο σύζυγος. Επίσης σύμφωνα με το άρθ. 53 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, ο συζυγός σου δικαιούται εννέα (9) μήνες άδεια με αποδοχές για ανατροφή παιδιού, εφόσον δεν κάνει χρήση του μειωμένου ωραρίου αφού και αυτός εχει δικαίωμα να κάνει τέτοια χρήση. Νομίζω λοιπόν ότι συμφέρει τον σύζυγο να κάνει χρήση των διακιωμάτων του αφού είναι ευνοϊκότερα στο δημόσιο τομέα, πέρα βέβαια από τα πρακτικά και πραγματικά προβλήματα φροντιδας του παιδιού. Επίσης προβλέπει ότι αν η σύζυγος του υπαλλήλου ή ο σύζυγος της υπαλλήλου εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα, εφόσον δικαιούται όμοιων ολικώς ή μερικώς διευκολύνσεων, ο σύζυγος ή η σύζυγος υπάλληλος δικαιούται να κάνει χρήση των διευκολύνσεων κατά το μέρος που η σύζυγος αυτού ή ο σύζυγος αυτής δεν κάνει χρήση των δικών της ή των δικών του δικαιωμάτων ή κατά το μέρος που αυτά υπολείπονται των διευκολύνσεων. Αυτό λοιπό που του ε'ιπαν δεν είναι ακριβώς έτσι, αφού εσύ δεν χάνεις τα δικαιώματά σου, απλά τυχόν δικές σου διευκολύνσεις θα αφαιρεθούν απ' αυτές του συζύγου σου. Νομίζω δηλ. ότι μπορείς να πάρεις το μειωμένο σου ωράριο και αυτό να αφαιρεθεί από το 9/μηνο του συζύγου σου

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω ότι κατάλαβα τι εννοείς. Ας το δούμε επί του πρακτέου πριν επικοινωνήσω με το ΗR.
Γέννησα 11/7/11, βγήκα σε άδεια λοχείας, αφού τελείωσε πήρα το υπόλοιπο κανονικής άδειας 2011. Ξεκινάω το 6μηνο 10/10/11 και αυτό λήγει 10/4/12. Μέχρι εδώ είναι ρυθμισμένα. Επιστρέφω στην εργασία μου 11/4/12 με μειωμένο ωράριο 2ωρών την ημέρα. Κάνω χρήση αυτής της διευκόλυνσης εως 11/6/12 και μετά μεταβιβάζω το δικαίωμα στον σύζυγο. Αυτές τις 80 ώρες που έχω λάβει εγώ ως μειωμένο τις αναγάγω σε ημέρες και τις αφαιρώ από τον σύζυγο δηλ αντί για 90 ημέρες άδειας 90 -10 = 80 ημέρας άδειας για εκείνον. Αφού τελειώσουν οι μέρες οι δικές του αδείας δηλ περίπου τέλος αυγούστου εκείνος επιστρέφει στην υπηρεσία του και εγω συνεχίζω να έχω μειωμένο ωράριο για δύο ώρες κάθε μέρα μέχρι 11/4/13 που θα έληγε κανονικά?
Επίσης όταν ο σύζυγος θα έχει την άδεια εγώ θα δουλεύω κανονικό 8ωρο?
(Το ουσιαστικό μας πρόβλημα είναι για την άδεια είναι όχι το ποιος θα καθίσει αλλά το καλοκαίρι που κλείνουν τα σχολεία να βρεθεί μια λύση για τα παιδιά που είναι πολύ μικρά.)
Ευχαριστώ πάρα πολύ για την βοήθεια περιμένω διευκρινήσεις εναγωνίως.

man amar είπε...

Οταν ο σύζυγος θα έχει άδεια, εσύ θα πρέπει να δουλεύεις κανονικά, αφού θα έχει υποβάλλει υπέυθυνη δήλωση ότι δεν κάνεις χρήση των δικαιωμάτων σου. Ομως στους υπολογισμούς που κάνεις έχεις ως βάση την τρίμηνη άδεια του συζύγου σου και όχι την 9/μηνη άδεια ανατροφής την οποία όπως σου είπα δικαιούται σαν δημόσιος υπάλληλος.

Ανώνυμος είπε...

Ναι ο συζυγος στον στρατό που είναι έχει 9μηνη άδεια ανατροφής τέκνου συν 3μηνη μετ αποδοχών λογω τριτεκνίας. Δεσμεύεται όμως να την εξαντλήσει μεχρι το παιδί να γίνει 14μηνων, που αυτό γίνεται το Σεπτέμβριο. Απο την 9μηνη άδεια ανατροφης του αφαιρώ το δικό μου 6μηνο και εμειναν 3 μήνες αδειας ανατροφης και 3 επιπλέον άδεια τριτέκνων. Και λέω παίρνει ο σύζυγος την τρίμηνη τριτέκνων το καλοκαίρι και εγώ εργάζομαι κανονικά με οκτάωρο και οι υπολοιποι 3μήνες ανατροφής που απομένουν τους ξαναπαίρνω εγώ σε μορφή μειωμένου αφού λήξει η άδεια του συζύγου.
Αν κάπου εκτιμάτε ότι κάνω λάθος μπορείτε να μου προτείνετε τρόπο για να μην χάσουμε τις άδειες και το ευεργέτημα του νόμου.
Ευχαριστώ και πάλι για τον χρόνο σας.

Ανώνυμος είπε...

καλησπέρα σας. ειμαι ειδικευομενη ιατρος στον 6ο χρονο ειδικευσης. η κορη μου ειναι 3,5 ετων. δεν εχω αιτηθει εως τωρα αδεια θηλασμου/φροντιδας ουτε μειωμενο ωραριο. θα ηθελα να σας ρωτησω εαν δικαιουμαι να ζητησω τωρα μειωμενο ωραριο εως οτου η μικρουλα μου γινει 4 ετων και εαν ναι ποσο ειναι αυτο. ευχαριστω πολυ .

man amar είπε...

Για ένα πράγμα δεν είμαι σίγουρος, αν δηλ. η 6/μηνη άδεια του ΟΑΕΔ, συμψηφίζεται με την άδεια ανατροφής του συζύγου. Δεν είναι όμοιες όπως ορίζει ο νόμος. Η μία είναι ειδική άδεια προστασίας μητρότητας και η αλλη άδεια ανατροφής τέκνου. Πρέπει να το ψάξει ο σύζυγος από την υπηρεσία του.

man amar είπε...

Εχω την γνώμη ότι δεν γίνεται αφού η συγκεκριμένη άδεια έχει αφετηρία την επιστροφή από την άδεια λοχείας και μέχρι 30 μήνες. Ειδική αναφορά γίνεται μόνο για α υιοθετημένα παιδιά. Δεν χάνεις όμως τίποτα να την ζητήσεις.

Ανώνυμος είπε...

Kαι εγώ την ίδια γνώμη έχω για τις άδειες ότι δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους αλλά από την υπηρεσία του είπαν οτι συμψηφίζεται. Γι αυτο και εγώ την αφαιρώ. Το δικό μου ερώτημα είναι όσον αφορά την δική μου άδεια οτι μπορώ να ξεκινήσω με μειωμένο να μεταβιβάσω στο σύζυγο το τρίμηνο και μετά να ξαναβγώ σε μειωμένο χωρίς να αφαιρεθεί από εμένα το τρίμηνο που θα λάβει ο σύζυγος λόγω τριτεκνίας. Και πως θα μπορέσω νομικά να το τεκμηριώσω...

man amar είπε...

Νομίζω ότι "ο συνήγορος του πολίτη" θα μπορέσει να σε βοηθήσει γενικότερα στο θέμα αυτό.

http://www.synigoros.gr/

Χατζηγιάννη Μέξη 5, Τ.Κ. 115 28 Αθήνα τηλ. 210 728 96 00

Ανώνυμος είπε...

kalispera tha ithela k ego ti voitheia sas sxetika me kapoies apories mou.ematha pos eimai egkios to semtemvrio tou 2010 k arxisa anarotikes apo 1/11/2010.gennisa stis 3/5/2011 k epestrepsa stin ergasia mou stis 10/2/2012k afou eixa parei tin kanoniki adeia tou 2011 k to eksamino tou oaed.ithela loipon na rotiso ta eksis:
1)mexri pote prostateuomai apo apolusi
2)to meiomeno orario arxizei meta ti liksi tis adeias loxeias i meta ti liksi tou eksaminou?
3)ta ensima tou eksaminou metrane se periptosi pou apolitho gia na vgo se tameio anergeias i se periptosi deuteris egkimosinis gia to epidoma toketou-loxeias i einai mono sintaksima?
euxaristo ek ton proteron.

manamar είπε...

Η διάρκεια προστασίας από απόλυση ειναι για 18 μήνες μετά τη γέννα. Το μειωμένο ωράριο έχει ως αφετηρία την επιστροφή από την άδεια λοχείας. Αφού όμως πήρες το 6/μηνο του ΟΑΕΔ αυτό θα αφαιρεθεί από το συνολικο χρονο του μειωμένου ωραρίου. Δηλ. οι 30 μήνες θα γίνουν 24. Εχω την γνώμη ότι τα ένσημα του 6/μηνου μετράνε κανονικά αφού οι εισφορές καταβάλλονται κανονικά από τον ΟΑΕΔ.

Βικυ είπε...

Καλησπέρα. Είμαι εργαζόμενη κοινωνικη λειτουργός στο προγραμμα βοήθεια στο Σπιτι που εντάχθηκε πλέον με τις αλλαγές του Καλλικρατη σε νπδδ. Έχω σύμβαση ορισμένου χρόνου κ είμαι ασφαλισμενη στο ΙΚΑ. Ήθελα να μάθω αν δικαιούμαι κάτι επιπλέον απο την αδεια κύησης κ λοχειας του ΙΚΑ . Το εξάμηνο απο το ΟΑΕΔ δεν το δικαιούμαι . Ενημερώθηκα σήμερα γι αυτο

man amar είπε...

Εκτός από τις άδειες τοκετού (56 ημέρες) και λοχειας (63 ημέρες) θα έχεις μετά την επιστροφή από την άδεια λοχείας, μειωμένο ωράριο 1 ώρα για 30 μήνες, ή εναλλακτικά με συμφωνία και του εργοδότη μειωμένο ωράριο 2 ώρες για 12 μήνες και 1 ώρα για 6 μήνες ή ισόχρονη άδεια αντί του μειωμένου ωραρίου 3,5 μήνες περίπου.

Ανώνυμος είπε...

Καλσπέρα σας!
Θα ήθελα κιεγώ να σας ρωτησω κάτι σχετικό. Γεννησα 4/5/2011, έκανα χρήση της κανόνικης μου άδειας και του εξαμήνου του ΟΑΕΔ. Ο εργοδότης μου δεν μπορεί να με απολύσει μεχρι τις 4/11/2012 οπως λετε και παραπανω. Μπορεί όμως να με γυρίσει από 8ωρο σε 4ωρο? Ισχύει οτι αν με ενημερώσει 4 μήνες πριν από την απόλυση μου θα πάρω την μισή αποζημίωση?
Ευχαριστώ πολύ!

man amar είπε...

Μονομερώς δεν μπορεί να σου μειώσει το ημερήσιο ωράριο εργασίας. Επίσης κατα το διάστημα της προστασίας από απόλυση δεν μπορεί να σε προειδοποιήσει, παρά μόνο μετά την παρέλευση του 18/μηνου απο τη γέννα.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα σας
θα ήθελα να ρωτησω: το μειωμενο ωραριο φροντιδας παιδιου κατα μια ή δυο ωρες ισχυει και στην ημιαπασχοληση? Δουλευω 4ωρο.
Ευχαριστώ πολυ

man amar είπε...

Ναι ισχύει αναλογικά. Στο 4/ωρο δικαιούσαι τη μισή ώρα.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα. Είμαι εργαζόμενη σε ΝΠΙΔ με μονοετή σύμβαση ορισμένου χρόνου η οποία λήγει τον Οκτώβριο του 2012, με δυνατότητα ανανέωσης ακόμη ένα χρόνο. Γέννησα το Φεβρουάριο του 2012 παίρνοντας 2 μήνες πριν άδεια τοκετού και 3 μήνες μετά άδεια λοχείας (επιστρέφω Μάιο 2012), και για αυτό το διάστημα πληρώνομαι κανονικά από την εργασία μου χωρίς παρέμβαση ΙΚΑ και ΟΑΕΔ μιας και τηρείται ότι και στο Δημόσιο αφού η εργασία μου ανήκει στο ευρύτερο δημόσιο και έχω εξαρτημένη σχέση εργασίας. Το πρόβλημα είναι ότι ενώ οι αορίστου χρόνου παίρνουν 9 μήνες άδεια ανατροφής μετά την άδεια λοχείας, όπως και στο δημόσιο, εμένα δε μου δίνουν γιατί λένε ότι η σύμβασή μου λήγει πριν πάρω όλο το 9-μηνο…Αντί αυτού μπορώ να πάρω μειωμένο ωράριο…Στην εύλογή μου ερώτηση ότι αυτό δε συνάδει με την προηγούμενη δικαιολογία μιας και πάλι λήγει η σύμβασή μου χωρίς να προλάβω να πάρω τους πολλούς μήνες-χρόνια μειωμένου ωραρίου που δικαιούμαι (αντί 9-μηνου), δεν πήρα απάντηση. Μιλώντας με Υπουργείο Εσωτερικών επειδή είναι ευρύτερο δημόσιο με έστειλαν σε Υπουργείο Εργασίας (παρόλο που επέμεινα ότι μέχρι τώρα έχω τις παροχές δημοσίου άρα αυτοί είναι αρμόδιοι), και στο Υπουργείο Εργασίας μου είπαν ότι οι ΝΠΙΔ κάνουν ότι θέλουν άρα ό,τι μου λένε ισχύει….Τελικά τί ισχύει με την άδεια ανατροφής; Τι δικαιούμαι; Επιπλέον, μπορεί να λήξει η σύμβασή μου κανονικά τον Οκτώβριο ή δικαιούμαι και εγώ προστασία οπότε πρέπει να μου την ανανεώσουν μιας και προβλέπεται στη σύμβαση; Ή η λήξη της σύμβασης δεν είναι απόλυση/καταγγελία σύμβασης; Και κάτι τελευταίο, στο δημόσιο μπορείς να πάρεις άδεια ανατροφής μέχρι να γίνει 4 ετών το παιδί….Άρα αν τελικά λήξει η σύμβασή μου και φύγω, αν ποτέ μπω στο δημόσιο μέχρι το παιδί να γίνει 4 μπορώ να πάρω την υπόλοιπη άδεια ανατροφής μιας και η λήξη της σύμβασης ήταν αναγκαία και δεν την επέλεξα εγώ; Ελπίζω να μη σας κούρασα, ευχαριστώ!

man amar είπε...

Στις συμβάσεις ορισμένου χρόνου η προστασία και οι ευεργετικές διατάξεις για τη μητέρα διαρκούν όσο διαρκεί και η σύμβαση. Η ανανέωση της σύμβασης δεν είναι υποχρεωτική, αν δεν υπάρχει δεσμευτικός όρος. Μέχρι τη λήξη της σύμβασής σου θα πάρεις το μειωμένο ωράριο. Αν κάποια στιγμή προσληφθείς στο Δημόσιο οι ευεργετικές διατάξεις ισχύουν και μπορούν να εφαρμοστούν.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση! Άρα δε γίνεται να πάρω άδεια ανατροφής μέχρι το τέλος της σύμβασης (ευεργετική διάταξη όσο διαρκεί η σύμβαση), παρά μόνο το μειωμένο ωράριο; Αυτό ορίζεται κάπου ρητά, ή απλά η εκάστοτε υπηρεσία αποφασίζει τι δίνει στον εργαζόμενο; Μπορεί μία ΝΠΙΔ να ακολουθεί πλήρως τα του δημοσίου, και κατά περίπτωση να εφαρμόζει τα του ιδιωτικού τομέα;

man amar είπε...

Γνώμη μου είναι ότι σε σένα θα πρεπει να εφαρμοστουν οι διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας για τον ιδιωτικό τομέα. Αρα μπορείς μέχρι λήξης της σύμβασης και σε συνενόηση με την υπηρεσία να πάρεις ισόχρονη άδεια αντί του μειωμένου ωραρίου. Συμβουλή μου, να ζητήσεις εγγράφως να σου απαντήσουν για το σύστημα που ακολουθεί η σγκεκριμένη υπηρεσία στις περιπτώσεις αυτές.

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα!η συζυγος μου πηρε το εξαμηνο αλλα δεν μπορουσε να γυρισει στη δουλεια...πηρε 2 μηνες αδεια ανευ αποδοχων και αφου δεν βρεθηκε ποιος να κραταει το μωρο εκανε παραιτηση...τωρα που χρειαστηκαμε κατι απο τον οαεδ μας ειπε μια υπαλληλος οτι επρεπε να γυρισει να δουλεψει!!! και οτι μπορει να μας ζητησουν πισω το εξαμηνο....ισχυει κατι τετοιο??

man amar είπε...

Ειλικρινά δεν κατάλαβα την "ευαισθησία" και την ερμηνεία του ΟΑΕΔ. Δεν πιστεύω ότι μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο, αλλά επειδή πολλά θέματα που έχουν να κάνουν με τη σχετική άδεια, στερούνται νομοθετικής κάλυψης με αποτέλεσμα να υπάρχουν παρερμηνείες αλλά και αυθαιρεσίες, σε συμβουλεύω αν συμβεί κάτι τέτοιο να απευθυνθείς άμεσα στο συνήγορο του πολίτη.

Ανώνυμος είπε...

kalispera kai apo mena.eimai mia gynaika 29 xronon kommotria, me adia A-komotria.exo 3 trieties.O ergodotis me plironi 750 eypo kathara,oyte epidomata den moy dini,kai theli topa me tin efkeria na moy miosi to mistho sto katotato.exo merikes erotiseis..... 1)posao dikeoyme na paro basi to diploma komotrias kai tis trieties?

man amar είπε...

Για τον κλάδο σας δεν υπάρχει ΣΣΕ. Στα περισσότερα κομμωτήρια τηρείται η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΓΣΣΕ). Μερικοί κάνουν ελεύθερη συμφωνία πάνω από την ΕΓΣΣΕ. Αν λοιπόν αμέιβεσαι με την ΕΓΣΣΕ ο μικτός μισθός σου πριν το μνημονιο 2 έπρεπε να είναι 1037 €, ενώ με τη μείωση κατά 22% κατεβαίνει στα 808,86 €. Συνεπώς ο καθαρός μισθός σου πριν τις μειώσεις με την προυπηρεσία σου έπρεπε να ήταν περίπου 870 €. Τι θα μειώσει λοιπόν; τα ήδη μειωμένα; Η προϋπηρεσία είναι στον ίδιο; Μηπως δεν την υπολογίζει; Βέβαια αν ανήκεις στην ΕΓΣΣΕ μπορεί μονομερώς και επίσημα πλέον να σε πάει στα 808,86 € μικτά.

Ανώνυμος είπε...

Καλή σας μέρα. Θα ήθελα αν μπορούσατε να με βοηθήσετε στο εξής: Έχω επιστρέψει στη εργασία μου μετά από άδεια λοχείας και μετά από συμφωνία με τον εργοδότη μου, λαμβάνω το μειωμένο ωράριο (δίωρο) σε μορφή ρεπό μιας ημέρας την εβδομάδα. Παρ' όλα, καθώς η βδομάδα έχει 40 εργάσιμες ώρες, από τις οποίες αν έπαιρνα το δίωρο θα αφαιρούνταν οι 10 ώρες(5 δίωρα) και η ημέρα-ρεπό έχει 8, επιμένει ότι το δίωρο αυτό δεν αναπληρώνεται και χάνεται. Επειδή το εβδομαδιαίο δίωρο πολλαπλάσιάζεται σε μια εργάσιμη ημέρα το μήνα και τελικά σε 12 εργάσιμες για το διάστημα των 12 μηνών (αν λάμβανα το δίωρο, διόλου ευκαταφρόνητο διάστημα για να χαθεί) υπάρχει κάποια επίσημη πηγή που μπορώ να επικαλεστώ σχετικά? Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την τόσο χρήσιμη συμβολή σας.

man amar είπε...

Εχεις δίκιο. Για τον υπολογισμό των ημερών που δικαιούσαι συνολικά δες την ανάρτηση εδώ: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_29.html

Ανώνυμος είπε...

Έργάζομαι από 1-1-2011 σε Ν.Π.Ι.Δ. Δήμου με σύμβαση ιδιωτικού Δικαίου ορισμένου χρόνου. Στις 1-1-2011 μας μετέφεραν -ως πρόγραμμα- και πλέον είμαστε υπάλληλοι στο Ν.Π.Δ.Δ. του Δήμου με σύμαση επίσης ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Στη σύμβαση που υπογράψαμε αναφέρετε ότι είναι σε συνέχεια της προηγύμενης και ως τέλος ορίζεται η ένταξη του προγράμματος στο ΕΣΠΑ, όπου και θα υπογραφεί καινούργια σύμβαση με τον ίδιο φορέα. Σε αίτηση που κατέθεσα σχετικά με το τι δικαιούμαι σε άδεια λόγω εγκυμοσύνης και ανατροφής του παιδιού, μου απάντησαν ότι δικαιούμαι μόνο 2 μήνες πριν τον τοκετό και 3 μήνες μετα. Παρόλο που είμαι ασφαλισμένη στο ΙΚΑ ισχυρίζονται ότι δεν διαιούμαι το 6μηνο του ΟΑΕΔ, επειδή εργάζομαι στο Δημόσιο και τα ΝΠΔΔ δεν είναι επιχείρηση, δεν δικαιούμαι όμως ούτε το 9μηνο των δημοσίων υπαλλήλων γιατί δεν είμαι αορίστου χρόνου.Για το μειωμένο ωράριο δεν μου ανέφεραν τίποτα. θα ήθελα κάτι επίσημο το οποίο θα μπορούσα να τους προσκομίσω. σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

man amar είπε...

Δικαιούσαι μειωμένο ωράριο 1 ώρας για 30 μήνες μετά την επιστροφή από την άδεια λοχείας. Εναλλακτικά και με συμφωνία του εργοδότη, 2 ωρες για 12 μήνες συν 1 ωρα για 6 μήνες, ή ισόχρονη άδεια 3,5 μηνών περίπου. Αυτά προβλέπονται από την ΕΓΣΣΕ και ισχύουν για όλους τους εργαζόμενους με εξηρτημένη σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.

Ανώνυμος είπε...

δηλαδή το εξάμηνο του ΟΑΕΔ δεν το δικαιούμαι;

man amar είπε...

Εαν μέχρι τωρα δεν έχει αλλάξει κάτι ο ΟΑΕΔ δεν θεωρεί τις ΔΕΚΟ και τα ΝΠΔΔ επιχειρήσεις ή εκμεταλλέυσεις και δεν εγκρίνει το 6/μηνο για τις εργαζόμενες σ' αυτά.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα .Το εξαμηνο του OAEΔ τελειωσε μεσα Σεπτεμβριου και εχω παρει μειωμενο ωραριο 1 ωρας .Για ποσο διαστημα δικαιουμαι το μειωμενο ωραριο ?

man amar είπε...

Μετά την επιστροφή σου απο το 6/μηνο του ΟΑΕΔ απομένουν 24 μήνες για μειωμένο ωράριο 1 ώρας

Ελένη είπε...

Γεια σας,
Είμαι ιδιωτικός υπάλληλος αορίστου χρόνου και θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής:
έχω πάρει την άδεια τοκετού και λοχείας. Τώρα βρίσκομαι στην ειδική 6 μηνη άδεια από τον ΟΑΕΔ. Μετά το πέρας του 6 μηνου δικαιούμαι μειωμένο ωράριο 1 ώρας για 24 μήνες.
Ο άντρας μου εργάζεται στο δημόσιο και δικαιούται 9 μήνες άδεια για ανατροφή τέκνου. Ας υποθέσουμε ότι οι δικοί μου 6 μήνες συμψηφίζονται με το 9 μηνο του άντρα μου. Άρα μπορεί ο άντρας μου να πάρει 3 μήνες που υπολείπονται από το 9 μηνο.
Αν πάρει αυτούς τους 3 μήνες.. θα έχω εγώ δικαίωμα του μειωμένου ωραρίου 1 ώρας για τους επόμενους 24 μήνες? Υπάρχει κάποια διευκρινιστική απόφαση πάνω σε αυτό?

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα, θα ηθελα να ρωτησω το εξης.
γεννησα 20 Δεκεμβρη 2010.στις 4 Μαρτιου 2011 ξεκινησε το 6μηνο του οαεδ και τελειωσε 4ης Σεπτεμβρη οπου και πηρα την αδεια του χρονου 30 μερες.επεστρεψα για δουλεια με μειωμενο ωραριο 12μηνες 2 ωρες και 6 μηνες 1ωρα στις 10 Οκτωβρη,αυτο που θα ηθελα να μαθω ειναι αν το μειωμενο ωραριο ξεκιναει παραλληλα με το 6μηνο του οαεδ γιατι ετσι μου ειπανε απο την δουλεια μου.
Και αν οχι που μπορω να βρω αυτην την αποφαση. Σας ευχασιστω πολυ.

Ανώνυμος είπε...

Kalimera sas,

Tha ithela parakalw na rwtisw ta paraktw:

eimai egkyos kai stamatisa tin ergasia moy logo provlimatwn ygeias prin tin adeia mitrotitas kai loxeias stis 27/12/2011.To tameio moy einai to IKA.Oi adeies aytes itan diadoxikes (kathe fora poy elige i mia, moy grafane tin alli), os tin 09/03/2012 opoy arxise i adeia mitrotitas me pithani imerominia toketoy 04/05/2012. Synolo ws tin adeia mitrotitas moy exoyn dwsei 3 adeies anarwsis apo astheneia apo to IKA apo tis opoies exw plirwthei mexri stigmis tis 2 me ta gnwsta provlimata tameiwn.apo tin ergasia moy me piezoyn na toys dwsw katallili vevaiwsi apo to ika gia ta xrimata poy pira alla to IKA oses fores ki an exw paei den moy parexei kati tetoio.simeiwnw sayto to simeio oti o ergodotis moy einai idiaitera skliros anthrwpos kai o monos tropos na ton antimetopisw einai parexontas toy tis katalliles nomothesies ws pistiria.ti isxyei sto diastima mexri tin adeia mitrotitas?plirwnomai apo to IKA ena poso kai symplirwnei o ergodotis mexri to miniaio mistho poy eperna i oxi? kai ti ginetai stin adeia mitrotitas kai loxeias? plirwnomai mono apo to IKA kai pws ypologizetai ayto to poso? ayta ta themata ta exw rwtisei kai aytoproswpws sto IKA an kai eprepe na eimai sto krevati moy alla den iksere na moy ta apantisei kannis kai sto telos moy eipan na apeythynthw stin epithewrisi ergasias.an i ilektroniki apantisi sas einai dyskoli, parakalw opws moy systisete na paw se kapoio sygkekrimeno grafeio toy organismoy na enimerwthw. Sas eyxaristw ek twn proterwn gia to xrono sas.
Dwra

man amar είπε...

Γνώμη μου είναι ότι η 6/μηνη αδεια προστασίας μητρότητας δεν πρέπει να συμψηφιστεί με την 9/μηνη άδεια ανατροφής αφού δεν είναι όμοιες όπως ο νόμος ορίζει.Το 6/μηνο είναι δικό σου και θα το πάρεις ανεξάρτητα από τις άλλες διδυκολύνσεις. Αυτό που μπορεί να αφαιρεθεί από την άδεια του συζύγου ή να συμψηστεί όπως εσάς βολέυει, είναι η ισόχρονη άδεια αντί του μειωμένου ωραρίου.

man amar είπε...

Το μειωμένο ωράριο έχει έναρξη αμέσως μετα τη λήξη της άδειας λοχείας. Αυτό προβλέπεται από την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας 2004 αρθρο 8:
"Για το χρονικό διάστημα 30 μηνών από τη λήξη της άδειας λοχείας, δηλαδή 9 βδομάδες μετά τον τοκετό, είτε να προσέρχονται αργότερα, είτε να αποχωρούν νωρίτερα κατά μία ώρα κάθε ημέρα από την εργασία τους.

Εναλλακτικά με συμφωνία του εργοδότη, το ημερήσιο ωράριο των μητέρων μπορεί να ορίζεται μειωμένο κατά δύο (2) ώρες ημερησίως για τους πρώτους δώδεκα (12) μήνες και σε μία (1) ώρα ημερησίως για έξη (6) επιπλέον μήνες (Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. 2002 –2003 άρθρο 6).

man amar είπε...

Ολόκληρο το διάστημα αντιμετωπίζεται εννιαία ως ασθένεια. Οι τρείς πρώτες μέρες πληρώνονται στο μισό από τον εργοδότη. Για τις υπόλοιπες, μέχρι ένα μήνα (αν έχεις κλείσει χρόνο στον εργοδότη, διαφορετικα 15/μερο) ο εργοδότης πληρώνει τη διαφορά του μισθού σου απο αυτά που έχει καταβάλλει το ΙΚΑ. Για το υπολοιπο διάστημα πληρώνεσαι μόνο από το ΙΚΑ.
Δες εδω σχετική ανάρτηση με παραδείγματα και πιστεύω ότι θα βγάλεις άκρη: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_2296.html

Ανώνυμος είπε...

sas eyxaristw.diavasa tin anartisi apla pisteya oti isxye kati diaforetiko stin periptwsi tis egkymosynis.eyxomai kali anastasi.

man amar είπε...

Να 'σαι καλά. Επίσης!!!

Ελένη είπε...

Καταρχήν ευχαριστώ για την άμεση απάντησή σου..

Εφόσον έχω πάρει την 6μηνη ειδική άδεια ΟΑΕΔ πριν την ισόχρονη άδεια, μπορώ μόνο να πάρω μειωμένο ωράριο ως Άδεια θηλασμού και φροντίδας παιδιών (άρθρο 9 ΕΓΣΣΕ 2003).

Δηλαδή ο άντρας μου μπορεί να πάρει το 9 μηνο ανατροφής τέκνου αν δεν πάρω εγώ το μειωμένο ωράριο? Το 6μηνο δεν θεωρείται όμοιων ολικώς ή μερικώς διευκολύνσεων? Στην δουλεία του άντρα μου του είπαν οτι δεν δικαιούται καθόλου άδεια ανατροφής επειδή εγώ πήρα το 6 μηνο. Σε ποια νομοθεσία μπορεί να βασιστεί για να πάρει το 9μηνο?

man amar είπε...

Βεβαίως μπορείς να πάρεις το μειωμένο ωράριο μετα το 6/μηνο του ΟΑΕΔ, απλώς θα αφαιρεθούν οι 6 μήνες. Για τα υπόλοιπα δεν συμφωνώ με την υπηρεσία του άνδρα σου. Αν και είναι θέμα ερμηνείας, η λογική τι λέει; Το 9/μηνο δίδεται αντί του μειωμένου ωραρίου. Σωστά; Εσύ επίσης δικαιούσαι μειωμένο ωράριο που αντιστοιχεί σε 3,5 μήνες, ή περίπου 3 μήνες αν αφαιρέσουμε την περίοδο της 6/νηνης άδειας. Αυτές οι δύο παροχές είναι ίδιες και μπορούν να συψηφιστούν. Σύμφωνα με το άρθ. 53 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, ο συζυγός σου δικαιούται εννέα (9) μήνες άδεια με αποδοχές για ανατροφή παιδιού, εφόσον δεν κάνει χρήση του μειωμένου ωραρίου.
Ο σύζυγός σου να ζητήσει εγγράφως την απάντηση από την υπηρεσία του. Επαναλαμβάνω εγγράφως και επίσης καλό θα ήταν να ζητήσετε την γνώμη του συνήγορου του πολίτη.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα, επιστρέφω στην εργασία μου έπειτα απο την χρήση άδειας του εξαμήνου απο τον ΟΑΕΔ, με τον εργοδότη μου συμφωνήσαμε για τις μείον 2 ώρες για τους πρώτους έξι μήνες και έπειτα για την μειον 1 ώρα και μάλιστα υπόγραψα να αφαιρούνται οι ώρες στο τέλος του οκταώρου, δηλ 9-3. Έχει το δικαίωμα να το αλλάξει αυτό χωρίς την έγγραφη συγκατάθεσή μου δηλ να με βάλει 11-5? και τώρα μέ όλα αυτά που ακούγονται προστατεύομαι από τον νόμο μέχρι 18 μήνες μετά την γέννηση του παιδιού μου;; Ευχαριστώ!!

man amar είπε...

Αυτά γίνονται με συννενόηση στα πλαίσια της καλής πίστης εργοδότη - εργαζόμενου. Το 18/μηνο προστασίας από απόλυση παραμένει.

Ανώνυμος είπε...

Μακάρι αυτή η καλή πίστη να υπήρχε αλλά δυστυχώς... όταν συννενοήσαι για κάτι συγκεκριμένο και μετά βλέπεις οτι μιλούσες με τον τοιχο, δυστυχώς. Ο συγκεκριμένος εργοδότης είναι της απόψεως πίστευε και μή ερεύνα, κάνε ό,τι σου λέω και μη μιλάς!!!
Ευχαριστώ πάντως για την άμεση απάντησή σας.

Ανώνυμος είπε...

Έχω γεννήσει το παιδάκι μου στις 22/3/11,έχω πάρει τις άδειες τοκετού και λοχείας από το ΙΚΑ,την ισόχρονη άδεια προς το μειωμένο ωράριο,την κανονική άδεια και τώρα είμαι στο εξάμηνο του ΟΑΕΔ που λήγει στις 19/04/2012,στις 20/04/12 πρέπει να επιστρέψω στη δουλειά αλλά ο εργοδότης δε θέλει να με κρατήσει γιατί πήρε κάποια άλλη κοπέλα,ούτε όμως μου μίλησε για απόλυση,το μόνο που μου είπε είναι ότι όλα θα γίνουν με συνεννόηση. Σε περίπτωση που απολυθώ την 20/04/2012 πριν περάσει το 18/μηνο προστασίας τι δικαιούμε;;;

Ανώνυμος είπε...

Επιστρέφω στην εργασία μου αφού έχω κάνει χρήση του εξαμήνου. Δουλεύω σε εταιρεία security ως υπαλληλος γραφείου με 6ωρη απασχοληση.Ο εργοδότης θέλει να μου μειώσει το ωράριο σε 4ωρο και μισθό από 670 σε 280. Τι δικαιώματα έχω????
Ευχαριστώ πολύ.

man amar είπε...

Μείωση ωραρίου χωρίς τη συναίνεσή σου δεν γίνεται. Αν όμως αμείβεσαι με την ΕΓΣΣΕ έχει δικαίωμα να σου μειώσει το μισθό σου μέχρι και 22%.

man amar είπε...

Μπορείς να προσφύγεις και να ζητήσεις ακυρότητα της απόλυσης. Αν δεν προσφύγεις η αποζημίωσή σου θα είναι ανάλογη με την ειδικότητα σου και τα χρόνια υπηρεσίας σ' αυτό τον εργοδότη. Δες τους πίνακες εδώ:
http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_15.html

Ανώνυμος είπε...

Μέχρι πότε δεν μπορεί να μου κάνει μείωση ωραρίου????Μέχρι να λήξει το μειωμένο???Αυτός απλά αποφάσισε να κόψει όλα τα επιδόματα και να μου δώσει όσα λέει πια ο κατώτατος μισθός. Το θέμα είναι πώς τα λες αυτά.Πώς να βγάλεις άκρη με έναν τέτοιο άνθρωπο????-

man amar είπε...

Μείωση ωραρίου, ποτέ χωρίς τη συγκατάθεσή σου και χωρίς την αλλαγή της ατομικής σύμβασης εργασίας, η οποία θα πρέπει να κατατεθεί στην επιθ. εργασίας.

Ανώνυμος είπε...

Εκτός από την αποζημίωσή μπορώ να ζητήσω να με πληρώσει την άδεια-επίδομα αδείας-δώρο χριστουγέννων 2011 τα οποία δεν μου τα έχει δώσει ή είναι αργά καθώς και δωρο πάσχα 2012????

man amar είπε...

Μπορείς να τα ζητήσεις όλα, αφού αυτά παραγράφονται μετά από πέντε χρόνια. Η αποζημίωση παραγράφεται σε 6 μήνες.Το δώρο Πάσχα Θα το πάρεις τη Μ. Τετάρτη

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα! Αν έχω υπογράψει οτι συμφωνώ να μην πάρω το μειωμένο ωράριο που δικαιούμαι και να δουλεύω 8ωρο, είναι νόμιμο; Μπορώ τώρα να ζητήσω πίσω τις ώρες αφού έχω υπογράψει;

man amar είπε...

Το σχόλιο σου είναι συνέχεια κάποιου παλαιότερου; Δεν υπάρχει ψευδώνυμο και δεν μπορώ να το συσχετίσω. Αν θέλεις μπορείς να επανέλθεις

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΕΙΜΕΙ ΕΓΚΥΟΣ ΓΕΝΝΑΩ ΕΩΣ 06/09/2012 ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗ ΓΕΝΝΑ Κ ΤΟ 6/ΜΗΝΟ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΕΓΚΥΟΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙ ΜΕΙΩΣΗ ΜΕΙΣΘΟΥ ΕΧΩ 12 ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠ.ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΠΩΣ ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΚΛΑΔΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΛΗΞΗ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΜΟΥ ΑΦΟΥ ΓΕΝΝΗΣΩ ΕΙΝΑΙ 1 ΩΡΑ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ

man amar είπε...

- Αδεια τοκετου 56 μερες πριν τη γέννα
- Αδεια λοχείας, 63 μέρες μετά τη γέννα
Δες εδω:
http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/06/potaia-mhtpothta-toketoy.html- Ειδική 6/μηνη άδεια προστασίας μητρότητας απο ΟΑΕΔ
Δες εδω:
http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_14.html
- Μειωμένο ωράριο 1 ώρας για 30 μήνες μετρώντας από την επιστροφή από άδεια λοχείας ή ενναλακτικα...όπως διαβασες στο αρθρο.
- Μείωση στο μισθό τώρα δεν μπορεί να κάνει μονομερώς, αλλά μόνο μετά τη λήξη της ΣΣΕ που ανήκεις.

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα,εργαζομαι σε μια εταιρια του οποιο λειτουργη μονο καλοκαιρη,εργαζομαι 5 χρονια στην εταιρια αυτη γαι 5 μηνες καθε χρονο με συμβαση που ληγη τελος σεπτεβριου...το ερωτημα μου ειναι αν εχουν το δικαιομαι να μην με παρουν φετος που ειμαι νεα μαμα σε ενα αγορακι 19μηνων?
Ανεμενω νεα σας,ευχαριστω πολυ.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΟΠΩΣ ΣΑΣ ΕΙΠΑ ΕΙΜΑΙ ΕΓΚΥΟΣ ΚΑΙ ΑΝΗΚΩ ΣΕ ΚΛΑΔΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΛΗΞΗ ΑΡΧΕΣ ΙΟΥΝΙΟΥ ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΙ ΑΠΟ ΑΠΟΛΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ 30 ΜΗΝΩΝ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ 6ΜΗΝΟΥ;ΑΝ ΠΑΡΩ ΤΟ 6ΜΗΝΟ ΤΟΤΕ ΤΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ 1 ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΛΟΧΕΙΑΣ;ΜΑΣ ΕΙΠΑΝ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΟΤΕ ΑΛΛΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΒΓΑΖΟΥΝ ΣΕ ΡΕΠΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΠΟΥ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΑΤΟΜΑ ΜΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ Κ ΤΡΙΤΟ ΑΤΟΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΕΥΣΤΑΘΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ ΜΟΥ.ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΙΣ ΡΕΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΑ-ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ -ΚΥΡΙΑΚΗ ΗΜΕΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟ ΜΗΝΑ 29.ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΤΑΜΙΑΣ

Ανώνυμος είπε...

ΞΕΧΑΣΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΠΩΣ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟΔΟΤΗ 12 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ

man amar είπε...

Αν στη ΣΣΕ που ανήκεις δεν υπάρχει όρος για υποχρέωση επαναπρόσληψης, με την προϋπόθεση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος από μέρους σου γι' αυτό, έχουν το δικαίωμα να μη σε ξαναπροσλάβουν. Μπορείς να επανέλθεις λεγοντάς μου τη ΣΣΕ που ανήκεις.

man amar είπε...

Για τις άδειες και το 6/μηνο ιχυουν αυτά που σου είπα. Αν πάρεις το 6/μηνο ΄θα αφαιρεθεί από το χρόνο του μειωμένου ωραρίου, δηλ. 24 μήνες για 1 ωρα ή 12 μήνες για 2 ώρες. Τα υπόλοιπα δεν ευσταθούν αφού για οποιαδήποτε αλλαγή ωραρίου και μισθού πριν τη λήξη της ΣΣΕ πρεπει να υπάρχει κοινή συμφωνία.

Ανώνυμος είπε...

Ειμαι σε ενα μεγαλο και πολυ γνωστω ομηλο του οποιο δεν θα ηθελα να αναφερω ονοματα,αλλα ειναι σε διαμαχη γιος και πατερας στα δικαστηρια και ακριβος σε ποιον ειμαστε δεν ειμαι και απολυτη συγουρη,αλλα σε ξενοδοχουπαλλων ειναι η εταιρια που εργαζομαι...
ευχαριστω αναμενω νεα σας.

Ανώνυμος είπε...

ΓΕΙΑ ΣΑΣ,
ΔΟΥΛΕΥΩ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΩΣ ΠΩΛΗΤΡΙΑ ΩΣ 4ΩΡΗ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ ΚΑΙ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΑ ΚΑΙ ΑΡΓΙΕΣ(ΑΝΘΟΠΩΛΕΙΟ).
ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΞΑΜΗΝΗ ΑΔΕΙΑ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΕΦΩ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΜΗΝΑ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ.
1)ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΩ ΤΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΠΟΙΑ ΑΙΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΜΟΥ? ΑΝ ΝΑΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΗ ΒΡΩ?
2)ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΟΠΤΗ ΟΤΙ ΔΙΑΚΙΟΥΜΑΙ ΓΙΑ 24 ΜΗΝΕΣ ΜΙΣΗ ΩΡΑ ΤΗ ΜΕΡΑ, Η 12 ΜΗΝΕΣ ΑΠΟ 1 ΩΡΑ, ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΩΡΕΣ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΜΟΥ ΑΔΕΙΑ?
3)ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΡΝΗΘΕΙ Ο ΕΡΓΟΔΟΤΗς ΝΑ ΜΟΥ ΔΩΣΕΙ ΤΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ 12ΜΗΝΟ ΑΝΤΙ ΤΟ 24ΜΗΝΟ?
4) Η ΓΟΝΕΪΚΗ ΑΔΕΙΑ ΠΟΤΕ ΔΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΙΣΧΥΕΙ?

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας,
Δούλευα πριν μείνω έγκυος part time. Τώρα μου τελειώνει η 6μηνη άδεια του ΟΑΕΔ. Δικαιούμαι μειωμένο ωράριο?? Το μισό απο αυτό που δικαιούται κάποιος που δουλεύει πλήρες ωράριο?? και μπορώ κι εγώ κατόπιν συννενόησης να το πάρω ως άδεια?? Και πως είμαι κατοχυρωμένη? Θα τον βάλω να υπογράψει κάποιο χαρτί??

man amar είπε...

Απαντήθηκε στην άλλη φόρμα. Συμπληρωματικά αναφέρω ότι οι ωρες από το μειωμένο ωράριο αφαιρούνται κατα το διάστημα της κανονικής άδειας και των επισημων αργιων, Κυριακών και Ρεπο, σε περίπτωση που θέλετε να υπολογίσετε ισόχρονη άδεια αντι μειωμένου ωραρίου.

man amar είπε...

Αν εργάζεσαι 4/ωρο δικαιούσαι μειωμένο ωράριο στη μισή ωρα απο αυτόν που εργάζεται πλήρες ωράριο. Ειναι βάσει νόμου και δεν απαιρείται αδεια προς τον εργοδότη. Αν και ο εργοδότης συμφωνήσει μπορείς αντί γι' αυτό να πάρεις ισόχρονη άδεια.

man amar είπε...

Στις ΣΣΕ ξενοδοχοϋπαλλήλων, υπάρχει όρος για επαναπρόσληψη με την υποχρέωση των υπαλλήλων να υποβάλλουν προς τουτο αίτηση. Αν έχεις κάνει αίτηση σίγουρα θα σε προσλάβουν. Αν όχι, μπορούν να το επικαλεστούν και να μη σε προσλάβουν. Τότε πιθανόν να δικαιωθείς αλλά μάλλον μόνο δικαστικά και εφόσον υπηρχε η συνήθεια να επαναπροσλαμβανόσασταν κάθε χρονο χωρίς αιτήσεις.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ για την απάντηση! Αν δεν κάνω λάθος κι εμένα η άδεια βγαίνει 3,5 μήνες?? Και όσο για την κατοχύρωση?? Να έχω αποδεικτικό ότι τώρα βρίσκομαι σε αυτή την άδεια κι όχι ότι δεν επέστρεψα στην δουλεια.

Ανώνυμος είπε...

Όχι, είναι η πρώτη φορά που σας γράφω! Είμαι υπάλληλος γραφείου και όταν γύρισα στη δουλειά μετα την άδεια μου, μου ζήτησαν να υπογράψω και αυτό το χαρτί που έλεγε οτι δέχομαι να δουλεύω 8 ωρες καθημερινά (5 μέρες-2ρεπό) και όχι μειωμένο.. το υπέγραψα γιατί πραγματικά δεν είχα πρόβλημα τότε, αλλά σκέφτομαι αν μπορώ να ζητήσω τώρα τις ώρες πίσω.. συγνώμη αν σας κούρασα!!

man amar είπε...

Μπορείς για κατοχύρωση να ζητήσεις να υπογράψετε κάποιο συμφωνητικό

man amar είπε...

Ακόμη κι αν υπέγραψες, αυτό δεν είναι νόμιμο. Το μειωμένο ωράριο μητέρας είναι υποχρεωτικό και φαντάζομαι ότι ουτε αντίγραφο δεν κράτησες απο το χαρτί που υπέγραψες. Πως θα ζητήσεις τώρα τις ωρες αυτές; Πως θα αποδείξεις ότι δεν τις πήρες;

Ανώνυμος είπε...

ειναι σωστος ο παρακατω υπολογισμος, τον εκανα με βαση το πινακακι
591 ωρες/2=295,5 ωρες για την ημ9απασχοληση τα 2 ετη
295,5/4ωρο=73,87 , 74 εργασιμες μερες, δηλαδη σε ισοχρονη αδεια αντι μειωμένου ωραρίου αντιστοιχούν 3 μηνες και κάτι μέρες?

Το αλλο ερωτημα που ειχα ειναι για τη γονικη αδεια, δεν ξερω ακριβως τι ισχυει.Δίαβασα οτι δινεται μετα την εξάμηνη του ΟΑΕΔ αλλα δεν γνωριζω το χρονικό διαστημα που διαρκει, και αν ειναι με αποδοχες ή χωρίς αποδοχές.

ευχαριστω και παλι

man amar είπε...

Το 591 πρέπει να γίνει 466 ως εξης:
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΕΣ ΜΕΡΕΣ 2 ΕΤΩΝ(365x2)=730
ΜΕΙΟΝ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΑ(52X2x2)=208
ΜΕΙΟΝ ΕΞΑΙΡΕΣΙΜΕΣ ΑΡΓΙΕΣ(6x2)=12
ΜΕΙΟΝ ΑΔΕΙΑ 2 ΕΤΩΝ(22X2)=44
ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΕΡΓΑΣΙΜΩΝ ΗΜΕΡΩΝ 2 ΕΤΩΝ=466
ΣΥΝΟΛ. ΜΕΡΕΣ ΑΔΕΙΑΣ: 58
Η γονική άδεια ανατροφής μπορεί να φθάσει μεχρι 3,5 μήνες και είναι χωρίς αποδοχές. Δες εδώ: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/06/blog-post_07.html

Ανώνυμος είπε...

Έχουμε κάρτες εργασιάς που της χτυπάμε οταν μπαίνουμε και βγαίνουμε για να πληρωθούμε! όχι, δεν έχω αντίγραφο όντως.. Σας ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σας!

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας,
Δουλεύω ως υπάλληλος γράφειου αορίστου χρόνου από τις 21/05/2008.Γέννησα το παιδάκι μου στις 22/03/2011 πήρα τις άδειες κυοφορίας και λοχείας απο το ΙΚΑ,την ισόχρονη άδεια προς το μειωμένο ωράριο,την κανονική άδεια και τώρα είμαι στο εξάμηνο του ΟΑΕΔ το οποίο λήγει αυριο 19/4/2012. Στις 20/04/2012 πρέπει να επιστρέψω στη δουλειά και ο εργοδότης μου θέλει να αλλάξει την ατομίκη μου σύμβαση από 8ώρο σε 4ωρο και να με απολύσει στις 22/09/2012 που λήγει το 18ομηνο. Δικαιούμαι αποζημίωση όταν απολυθώ και το επίδομα ανεργίας θα είναι μειωμένο;;;

Ανώνυμος είπε...

γεια σας,
Γεννησα στις 23/5/2011. Μπορει ο εργοδότης να μου κανει μειωση-περικοπη μισθου πριν τη ληξη του 18μηνου?
ευχαριστω

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα,
Γέννησα το πρώτο μου παιδάκι στις 22/8/2008, πήρα κανονικά την άδεια κυοφορίας & λοχείας έπειτα την κανονική μου άδεια και μετά ξεκίνησα το 6μηνο, τελείωσε το 6μηνο και ξεκίνησε το μειωμένο με συμφωνία του εργοδότη να πηγαίνω στη δουλειά 2 ώρες αργότερα δλδ. αντί για (2 ώρες για 1 χρόνο & 1 ώρα για 6 μήνες) να γίνει 2 ώρες για 1 χρόνο και τρεις μήνες (το οποίο έληγε στις 13/9/2010). Δεκτό από την μεριά μου.
Ενώ έκανα χρήση του μειωμένου ωραρίου σταματάω από τη δουλειά στις 30/4/2010 με άδεια κυοφορίας λόγω 2ης εγκυμοσύνης. Αυτή τη στιγμή είμαι πάλι σε μειωμένο από την δεύτερη εγκυμοσύνη (2 ώρες για 1 χρόνο και τρεις μήνες).
Θα ήθελα να ρωτήσω το υπόλοιπο από το μειωμένο ωράριο της 1ης εγκυμοσύνης (5,5 μήνες από 2 ώρες) το χάνω? τι γίνεται? ρωτάω διότι εάν το έπαιρνα σε ισόχρονη άδεια πριν το 6μηνο θα το πληρωνόμουν κανονικά. ευχαριστώ.

man amar είπε...

Η μετατροπή από 8/ωρο σε 4/ωρο μπορεί να γίνει μόνο με τη συναίνεσή σου. Αποζημιωση απόλυσης δικαιούσαι και υπολογίζεται με το μισθό το τελευταίου μήνα. Αν ο τελευταίος μισθός σου είναι πάνω από 314,17 ευρώ, το επίδομα θα είναι στα 359 ευρώ και με ένα προστατευόμενο μέλος πάει στα 396 ευρώ

man amar είπε...

Πρέπει να μου πεις με ποια ΣΣΕ αμείβεσαι. Σε γενικες γραμμές πάντως, μονομερώς ο εργοδότης μπορεί με τα σημερινά δεδομένα, να σου μειωσει το μισθό, μονο αν αμείβεσαι με την ΕΓΣΣΕ.

man amar είπε...

Δεν προβλέπεται τέτοια ρύθμιση στον ιδιωτικό τομέα.

Ανώνυμος είπε...

"γεια σας,
Γεννησα στις 23/5/2011. Μπορει ο εργοδότης να μου κανει μειωση-περικοπη μισθου πριν τη ληξη του 18μηνου?"

Εργαζομαι ως βοηθος λογιστου - 11,5 χρονια στην εταιρια

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα!
Γεννησα στις 7/8/2011.αυτη τη στιγμη ειμαι σε 6μηνη αδεια του ΟΑΕΔ μεχρι και τις 22/5/2012 που θα επιστρεψω στην εργασια μου!αμοιβομαι συμφωνα με τη σσε εμπορικων επιχειρησεων που ληγει το φλεβαρη του 2013.εμαθα οτι η εταιρια θα προχωρησει στην υπογραφη επιχειρησιακης συμβασης για ολο το προσωπικο που ειναι 70 ατομα.

θα ήθελα να μαθω αν προστατευομαι απο το 18μηνο της προστασιας μητροτητας ή ειμαι υποχρεωμενη να δεχτω την μειωση βασει της επιχειρησιασκης συμβασης?
και δευτερον στην επιχειρησιακη ο εργοδοτης μπορει να ζητησει μειωση μεχρι τα ορια της ΕΓΣΣΕ ή υπαρχει περιορισμος ως προ την κλαδικη?(οεργοδοτης δεν ειναι μελλος των εργοδοτικων ενωσεων που υπογραφουν σσε , αλλα ολοι οι υπαλληλοι στις συμβασεις αμοιβονται βασει των κλαδικων.

ευχαριστω πολυ εκ των προτερων!!!

man amar είπε...

Στην επιχειρησιακή ΣΣΕ δεν υπάρχουν δεσμεύσεις απο κλαδικές ΣΣΕ και οι μισθοί μπορεί να φθασουν μέχρι και τα όρια της ΕΓΣΣΕ και ειναι δεσμευτική και υποχρετική για όλους τους εργαζόμενους.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα, να σε ρωτήσω κι εγώ κάτι που δεν είμαι σίγουρη. Δουλεύω εδώ και 2 μήνες με μειωμένο κατά 2 ώρες τη μέρα ωράριο. Αυτό θα ισχύει για ένα χρόνο συμφωνήσαμε με τον εργοδότη. Για ένα χρόνο από τη γέννα ή από την επιστροφή μου στη δουλειά μου? Ευχαριστώ εκ των προτέρων

elli είπε...

καλησπερα..ειμαι εγκυμονουσα με ΠΗΤ 13 Αυγουστου 2012...λογω ομως προβληματων πηρα 1 μηνα αδεια και επιστρεφω στισ 5 μαιου...σημερα ομως μου ηρθε μια κοινοποιηση μεσω κλητηρα,που λεει οτι το υποκαταστημα εδω στην πολη μου κλεινει στις 31/5-ειμαι ιδ.υπαλληλος..πωλητρια)και οτι απο 1/6 πρεπει να πααρουσιαστω για δουλεια στην θεσνικη,μιαμιση ωρα δρομος με το αυτοκινητο..πως πρεπει να πραξω απο δω και περα? ευχαριστω πολυ!ελλη

man amar είπε...

Αν έχεις πάρει το 6/μηνο του ΟΑΕΔ, τοτε ειναι ενας χρονος, αν όχι δικαιούσαι ακόμη 6 μήνες για μία ωρα.

man amar είπε...

Εξαρτάται από την ατομική σύμβαση εργασίας σου. Αν ως τόπος παροχής εργασίας αναφέρονται τα υποκαταστήματα της εταιρείας δεν μπορείς να αρνηθείς. Αν αναφέρεται το συγκεκριμέν κατάστημα που κλείνει, τότε εφόσον διαφωνεις, μπορείς να θεωρήσεις τη μετακίνησή σου ως βλαπτική μεταβολή και να ενεργήσεις δεόντως. Δες εδώ: http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_21.html

Ανώνυμος είπε...

Εχω κανει χρηση 6μηνης αδειας απο ΟΑΕΔ και αντι να γυρισω στη δουλεια τον 10/2011 με αφησε χωρις δουλεια για 2,5μηνες εως 31/12/2011. Απο 1/1 εως και σημερα δουλευω μονο 4 ωρες και με πληρωνει 1/2 μισθου. Μπορω για ολο αυτο το διαστημα να τα συνψηφισω με την Ισοχρονη αδεια αντι μειωμενου ωραριου (συμφωνα με τον πινακα σας διακαιουμαι 3,39 μηνες χ κανονικο μισθο?
Μπορειτε να μου προτεινετε πως μπορω να τα συμψηφισω, για να τα συμπεριλαβω στα υπολοιπα, αν προβω σε επισχεση εργασιας?

man amar είπε...

Τι εννοείς με αφησε χωρίς δουλειά; Προφορικά σου είπε να μην πηγαίνεις ή υπέγραψες άδεια ανευ αποδοχών; Ο συμψηφισμός μπορεί να γίνει με συννενόηση μαζί του, αλλοιώς πως αποδεικνύεις ότι πήρες την ισόχρονη άδεια;

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα.Η περιπτωση μου ειναι ιδιομορφη και θα ηθελα μια γνωμη.Γεννησα 12/11/2011 και ειμαι σε αδεια 6 μηνου απο 28/1/2012 εως 28/7/2012.Οταν εκανα τα χαρτια μου στο οαεδ για το 6μηνο,κατεθεσα και τη συμβαση εργασιας μου,γιατι ειμαι 4ωρο ορισμενου χρονου.Ομως λογω της φυσης της δουλειας,η συμβαση δεν γραφει ημερομ.ληξης,κατι που το ηθελε οπωσδηποτε ο οαεδ για να μου δωσει το 6μηνο.Επικοινωνησαν λοιπον με τη βοηθεια μου,ο οαεδ με το λογιστηριο της εταιρειας μου και τελικα εγραψε ο λογιστης πανω στη συμβαση ημερομ.ληξης 6/4/2012(δεν ξερω με ποιο σκεπτικο) και το εστειλε με fax στον οαεδ.Το πηρα το 6μηνο.Εγω εχω ξεχασει εντωμεταξυ το σκηνικο αυτο και δεν ξερω και για το 6/4/2012(δεν με ενδιεφερε τοτε).Η εταιρεια μου κανει ληξη συμβασης στις 10/4/2012 και ανανεωση στις 11/4/2012(οπως και σε παρα πολλα ατομα του ιδιου αντικειμενου σε ολη την Ελλαδα,ισως και 2000).Παω την νεα συμβαση στον οαεδ και μου λενε φυσικα οτι δεν μπορουν να συνεχισουν το 6μηνο,γιατι υπαρχει κενο αναμεσα στη ληξη(6/4/2012 που ειχαν αυτοι)και στην εναρξη(11/4/2012).Πρεπει λενε μου γινει νεα συμβαση απο7/4/2012.Ο λογιστης μου λεει οτι δεν γινεται σε καμια περιπτωση,γιατι εχει ηδη κατατεθει στην επιθ.εργασιας.Μετα απο λιγες μερες μου λεει οτι θελει να μιλησει με οαεδ.Του εδωσα ονοματα,τηλεφωνα,τα παντα,αλλα οποτε τον επαιρνα τηλ.για να μου πει τι εγινε,προφασιζοταν οτι δεν εβρισκε κανεναν.Περνουσαν οι μερες και αγχωνομουν.Οσες φορες κι αν πηρα τηλ.δεν μου ελεγε κανενας τι θα γινει.Χτες μετα απο τοσο καιρο με πηραν τηλ.απο την εταιρεια και με ρωτουσαν τι εγινε με το 6μηνο.Μονο που δεν τους εβρισα(εννοειται οτι απο το οαεδ σιγουρα θα μου το εκοψαν,γιατι θα περιμεναν μονο λιγες μερες μηπως τους στειλουν τη νεα συμβαση).Μου λενε λοιπον οτι κανονικα θα επρεπε να εχω γυρισει στη δουλεια,αν κοπηκε.Τους εξηγησα "οσο ευγενικα μπορουσα",οτι αυτο αποκλειεται,γιατι δεν μπορω να αφησω πουθενα το παιδι και ειπαν θα μου ξανατηλεφ.να μου πουν τι θα γινει.Τωρα σκεφτομαι διαφορα:να με εχουν σε αδεια ανευ αποδοχων μεχρι 28/7/12 ή και να με απολυσουν να παρω ταμειο ανεργ.,γιατι τους βαρεθηκα!!Κι ολα αυτα απο δικο τους λαθος.Τι θα μπορουσα να κανω?Ευχαριστω για την υπομονη

man amar είπε...

Το λάθος ήταν οτι γράφτηκε εκ των υστέρων ημερομηνία λήξης σε μια σύμβαση η οποία αφού δεν υπήρχε τέτοια ημερομηνία θεωρούνταν αορίστου χρόνου. Ενημέρωσέ τους λοιπόν ότι θα διεκδικήσεις το δίκιο σου στην επιθεώρηση εργασίας ή δικαστικά.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα,

επέστρεψα στην εργασία μου 6 Ιανουαρίου 2012, έχοντας πάρει το εξάμηνο.Η διαφωνία μου με το λογιστή είναι ως πότε θα έχω το 2ωρο, . Γέννησα 31/03/11. Η λοχεία μου τελείωσε τον Ιούνιο, πήρα την άδεια του 2011 και στις 7 Ιουλίου ξεκίνησε το εξάμηνο.Επέστρεψα στις 7 Ιανουαρίου 2012 όπου και από τότε επέλεξα να δουλέυω με μειωμένο ωράριο 2 ωρών. Εγώ αφαιρώ από τους 30 μήνες το εξάμηνο και μου μένουν 24 μήνες 1 ώρα ή 12 μήνες 2 ώρες.Άρα,από τον Ιανουάριο που επέστρεψα θα έχω ή για 24 μήνες 1 ώρα, ή για 12 μήνες 2 ώρες, σωστά? Επομένως και αφου έχω επιλέξει 2ωρο το έχω μέχρι 6 Ιαν 2013, σωστά?
Ο λογιστής επιμένει ότι θα το έχω εως 6 Σεπτέμβρη, γιατί λέει εφόσον πήρα το εξάμηνο και επέλεξα και το 2ωρο, είναι 12 μήνες + 3 μήνες, αρχής γενομένης της 6ης Ιουνίου, δηλ μετά την λοχεία. Τελικά τι ισχύει?
Και αν ισχύει αυτό που νομίζω εγώ, το λέει κάπου ο νόμος,γιατί αυτά που έχω διαβάσει εγώ δεν αναφέρουν πουθενά συγκεκριμένα τι γίνεται με το εξάμηνο και μάλλον ο καθένας το ερμηνέυει όπως θέλει
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

man amar είπε...

Αφου η συμφωνία έγινε μετά τη λήψη του 6/μηνου, συμφωνώ μαζί σου. 24 μήνες για 1 ώρα ή 12 μήνες για 2 ώρες.

Ανώνυμος είπε...

καλησπέρα,σήμερα επεστρεψα στην εργασία μου και ενώ πριν την άδεια λοχείας οαεδ κλπ δούλευα συνεχόμενο πρωινό ή απογευματινό ωράριο, τώρα μου είπανε να δουλεύω σπαστό,4ώρεσ το πρωί και 3 το απόγευμα.μπορώ να κάνω κάτι γιαυτό??ευχαριστώ

man amar είπε...

Αν υπάρχει δέσμευση για το ωράριο απο την ατομική σύμβαση εργασίας μπορείς.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα,
θελω να κανω ερωτηση για την γυναικα μου. Βρισκεται σε αδεια λοχειας η οποια τελειωνει τελος του Μαη. Διαβασα οτι για να παρουμε την ειδικη αδεια προστασιας μητροτητας (το εξαμηνο δηλαδη), πρεπει να εχουμε ενεργή εργασιακή σχέση με την εταιρια που δουλευει κ να έχουμε λάβει επιδόματα μητρότητας (κύησης & λοχείας) από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Δεν πηραμε ομως το επιδομα κ την αδεια κυησης γιατι ειχαμε αναρωτικες ως την γεννα λογω μικροεπιπλοκων (ευτυχως), κ σημερα ο ΟΑΕΔ μας ενηημερωσε πως δεν δικαιουμαστε το εξαμηνο. Υπαρχει λυση;
Ευχαριστω εκ των προτερων.
Γιαννης

man amar είπε...

Αν δεν έχεις κάνει γραπτό αίτημα κανε το. Επίσης ένσταση κατά της αρνητικής απάντησης και επιστολή στον "συνηγορο του πολίτη"

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα εχει ληξη η αδεια λοχειας και γυριζω στην δουλεια.δεν ηξερα οτι το 6μηνο ειναι υποχρεωτικο μπορω να το ζητησω τωρα.

man amar είπε...

Η 6/μηνη άδεια δεν είναι υποχρτεωτική. Μπορείς να την πάρεις αφού συννενοηθεις με τον εργοδότη σου.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ. ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΩΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΗ ΙΑΤΡΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΧΩ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΩΝ. ΕΧΩ 2 ΠΑΙΔΙΑ 3 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΕΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΑΚΟΥΩ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΕ ΔΙΑΦΩΤΙΣΕΙ. ΔΕΝ ΖΗΤΩ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΟΥ.
ΣΗΜΕΙΩΤΟΝ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΟΥ ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΖΗΤΗΣΑ 4 ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΠΩΣ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΔΙΑΤΑΖΕΙ...

man amar είπε...

Το θέμα των εφημεριών ειναι ειδικό και θα πρεπει να δεις το σχετικό νόμο (Ν.3984/2011 αρθρο 66)
Σε ποιες άδειες αναφέρεσαι; Είσαι ιδιωτικού δικαίου;

Ανώνυμος είπε...

ΕΙΜΑΙ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΗ ΙΑΤΡΟΣ ΣΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ. ΤΩΡΑ ΞΕΚΙΝΗΣΑ. ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΧΕΙ ΑΛΛΕΡΓΙΑ ΣΤΟ ΓΑΛΑ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΘΗΛΑΖΩ. ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ 8. ΕΧΩ ΒΡΕΙ ΕΝΑ ΕΔΑΦΙΟ ΚΑΠΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΩΣ Ο ΚΑΘΕ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ-ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΕΣ. ΠΩΣ ΘΑ ΒΡΩ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΜΟΥ;
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ;
ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ; ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΠΟΥ ΡΩΤΗΣΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΚΑΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ..ΨΑΞΕ ΤΟ ΜΟΝΗ ΣΟΥ...

man amar είπε...

Οι άδειες για τις μητέρες είναι κοινές. Δεν νομίζω ότι υπάρχουν ειδικές άδειες για τις ειδικευόμενες μητέρες. Ομως ειναι ανθρώπινο να υπάρχουν διευκολύνσεις για ειδικές περιπτώσεις. Γνώμη μου ειναι να κάνεις έγγραφη αίτηση στην υπηρεσία σου ή ακόμη και στη διοίκηση του νοσοκομείου.

Ανώνυμος είπε...

ο νομος προβλεπει διευκολυνσεις; ξερεις πως οριζονται αυτες; σε ευχαριστω για την επικοινωνια

man amar είπε...

Διευκολύνσεις εννοώ αυτές που βασίζονται στην καλή πίστη και όχι στο νόμο, μέσα στα νόμιμα πλαίσια. Για τις προβλεπόμενες αδειες στο δημόσιο ρίξε εδώ μια ματιά:
http://www.poseika.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=605%3A2011-06-16-19-02-01&catid=49&Itemid=127

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα να ρωτήσω για το αν υπάρχει κάποια καινούργια εγκύκλιος, η οποία να διευκρινίζει το ποιες κατηγορίες εργαζόμενων γυναικών μπορούν να κάνουν χρήση της 6μηνης άδειας μητρότητας από τον ΟΑΕΔ. Γιατί εγώ ήξερα ότι τη δικαιούνται όλες οι γυναίκες του ιδιωτικού τομέα ορισμένου/αορίστου χρόνου και μερικής/ πλήρης απασχόλησης, εφόσον είναι ασφαλισμένες στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ...

Σήμερα λοιπόν όταν πήγα να καταθέσω τα χαρτιά μου για το 6μηνο, μου είπαν από τον ΟΑΕΔ ότι επειδή δουλεύω σε ΚΕΚ (ιδιωτικό) ίσως να μη το δικαιούμαι γιατί τους ήρθε κάποια εγκύκλιος την οποία πρέπει να κοιτάξουν. Ξέρετε αν ισχύει αυτό ?

man amar είπε...

Δεν εχω υπόψη μου κάτι τέτοιο και ουτε νομίζω ότι ισχύει αυτό.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σας, θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση. Δουλεύω σε μία εταιρεία 8 χρόνια και το ωράριο είναι 10ώρες την ημέρα. Είμαι έγκυος και πέρα από το 4μηνο, δεν νομίζω να πάρω το 6μηνο του ΟΑΕΔ. Έχω σκοπό μετά την άδεια λοχείασ, να του προτείνω να μου μειώσει το ωράριο σε 8ωρο μείων της 1 μειωμένης ώρας για 30 μήνες (δηλαδή να δουλεύω για 7 ώρες τους 30 μήνες). Σύμβαση δεν έχουμε υπογράψει. Δικαιούμαι να του κάνω αυτή την πρόταση με βάση νόμου?
Σας ευχαριστώ

man amar είπε...

Αυτό ειναι το νόμιμο. Πλήρες νόμιμο ωράριο 8 ωρών/ημερα και λογω μητρότητας μείωση ωραρίου κατά 1 ώρα. Το 10ωρο δεν ειναι νομιμο.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ!!ΕΜΕΙΝΑ ΕΓΚΥΟΣ ΤΟΝ ΓΕΝΑΡΗ ΤΟΥ 2011!ΠΡΟΚΕΙΨΑΝ ΚΑΤΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ Κ ΗΤΑΝ ΟΛΟ ΑΝΑΡΩΤΙΚΗ ΜΕΧΡΙ Κ 52 ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΗΤ.ΜΕΤΑ ΠΗΡΑ Κ ΤΗΣ 64 ΗΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΤΟΚΕΤΟ..ΜΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ 2011 Η ΕΤΑΙΡΙΑ!ΠΗΓΑ ΣΤΟΝ ΟΑΕΔ Κ ΠΗΡΑ ΤΟ 6ΜΗΝΟ!ΤΕΛΙΩΣΕ Η ΑΔΕΙΑ 3\6\2012.Κ ΤΩΡΑ ΔΙΑΝΙΩ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ 2012 ΓΙΑ 22 ΕΓΡΑΣΙΜΕΣ ΗΜΕΡΕΣ.Κ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΥΡΙΣΩ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΗΣ 3\7\2012!ΕΙΜΑΙ ΙΔ.ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΩΣ ΠΡΟΩΘΗΤΡΙΑ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΗΣΙΔΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ!ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ 1)ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΕΧΩ ΜΕΙΩΜΕΝΩ ΩΡΑΡΙΟ 2 ΩΡΩΝ ΟΜΩΣ! 2)ΑΝ ΘΑ ΕΧΩ ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΟΥ? 3)ΑΝ ΘΑ ΠΡΟΣΤΕΘΟΥΝ ΣΤΟ ΜΙΣΘΟ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΑΜΟΥ Κ ΠΑΙΔΙΟΥ. Κ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ Κ ΤΟ ΚΟΥΦΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ 2 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΘΑ ΕΙΜΑΙ 3 ΩΡΕΣ ΤΟ ΠΡΩΙ Κ 3 ΩΡΕΣ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ!!ΓΙΝΕΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ 6 ΩΡΟ ΣΠΑΣΤΟ??ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΟ ΠΡΟΤΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ!ΕΛΕΝΗ.

man amar είπε...

Αν έχετε συμφωνήσει μειωμένο 2 ωρών θα ειναι για 12 μήνες, μετά το 6μηνο. Μειωση μισθού λογω το μειωμένου ωραριου δεν υπάρχει. Επιδομα γάμου και παιδιού εξαρτάται απο τη ΣΣΕ που αμείβεσαι.
Το σπαστό ωράριο σε πλήρη απασχόληση δεν απαγορευεται, αφού εσυ δεν έχεις μειωμένη απασχόληση αλλά το ωράριο σου μειώνεται λογω του ωραριου μητέρας.

Ανώνυμος είπε...

σας ευχαριστω πολυ για το χρονο σας!!

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ, ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ. ΚΑΝΟΝΙΣΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΗΡΑ ΤΗΝ ΙΣΟΧΡΟΝΗ ΑΔΕΙΑ, ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΔΙΚΑΟΥΜΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΑΡΩ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΤΟΥ 2012 ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΡΕΙ? (ΕΧΩ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ 6ΜΗΝΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΤΕΛΕΙΩΣΕ 25/05 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΗΡΑ ΤΗΝ ΙΣΟΧΡΟΝΗ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ 25/08)
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ.

man amar είπε...

Τα δικαιούσαι κανονικά. Στο επίδομα θα αφαιρέσει ο εργοδότης το αντίστοιχο ποσό που τυχόν πηρες απο τον ΟΑΕΔ.

nasia είπε...

Καλησπέρα,
Είμαι εργαζόμενη στην Ιδιωτικό Τομέα και πιο συγκεκριμένα σε ένα Ερευνητικό Ινστιτούτο με το οποίο συνάπτω διαδοχικές συμβάσεις μίσθωσης έργου με ΙΚΑ από το 2009.
Είμαι έγκυος στον 6ο μήνα κ πρόκειται να γεννήσω αρχές Οκτώβρη.
Η σύμβαση που έχω με τον φορέα είναι αρκετά ιδιόμορφη, και γνωρίζω ότι παρόλο που πληρώνει και ο φορέα και εγώ τις εισφορές στο ΙΚΑ - ΕΤΑΜ δεν πληρώνονται οι εισφορές υπερ ΟΑΕΔ, με αποτέλεσμα ούτε ταμείο ανεργίας να δικαιούμαι ούτε και την 6μηνη άδεια μητρότητας του ΟΑΕΔ.
Σχετικά με τις άδειες, εκγυμοσύνης και λοχείας γνωρίζω ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα, και ότι γενικώς θα μου ανανεώσουν την σύμβαση.
Το ερώτημα μου αφορά λοιπόν στην άδεια Θυλασμού και Φροντίδας παιδιού. Την δικαιούμαι?
Και αν όχι, έχει δικαίωμα να την ζητήσει ο σύζυγός μου ο οποίος εργάζεται στον Ιδιωτικό τομέα με Σύμβαση Εργασίας Αορίστου χρόνου?
Τέλος, αν έχει δικαίωμα να την ζητήσει από πότε θα μπορεί να τρέχει η άδεια αυτή? (με το πέρας των 2 μηνών της λοχείας ή ήδη από την ημέρα του τοκετού?)

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

man amar είπε...

Την άδεια την δικαιούσαι. Μπορεί όμως να τη χρησιμοποιήσει και ο σύζυγος, αν προσκομίσει βεβαίωση απο την υπηρεσία σου ότι δεν την χρησιμοποιείς εσύ.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ.ΑΠΟ 01/08/11 -29/11/12 ΗΜΟΥΝ ΣΕ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ ΛΟΓΩ ΣΟΒΑΡΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ. ΓΕΝΝΗΣΑ 27/12/11 ΚΑΙ Η ΑΔΕΙΑ ΛΟΧΕΙΑΣ ΤΟΥ ΙΚΑ ΕΛΗΞΕ 27/03/12(ΛΟΓΩ ΠΡΟΩΡΟΥ ΤΟΚΕΤΟΥ)ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΕΙΜΑΙ ΣΕ 6ΜΗΝΗ ΑΔΕΙΑ ΟΑΕΔ ΚΑΙ ΛΗΓΕΙ 27/09/12.
1. ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ
2.ΕΑΝ ΟΤΑΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΩ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΑΠΟΖΗΜΕΙΩΣΗ(ΤΟ ΜΩΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ 18ΜΗΝΩΝ ΣΤΙΣ 27/06/13)
3.ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΕΡΓΕΙΑΣ(ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΗΜΟΥΝ ΣΕ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ

man amar είπε...

Επίδομα άδειας δικαιούσαι απο τον εργοδότη, ο οποίος θα αφαιρέσει τυχόν ποσό επιδόματος που χορήγησε ο ΟΑΕΔ. Αν η επιχείρηση κλείσει θα πάρεις αποζημίωση απόλυσης (αν εχεις συμπληρώσει χρόνο στον εργοδότη)
Για τις προϋποθέσεις επιδόματος ανεργίας δς εδώ:
http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/09/blog-post_30.html

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα ,
θα ηθελα να σας ρωτησω αν δικαιουμαι μειωμενο ωραριο εργασιας μετα την επιστροφη μου απο την 6μηνη αδεια του οαεδ , εργαζομουν πριν γεννησω ως 6ωρη με ατομικη συμβαση που ειχα υπογραψει . δικαιουμαι μειωμενο ωραριο και αν ναι ποσο ειναι αυτο? και μπορω να το παρω σε αδεια οπως αυτη των 3,5 μηνων που ειναι για το 8ωρο απασχολησης ?
ευχαριστω πολυ .

man amar είπε...

Ναι διακιουσαι αναλογικά 45 λεπτά για 24 μηνες ακόμη. Με συναίνεση και του εργοδότη μπορεί να γίνει 1,5 ωρα για 12 μηνες ή και ισόχρονη άδεια.

Ανώνυμος είπε...

ευχαριστω πολυ και καλη συνεχεια ..

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα σας!
ειμαι εγκυος (8,5 μηνων)και εχω κανει τα χαρτια μου σε μια προκυρηξη μεσω ασεπ για ενα προγραμμα του ΕΣΠΑ. τα αποτελεσματα λογικα θα βγουν στις μερες που ειναι να γεννησω ή μολις θα εχω γεννησει.δεν εχω δηλωσει πουθενα την εγυμοσυνη μου! εχω πολυ μεγαλη αναγκη την δουλεια και ειναι συμβαση 5μηνη. απο αυτο που εγραφε στην προκυρηξη η εργασια ξεκινα την 1η Σεπτεμβριου ενω εγω θα γεννησω μεχρι 23 Αυγουστου. μπορω να ζητησω αδεια λοχειας? δεν ξερω τι δικαιουμαι. εγω το μονο που θελω ειναι καμια 20αρια μερες να αναρωσω λιγο και μετα (λογο αναγκης) θελω να παω για δουλεια.θα μπορεσω να τις παρω?

man amar είπε...

Μετά τη γέννα, υπολογισε 63 μερες άδεια λοχείας.
http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/06/potaia-mhtpothta-toketoy.html

avgerinos είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ. ΕΙΜΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ ΣΕ ΝΠΔΔ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. Ο ΣΥΖΥΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ. ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΤΟΚΕΤΟΥ (63 ΗΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΤΟΚΕΤΟ) ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΝΑ ΜΗ ΚΑΝΩ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΩ ΟΑΕΔ (6ΜΗΝΟ) ΑΛΛΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΧΡΗΣΗ Ο ΣΥΖΥΓΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣ 9ΜΗΝΗΣ. ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ: ΑΝ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΟΧΡΟΝΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΘΗΛΑΣΜΟΥ Ο ΣΥΖΥΓΟΣ ΘΑ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 9 ΜΗΝΕΣ?

man amar είπε...

Ναι, θα αφαιρεθεί (συμψηφιστεί) απο την άδεια του συζύγου.

avgerinos είπε...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ. Η ΑΔΕΙΑ ΑΥΤΗ (ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΘΗΛΑΣΜΟΥ) ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ? ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΩ ΚΑΠΟΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ Η ΣΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΜΟΥ? Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΤΟΚΕΤΟΥ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΤΙΓΜΗ? ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΤΟΚΕΤΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΗΣ ΤΟΥ ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ

man amar είπε...

Η άδεια αυτή εχει ως αφετηρία τη λήξη της αδειας τοκετού και για διάρκεια 30 μηνών. Οσες μέρες δεν χρησιμοποιηθούν στην αρχή θα τις χάσεις.

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας,Η γυναικα μου μετα την γεννα δεν πηρε το εξαμηνο.ΠΗρε το μειωμενο ωραριο,το παιδι ειναι 2χρ και 4μηνων Εγω ειμαι στην αστυνομια μπορω να κανω χρηση του 6 μηνου?

man amar είπε...

Στην αστυνομία, ως δημόσιος υπάλληλος, οχι ακριβώς το 6μηνο του ΟΑΕΔ αλλά σύμφωνα με το άρθ. 53 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, δικαιούσαι εννέα (9) μήνες άδεια με αποδοχές για ανατροφή παιδιού, εφόσον δεν κάνεις χρήση του μειωμένου ωραρίου, του οποιου και συ εισαι δικαιούχος. Προβλέπεται όμως ότι αν η σύζυγος του υπαλλήλου ή ο σύζυγος της υπαλλήλου εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα, εφόσον δικαιούται όμοιων ολικώς ή μερικώς διευκολύνσεων, ο σύζυγος ή η σύζυγος υπάλληλος δικαιούται να κάνει χρήση των διευκολύνσεων κατά το μέρος που η σύζυγος αυτού ή ο σύζυγος αυτής δεν κάνει χρήση των δικών της ή των δικών του δικαιωμάτων ή κατά το μέρος που αυτά υπολείπονται των διευκολύνσεων. Δηλαδή θα συμψηφιστούν με τη σύζυγο και θα παρεις τα υπόλοιπα. Θα συννενοηθείς με την υπηρεσία σου.

Ανώνυμος είπε...

Σε ευχαριστω για την γρηγορη απαντηση σου να σαι καλα

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα σας θα ηθελα να ρωτησω το εξης?θα αρχισω να εργαζομαι σε νεο εργοδοτη στις 11/10/2012 οπου τελειωνουν οι 9 εβδομαδεσ του ικα εχω συννενοηθει με τον εργοδοτη να μην λαβω το μειωμενο ωραριο για 30 μηνες που δικαιουμαι ο συζηγος μου ειναι στρκος εφ΄οσων δεν κανω χρηση του μειωμενου ωραριου εγω ο συζηγος μου μπορει να λαβει την 9μηνη αδεια ανατροφης τεκνου αντι του μειωμενου ωραριου που δεν θα κανω χρηση?σας ευχαριστω πολυ

man amar είπε...

Ναι μπορεί να την πάρει, αφου δεν κάνεις εσύ χρήση.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα...

Δύο ερωτήσεις:

1. Μπορεί να μεταφέρει μια μητέρα τα δικαιώματα του μειωμένου ωραρίου στο νέο εργοδότη;
2. Μπορεί να δεσμευτεί με κάποιο τρόπο μια μητέρα, όταν ξεκινάει αλλού δουλειά, ότι δε θα κάνει χρήση του μειωμένου ωραρίου της; Να υπογράψει δηλαδή υπεύθυνη δήλωση ότι δε προτίθεται να κάνει χρήση μειωμένου ωραρίου;

Ευχαριστώ

man amar είπε...

1. Ναι μπορεί, αφού τα δικαιώματα αυτά εξαντλούνται στα χρονικά όρια που θέτει η νομοθεσία, σε όσους εργοδότες κι αν πας.
2. Γνώμη μου είναι ότι δεν μπορεί να αποποιηθεί του δικαιώματος.

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα.
Θελω να ρωτησω κατι.
Η συζυγος ειναι εγκυος και παιρνει επιδομα ΟΑΕΔ λογω οτι ειναι ανεργη.Σε περιπτωση που γεννησει πριν ληξη ο ΟΑΕΔ δικαιουται κατι?
Αν γεννησει αφου εχει τελειωσει ο ΟΑΕΔ μπορει να ξαναμπει?
Εγω ως ιδιωτικος υπαλληλος με συμβαση αοριστου χρονου τι δικαιουμαι,αφου η συζυγος δεν δουλευει?

Ευχαριστω

man amar είπε...

Ανεξάρτητα αν κατά το χρόνο της γέννας ειναι στο ταμείο εφόσον εχει 200 ένσημα τα 2 τελευταία χρόνια πριν την Π.Η.Τ. διακαιούται απο το ΙΚΑ επίδομα κυοφορίας και λοχείας Δες εδώ:
http://www.ika.gr/gr/infopages/asf/benefits/money/home.cfm
Αν τελειώσει η περίοδος επιδότησης πρέπει να πληρούνται πάλι οι προϋποθέσεις για να ξαναμπεί. Δες εδώ:
http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/09/blog-post_30.html
Εσύ στη γέννα δικαιούσαι 2 μέρες άδεια.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστω για την απαντηση σου.
Το επιδομα κυοφοριας και λοχειας ειναι ανεξαρτητο απο το επιδομα ΟΑΕΔ που περνει η συζυγος?
Τα χαρτια ποτε πρεπει να τα καταθεσω?
Ξερουμε για τι ποσο μιλαμε περιπου.
Η συζυγος παιρνει τωρα τα 360 ευρω απο τον ΟΑΕΔ

Ευχαριστω και παλι.

man amar είπε...

Ναι, ειναι ανεξάρτητο. Για τα υπολοιπα ερωτήματά σου δες εδώ:
http://www.ika.gr/gr/infopages/faq/cat.cfm?catid=7

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα να αναρτήσετε ποια καταστήματα βάση το Ν.1037/71 ή συλλογικές συμβάσεις έχουν υποχρεωτική πενθήμερη εργασία.
Και τι γίνεται όταν σε επιχειρήσεις εφαρμόζεται η εθνική συλλογική σύμβαση εργασίας,στην οποία έχει εφαρμογή η εξαήμερη εργασία.

man amar είπε...

Κατά την παράγραφο 1 του άρθ. 1 του Ν.Δ. 1037/71 κατάστημα θεωρείται κάθε χώρος, ανοικτός ή κλειστός, όπου ενεργούνται συνήθως αγοραπωλησίες εμπορευμάτων. Προς καταστήματα εξομοιούνται τα κουρεία, κομμωτήρια, ινστιτούτα αισθητικής, βαφεία, καθαριστήρια, πλυντήρια, σιδηρωτήρια και στιλβωτήρια. Με αποφάσεις του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας μπορεί να χαρακτηρίζονται ως καταστήματα και άλλοι χώροι στους οποίους παρέχονται υπηρεσίες προς το κοινό.
Σύμφωνα με το Ν.1892/1990 αρθρο 42
Καθιερώνεται 5/θήμερη εβδομαδιαία εργασία για τους μισθωτούς των καταστημάτων. Από την επαύξηση των ωρών της ημερήσιας εργασίας για την εφαρμογή της 5νθήμερης εβδομάδας εργασίας ως τη συμπλήρωση του συμβατικού χρόνου της 40ωρης εβδομαδιαίας εργασίας δεν οφείλεται πρόσθετη αμοιβή.
Γνώμη μου είναι οτι για τις επιχειρήσεις στις οποιες με νομο εχει καθορισθεί 5μερο δεν μπορεί να παραβιαστεί ακόμη κι αν τηρείται η ΕΓΣΣΕ.

Ανώνυμος είπε...

Εργαζομουν σε εταιρεια απο το 2010 μαρτη . χτες παραιτηθηκα λογω διαφορων ποβληματων. μπορει να με προσλαβει καποιος και αν ναι για ποσο καιρο ωστε να μ απολυσει και να μπω στο ταμειο ανεργιας.; ηεννησα τον μαιο 2012 θα υπαρχει προβλημα αν μ απολυσει;

man amar είπε...

Αυτό που λες μπορεί να γίνει, αλλά το θέμα ειναι να μην το ψάξει ο ΟΑΕΔ, επειδή η απολυση χωρίς σπουδαίο λόγο δεν επιτρέπεται για 18 μήνες απο τη γέννα και ο εργοδότης κανονικά πρέπει να κοινοποιήσει στην επιθ. εργασίας τον σπουδαίο λόγο απολυσης σου.

Ανώνυμος είπε...

Για ποσες μερες μπορει να μου κολλησει ενσημα; η επιχειρηση ειναι του συζυγου.

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα! στις 14/9/2012 ληγει το 6μηνο του ΟΑΕΔ, και θα επιστρεψω στην εργασία μου. Ωστόσο υπάρχει περίπτωση να δουλευω με εκ περιτροπής σύμβση εργασίας 2 ημέρες την εβδομάδα. Σε αυτή την φάση εγω δικαιούμαι μειωμένο ωράριο, αλλα με δύο ημέρες εργασία πως θα υπολογίσω το χρονικό διαστημα που θα εχω μειωμένο ωραριο?
Ευχαριστώ.

man amar είπε...

Για τις ημέρες που θα εργάζεσαι θα κάνεις μία ωρα μειωμένο ωράριο

Ανώνυμος είπε...

καλησπέρα!
Ευχαριστώ για την ανταπόκριση, ωστόσο θα ήθελα να διευκρινήσω και το εξης:
Το διαστημα που θα δουλευω μειωμένο θα παραταθεί? Γιατι ειναι μια ωρα για 30 μήνες με την προυπόθεση οτι δουλευω full time. Τωρα που ειναι μερικη απασχόληση θα πάει πιο πολλους μήνες το μειωμένο? και το, πόσους μήνες με μερική και μειωμενο οραριο θα δουλευω, πως θα το υπολογίσω?
Ευχαριστώ εκ των πρωτερων

man amar είπε...

Οχι οι 30 μήνες μετρούνται ημερολογιακά. Το δικαίωμα σου θα εξαντληθεί μεσα σ' αυτό το διάστημα και δεν παρατείνεται.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα και ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,

ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ:

ΕΙΜΑΙ ΣΕ ΕΞΑΜΗΝΗ ΑΔΕΙΑ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΛΗΓΕΙ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΗ.
ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΒΡΗΚΑ ΗΔΗ ΑΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΝΑ ΜΟΥ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ Η' ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ?
ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΔΩΣΟΥΝ ΘΑ ΧΑΣΩ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ(ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ)
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΑΛΛΑΖΟΝΤΑΣ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΣΤΑΜΑΤΑ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.

ΕΛΕΝΗ.

Ανώνυμος είπε...

καλημέρα σας

επέστρεψα στην εργασία μου στον ιδιωτικό τομέα έχοντας κάνει χρήση του μισού εξαμήνου ΟΑΕΔ, το οποίο και διέκοψα διότι με χρειάζονταν.

ο εργοδότης δεν δέχτηκε την ισόποση άδεια των 3μισι μηνών και δεν δέχεται και να χρησιμοποιήσω το μειωμένο ωράριο παίρνοντας μια μέρα άδεια την εβδομάδα.

Ανταυτού θέλει να μου αλλάξει το ωράριο μου και αντί 9.30 που είναι η προσέλευση να έρχομαι 11.30 και να φεύγω 18.30.

Εμένα αυτό δεν με εξυπηρετεί φυσικά διότι το μωρό κοιμάται στις 19.00-19.30 για βράδυ και ακόμη θηλάζω.

Μπορεί να το κάνει αυτό?

Μπορεί να επιβάλει αντί να φεύγω νωρίτερα μια ώρα που επιθυμώ εγώ να πρέπει να προσέρχομαι αργότερα?

Η σύμβαση μου είναι υπάλληλος γραφείου και φυσικά αναγράφει 9-5. Πριν την γέννα εργαζόμουν 10-7.30 περίπου, αλλά αυτά τα ωράρια είναι απάνθρωπα για θηλάζουσα μητέρα.

Μανόλης Αμαργιωτάκης είπε...

Ο καθορισμός του ωραριου σου, ανηκει στα δικαιώματα του εργοδότη εκτός κι αν υπάρχει σχετικό όρος στην ατομική σύμβαση γι' αυτό. Βέβαια πρεπει να λαμβάνονται υπόψη και οι ανθρώπινες αναγκες όπως στη δική σου περίπτωση. Ομως αυτό ανήκει στη σφαίρα της καλης πίστης...αν βέβαια υπάρχει ακόμη στην εποχή μας, δυστυχώς. Η επιλογή της καθυστερημένης προσέλευσης ή της πρόωρης αποχώρησης ανήκει σε σένα. Σε περιπτωση διαφωνίας μπορεις να απευθυνθείς στην επιθ. εργασίας.

Μανόλης Αμαργιωτάκης είπε...

Ελένη..Η άδεια θηλασμου είναι δικαιωμα της εργαζόμενης, οποτε αν την ζητήσεις δεν μπορεί να την αρνηθεί ο εργοδότης. Αν όμως αντιμετωπίζεις πρόβλημα απώλειας της δουλέιας σου, γνώμη μου ειναι οτι μπορείς σιωπηρώς να την αποποιηθείς...δηλ. να μη την ζητήσεις.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ πολύ.
Ελένη

Ανώνυμος είπε...

ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σας.

στη σύμβαση που είχα υπογράψει αναγράφεται το ωράριο 9-5. Μπορεί να το μεταβάλλει ο εργοδότης μονομερώς χωρίς τη σύμφωνη γνώμη μου? Η αυτό εξαρτάται από το αν υπάρχει όρος στη σύμβαση που να μην του το επιτρέπει?

και πάλι ευχαριστώ πολύ

κατερίνα

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας,απολύομαι από την δουλειά μου μετά από το 18/μηνο.΄Ηθελα να ρωτήσω αν πάρω την αποζημίωση μου και υπογράψω την απόλυση μου μπορώ έπειτα να διεκδικήσω το δώρο πάσχα,δώρο χριστουγέννων,επίδομα αδείας 2011 τα οποία αρνήται να μου τα δώσει τώρα?
Ευχαριστώ πολύ

Π.Λ.

Μανόλης Αμαργιωτάκης είπε...

Π.Λ. Ναι μπορείς να τα διεκδικήσεις. Οι απαιτήσεις αυτές μάλιστα παραγράφονται σε 5 χρόνια

Eleni είπε...

Καλημέρα
Μετά την άδεια λοχείας πήρα το μειωμένο ωράριο σε ισόχρονη άδεια, η οποία λήγει αρχές Δεκεμβρίου. Μπορώ μετά να πάρω 6 μέρες άδεια Η/Υ (που δικαιούμαι ανά 2μηνο όλο το έτος) και 8 μέρες άδεια ανατροφής τέκνων (για τα δυο παιδιά μαζί, 4+4 μέρες το χρόνο), δηλαδή να παρατείνω την άδειά μου για άλλες 14 εργάσιμες μέρες;

Μανόλης Αμαργιωτάκης είπε...

Αν αναφέρεσαι στην άδεια των εργαζομένων στα μηχανογραφικά Κέντρα του Δημοσίου, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ, αυτή η άδεια πρέπει να ληφθεί εντός του συγκεκριμένου διμήνου διαφορετικά χάνεται. Η άλλη αδεια των 4 ημερών αν αναφέρεσαι για τη παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης των παιδιών δεν λαμβάνεται συνεχόμενα.

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας!Θα ηθελα να κανω μια ερωτηση.Θα προσληφθω με 8μηνη συμβαση ορισμενου χρονου ιδιωτικου δικαιου ως ΤΕ βρεφονηπιοκομος.Δικαιουμαι μειωμενο ωραριο;;;Ενω αρχικα μου ειπαν πως ναι μου το πηραν πισω και θα ηθελα να ξερω.Σας ευχαριστω πολυ!!

Μανόλης Αμαργιωτάκης είπε...

Οι διατάξεις ισχύουν για όλους τους εργαζόμενους, εφόσον εισαι μέσα στα χρονικά όρια που αναφέρονται στην ανάρτηση.

memi είπε...

Γεια σας. Εργάζομαι σε ατομική επιχείρηση κανονικό 8-ωρο διέκοψα τον Ιούλιο λόγω γέννας διδύμων το Σεπτέμβριο. Η άδεια τοκετού- λοχείας τέλειωσε 8 Νοεμβρίου. Πήγα στον ΟΑΕΔ και μου είπαν ότι δε δικαιούμαι το εξάμηνο λόγω συγγένειας με τον εργοδότη(αδέλφια). Σκέφτομαι να πάρω άνευ αποδοχών κάνα τρίμηνο η και εξάμηνο, με τον εργοδότη υπάρχει συνεννόηση. Όσον αφορά το μειωμένο ωράριο άδεια θηλασμού ο λογιστής της επιχείρησης υποστηρίζει ότι δεν τη δικαιούμαι γιατί αυτές οι ώρες στην ουσία είναι το 6-μηνο που δίνει ο οαεδ. Εγώ έχω καταλάβει ότι είναι δυο διαφορετικά πράγματα και ότι οι ώρες αυτές είναι ώρες πληρωμένες στην ουσία από τον εργοδότη. Σωστά; Εγώ αυτές τις ώρες αν τις δικαιούμαι μπορώ να τις πάρω και όταν επιστρέψω από την άνευ αποδοχών άδεια ή πρέπει να τις πάρω τώρα μετά την άδεια τοκετού- λοχείας; Ευχαριστώ.

Μανόλης Αμαργιωτάκης είπε...

Memi..καλά κατάλαβες.Ειναι εντελώς διαφορετικά πράγματα. Το μειωμένο το δικαιούσαι και μπορείς να το πάρεις μετα που θα επιστρέψεις απο την α.α.α. για το χρονικό διάστημα που απομένει

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ! ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ..ΓΕΝΝΗΣΑ ΣΤΙΣ 4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ..Η ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΙΚΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΣΤΙΣ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΕΧΩ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ! ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΡΩ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ 6ΜΗΝΟΥ ΑΛΛΑ ΣΤΟΝ ΟΑΕΔ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΩ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΩ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΤΟΥ 6ΜΗΝΟΥ! ΞΕΡΕΤΕ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΤΕΘΟΥΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ 6ΜΗΝΟΥ Ή ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΕΓΚΡΙΘΕΙ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ? ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ 6ΜΗΝΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΞΕΚΙΝΗΣΩ ΣΤΙΣ 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ..ΑΝ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΘΕΣΩ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ?? ΤΕΛΟΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΝ ΤΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΟ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΤΟ 6ΜΗΝΟ Ή ΠΡΙΝ?? ΕΥΧΑΡΙΣΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.

Μανόλης Αμαργιωτάκης είπε...

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ..ο ΟΑΕΔ για να βγάλει απόφαση, θέλει το αντίγραφο της απόφασης του ΙΚΑ για το επίδομα μητρότητας.
http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_14.html
Η αιτηση μπορεί να κατατεθέι εντός 60 ημερών απο τη ληξη τς άδειας λοχειας
http://www.oaed.gr/el/2012-02-07-18-31-19/2012-02-07-18-33-38/2012-07-13-12-49-48
Μειωμενο ωράριο, θα εχεις μετα το 6μηνο του ΟΑΕΔ, αν όμως λάβεις ισόχρονη άδεια θα την πάρεις πριν το 6μηνο

ΔΗΜΗΤΡΗΣ είπε...

Ειναι νομιμο να τεθει σε διαθεσιμοτητα μητερα μετα την επιστροφη της απο εγκυμοσυνη αφοθ πηρε το εξαμηνο του ΟΑΕΔ λογω οικονομικης αδυναμιας του εργοδοτη?

Μανόλης Αμαργιωτάκης είπε...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ...ο νόμος δεν αναφέρει εξαιρεσεις, πρεπει ομως να τηρούνται οι προϋποθέσεις
Δες εδώ: http://ergasiaka-manamar.blogspot.gr/2011/03/blog-post_3626.html

elina είπε...

Γεια σας. Γεννησα στις 14/9/12 και τωρα έχω πάρει την κανονική μου άδεια του 2012 καθως κατά τη διάρκεια του ετους δεν την ειχα χρησιμοποιησει καθολου.
Στη συνεχεια Θα κάνω χρήση και του 6μηνου του ΟΑΕΔ. Η ερωτηση μου ειναι αν μπορω να παρω και την ισοχρονη αδεια (3 1/2 μηνες) και στην συνεχεια να παραιτηθω από την εργασια μου.
Ο εργοδότης μπορει να ζητησει πίσω τα χρηματα για τον διαστημα αυτο? Πως πρέπει να χειριστω το θέμα.
Οι σχεσείς μου με τον εργοδοτη δεν ειναι και πολυ καλες και σιγουρα προτιθεται να με απολυσει οταν λήξει η προστασία μου από τον νομο.
Σημειωτέον οτι μου χρωσταει χρήματα από το επίδομα αδειας του καλοκαιριου και πολυ αμφιβαλλω αν θα μου καταβαλει και το δωρο χριστουγεννων.
Παρακαλω βοηθηστε με με το θέμα μου γιατι δεν ξερω πως να το χειριστώ.
Ευχαριστώ εκ των προτερων.

Μανόλης Αμαργιωτάκης είπε...

elina...την ισόχρονη άδεια μπορείς να την πάρεις μόνο αν συμφωνήσει και ό εργοδότης σου. Αν όμως αποχωρήσεις νωρίτερα, ο εργοδότης πολύ πιθανόν να απαιτήσει - συμψηφίσει το επι πλέον ποσό που θα εχει καταβάλει. Αν λοιπόν έχεις αποασίσεις να φύγεις σκέψου το, ή αλλοιώς θα πρεπει να να αναμένεις τον συμψηφισμό έπιδόματος άδειας, δωρου χριστουγεννων κλπ, αν δεν σου τα έχει δώσει μέχρι τότε.

marmo είπε...

marmo
Καλησπέρα. είμαι αναπληρώτρια εκπαιδευτικός με λήξη σύμβασης 21/6/2013. Είμαι έγκυος με ΠΗΤ 18/7/2013. Γνωρίζω ότι δικαιούμαι τα επιδόματα τοκετού και λοχείας από το ΙΚΑ δε ξέρω όμως τι γίνεται με την 6μηνη άδεια ανατροφής. θα υποβάλλω αίτηση για πρόσληψη ξανά ως αναπληρώτρια τον Ιούλιο και η προσληψη μου θα γίνει λογικά ως τέλη Σεπτεμβρίου. Μέχρι τότε θα έχει λήξει ωστόσο η άδεια λοχείας. Μπορώ να κάνω αίτηση για την 6μηνη άδεια μετά τη πρόσληψη μου; Τι γίνεται σε περίπτωση που δεν προσληφθώ, όπως επίσης τι γίνεται με την άδεια των 3,5 μηνών από τον ΟΑΕΔ;
ευχαριστώ πολύ

Μανόλης Αμαργιωτάκης είπε...

marmo..Η ειδική άδεια μητρότητας ΟΑΕΔ, προϋποθέτει ενεργή εργασιακή σχέση και η αίτηση γίνεται σε αποκλειστική προθεσμία 60 ημερών απο τη λήξη της αδειας λοχείας.
http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_14.html
Η αδεια των 3,5 μηνών που αναφέρεις αφορά την ισόχρονη άδεια αντί μειωμένου ωραρίου το οποίο το δικαιούσαι να κανεις χρήση οποτεδήποτε εντος των χρονικών ορίων του νόμου. Ομως την ισόχρονη άδεια για να την πάρεις πρέπει να συμφωνήσει ο εργοδότης
http://ergasiaka-manamar.blogspot.com/2011/03/blog-post_9411.html
Αν δεν ξαναπροσλήφθείς δεν ισχυει τιποτα πλεον αφού δεν θα υπάρχει εργοδότης

Ανώνυμος είπε...

καλησπέρα,
είμαι σε άδεια εγκυμοσύνης και θα ήθελα να μάθω αν:
1. εξακολουθεί να υπάρχει το βοήθημα τοκετού από το ικα και αν το λαμβάνουμε εμείσ ή ο εοππυ εφόσον γεννήσω σε κλινική?
2. γνωρίζω ότι στο εξάμηνο του οαεδ, το ποσό που λαμβάνεισ μηνιαίως είναι περίπου 500ευρω για 8 ωρο και 290ευρω για 4ωρο. εγώ που εργάζομαι 6ώρες εβδομαδιαίως 8α είναι κάτι ενδιάμεσο ή επειδή τα ένσημα είναι "ολόκληρα" θα πάρω το ποσό των 500ευρω?
σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας!